مسی و امباپه برای بردن توپ طلای 2023 به مصاف هم می روند

با این حال، شکی نیست که اگر مراسم توپ طلا امروز برگزار می شد، بدون شک لیونل مسی هشتمین توپ طلای خود را به دست می آورد. اما در ماه های آینده، کیلیان امباپه، نویسنده اولین هت تریک فینال جام جهانی از سال 1966، بیش از پیش خود را در افکار عمومی و در ذهن خبرنگاران تحمیل خواهد کرد. 9 ماه تا آغاز روند رای گیری باقی مانده است و تا آن زمان هر اتفاقی ممکن است بیفتد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دنیای فوتبال در حال حاضر شرایطی را تجربه می کند که به آن عادت نکرده است. تنها چند روز مانده به آغاز سال جدید، جام جهانی به تازگی به پایان رسیده است که همیشه شاهد چنین شرایطی در شروع تابستان بوده ایم.

از سال 1995 که فوتبالیست های همه کشورها توانستند توپ طلا را از آن خود کنند، رابطه خاصی بین این جایزه و کشورهای قهرمان جام جهانی وجود داشت. از سال 1998 تا 2006، بازیکنان تیم های قهرمان جهان بیشترین شانس را برای دریافت توپ طلا داشتند: از زین الدین زیدان که در سال 1998 برنده توپ طلا شد تا فابیو کاناوارو در سال 2006.

طرف مسی و طرف امباپه
دنیای فوتبال اکنون به دو کمپ طرفداران مسی و هواداران امباپه تقسیم شده است که دعوای آنها در شبکه های اجتماعی با حضور هواداران کریستیانو رونالدو همیشه در این شبکه ها با تنش تمام همراه است.
ژاپن ستاره سابق فرانسوی پیر پاپن را که در سال 1991 برنده توپ طلا شد اعلام کرد.:”به نظر من امباپه تا اینجای کار امتیازات لازم را جمع کرده است. اما شانس او ​​بیشتر است یا مسی؟ سوال خوبی است. به نظر من کیلیان شگفت انگیز است و با وجود اینکه مسی قهرمان جام جهانی شد، اما این کیلیان بود که در قطر توجه همه را به خود جلب کرد. همه ما می دانیم که کیلیان بیش از یک بار برنده توپ طلا خواهد شد، تنها سوال این است که چه زمانی؟ فکر می کنم توپ طلای بعدی متعلق به اوست“.


سرویس خبر شماره: 1860206
28 دسامبر 1401 @ 22:05
47.4K امتیاز خبر|

31نقطه نظر

کدام ستاره به توپ بنزما ضربه زد؟

توپ طلای 2022 در ماه اکتبر به کریم بنزما اعطا شد تا او به عنوان بهترین فوتبالیست فصل 2021-2022 معرفی شود. این در حالی است که در گذشته توپ طلا در ماه دسامبر یا ژانویه اعطا می شد و کسی برنده آن شد که بهترین بازیکن سال گذشته بود. در این شرایط باید تا اکتبر 2023 منتظر ماند تا مشخص شود که سلطان جدید فوتبال کی خواهد بود.

اما از سال 2010 تا 2018 با تیمش توپ طلا را نگرفت و در هیچ سالی قهرمان جام جهانی شد. مسی در سال 2010 برنده توپ طلا شد، کریستیانو رونالدو در سال 2014 و لوکا مودریچ در سال 2018. حتی در سال های 2010 و 2014 افرادی برنده توپ طلا شدند که تیم ملی آنها حتی فینالیست جام حذفی جهان در آن سال نبود.

اما همانطور که انتظار می رفت، در حال حاضر همه نگاه ها به دو ستاره برای توپ طلای 2023 است: لیونل مسی و کیلیان امباپه.. اما چه کسی در این دوئل برتر است؟ اگر فردا توپ طلا اهدا می شد، بدون شک لیونل مسی آن را می برد. کاپیتان آلبی سلسته شب گذشته در دوئل مستقیم با امباپه پیروز شد و برای اولین بار در دوران فوتبالی خود قهرمان جام جهانی شد. او همچنین جایزه بهترین بازیکن جام جهانی را در قطر دریافت کرد.

البته در مورد اینکه کدام بازیکن بهترین فوتبالیست این جام بوده است اختلاف نظر وجود دارد و این فقط فرانسوی ها نیستند که امباپه را بهتر می دانند.

مبارزه برای کسب توپ طلای 2023 آغاز شده است و جدال مسی و امباپه بهترین بازیکن جام جهانی قطر و بهترین گلزن این جام تعیین کننده خواهد بود.

مسی و امباپه برای بردن توپ طلای 2023 به مصاف هم می روند