مس 2 – استقلال 3: امیدهای قهرمانی زنده می شود

پنجشنبه 7 فوریه
مس کرمان – استقلال – ساعت 17 – ورزشگاه باهنر کرمان
داوران: یاسر همرنگ – محمدرضا منصوری – حمید نادری – سید حسین حسینی

1797564

رویداد ویژه:
در حالی که استقلال با بازی خوبی که در نیمه دوم ارائه کرد تقریباً به راحتی سه امتیاز را می گرفت، ناگهان درگیری مس سرمربی اسپانیایی و ساپینتو مسابقه را جنجالی کرد تا به نوعی خاطرات استقلال مقابل گل گهر دوباره تکرار شود. این بار ساپینتو برکنار شد و بررسی دلایل این رسوایی یکی از موضوعات داغ چند روز آینده خواهد بود و احتمالاً عامل تشکیل جلسه کمیته انضباطی خواهد بود.

* در دقیقه 42 بازیکنان استقلال روی پاسی که داشتند پنالتی را باور کردند و توپ به دست مدافع خارجی مس رسید.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دو تیم مس کرمان و استقلال تهران با وضعیت متفاوتی به این بازی رسیدند. استقلال می خواست فاصله تا بالای جدول را سه امتیازی کند و از طرفی شاگردان حسین خانی به دنبال سه امتیاز برای جدا شدن از انتهای جدول بودند. نیمه اول این بازی با خطاهای فراوان بازیکنان دو تیم همراه بود و نتیجه آن گل دقیقه 9 معین عباسیان با خطای رضایی بود و دقایقی بعد اولین گل استقلال با خطای میلاد خدایی بود. که البته به خاطر نقش مهری و قائدی بود. .
در نیمه دوم اما روند بازی تغییر کرد و این بار برخلاف نیمه اول این استقلالی ها بودند که کار را بهتر آغاز کردند و در نهایت در دقیقه 70 با یک حرکت انفرادی تماشایی اولین گل را به ثمر رساندند. از رضاوند و ضربه پایانی جعفر سلمانی و سه دقیقه بعد پاس سیلوا برای قائدی در محوطه جریمه مس بود که با شوت زیبای مهاجم بوشهری استقلال گل سوم شاگردان ساپینتو را به ثمر رساند.
بازی در آستانه به پایان رسیدن با همین نتیجه بود که یکی از کادر فنی مس در دقیقه 90 به ساپینتو حمله کرد و روند بازی را تغییر داد و پس از دقایقی جنجال که با اخراج ساپینتو همراه بود مسی شد. که در دقیقه 7+90 به گل رسید.نمایش عارف رستمی یکی از تعویض های حسینخانی فاصله را به حداقل رساند. مس در این دیدار جنجالی تلاش کرد تا گل سوم را به ثمر برساند اما در نهایت سوت پایان به صدا درآمد و استقلال با سه امتیاز گرانبهایی که از آن بازی گرفت، فاصله خود را با پرسپولیس و سپاهان به سه رساند. از سوی دیگر، مس کرمان با وجود نمایش خوب در مجموع، با 14 امتیاز باقی ماند تا نبرد با دو تیم نفتی برای ادامه دور از قعر جدول باقی بماند.

دقیقه 61: ارسال کرنر مهدی قیدی با واکنش شهدادنژاد. استقلالی ها از آن کرنر یک موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند تا همچنان تیم برتر نیمه دوم باشند.

دقیقه 45: چرخش و شوت عباسیان از داخل محوطه جریمه، ضربه دوم مس را مقابل دروازه استقلال وارد تماشاگران کرد.

ترکیب استقلال
علیرضا رضایی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یاماگا، جعفر سلمانی (74-ابوالفضل جلالی)، آرش رضاوند (81-محمدحسین زواری)، سعید مهری، روزبه چشمی، مهدی قیدی (81-رضا میرزایی)، محمد محبی (60) – پیمان بابایی) و ارسلان مطهری (74-آرمان رمضانی)
مربی: ریکاردو ساپینتو

1797562

کرمان من (1-0): در دقیقه 10 توپ مستقیمی که در محوطه جریمه استقلال گیر کرده بود روی زمین فرود آمد که خروج ضعیف علیرضا رضایی باعث شد توپ به بدن معین عباسیان برخورد کند و سپس از کنار پای او بیفتد تا با در آغوش گرفتن پا به راحتی دروازه استقلال باز شود. .

⚽️ توضیحات گل:

*عارف غلامی پس از چند هفته مصدومیت به ترکیب استقلال بازگشت.

استقلال (1-1):در دقیقه 19 جدایی دیدنی مهدی قیدی روی تکل بلند مدافع مس او را در محوطه جریمه مس کرمان در موقعیت خوبی قرار داد و در حالی که می خواست در ضربه دوم محمد محبی را در موقعیت قرار دهد، خطای مدافع کرمانی و ورزشگاه باهنر کرمان و پاس قائدی با لمس پای میلاد خدایی مدافع مس وارد دروازه شد.

🥇 بهترین بازیکن:
مهدی قیدی علاوه بر تاثیر مستقیم روی گل اول بازی، گل سوم را نیز به زیبایی به ثمر رساند. قیدی در دقایق باقی مانده از بازی بسیار آماده نشان داد تا تردیدی در انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن زمین وجود نداشته باشد.

استقلال (1-3): پاس بلند سیلوا به قائدی با حرکت تکنیکی آن بازیکن و ضربه ای خوب از زاویه ای ناجور، گل سوم بازی را برای استقلال به ثمر رساند.

*معین عباسیان و رنان کوک اولین بازی خود را برای مس انجام می دهند و عباسیان در اولین حضور ثابت خود برای تیم جدیدش موفق به زدن گل زودهنگام شد. این بازیکن دقایقی پیش به مصاف پیکان رفته بود.


سرویس خبر شماره: 1868223
13 فوریه 1401 ساعت 19:00
172 هزار امتیاز خبر|

96نقطه نظر

ساپینتو فاصله خود را از صدر به سه امتیاز افزایش داد

* پخش تصاویر زنده تلویزیونی حوالی دقیقه 60 با نقش فنی برای دقایقی قطع شد. یک بار در نیمه اول این اتفاق افتاد.

📝 توضیحات بازی:
مس کرمان این دیدار را در حضور هوادارانش زیر باران در ورزشگاه باهنر بهتر آغاز کرد و توانست با خطای دروازه بان استقلال رضایی روی ضربه معین عباسیان گلی زودهنگام به ثمر برساند. پس از این گل در دقیقه 10، استقلال کمی به خود آمد و حملاتی را سازماندهی کرد تا شاهد گل دوم بازی باشیم. این گل نیز مانند گل اول با اشتباه مدافعان و دروازه بان به ثمر رسید. بعدها استقلال کمی پیش افتاد اما در مجموع عملکرد حسین خانی در نیمه اول بهتر از آبی پوشان تهران بود.
با شروع نیمه دوم و با وجود تعویض های مس کرمان، این استقلال بود که بهترین شروع را آغاز کرد و رفته رفته بر مسابقه مسلط شد. آنها توانستند در دقیقه 70-75 دو گل به ثمر برسانند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. در 15 دقیقه پایانی مس تلاش کرد تا به نتیجه برسد اما نتوانست چنین موقعیتی ایجاد کند تا اینکه در دقیقه 90 پس از اخراج ساپینتو، اوضاع کمی تغییر کرد و مسی روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم را به ثمر رساند. محوطه جریمه بر روی حملات احساسی خود در ثانیه های پایانی، آن را پیدا کردند، اما فرصتی برای زدن گل سوم و کسب حداقل یک امتیاز وجود نداشت.

1797561

سعید مهری که مقابل مس کرمان نمایش خیره کننده ای به نمایش گذاشت، با پاس بسیار خوبی که به قیدی داد، توانست موقعیت گلزنی برای تیمش ایجاد کند.

لحظات حساس:

* پس از گل دوم مس، اعتراضات از روی نیمکت مس ادامه یافت و این بار داور مسابقه یکی از دستیاران حسینخانی را با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد.

*در دقایق پایانی بازی یکی از بازیکنان تعویضی مس کرمان به ساپینتو که داور بازی را خطاب می کرد حمله کرد و سرمربی پرتغالی استقلال پس از دقایقی درگیری کارت زرد دوم را گرفت. به این تصمیم اعتراض کردند. در این بین چند نفر از کادر فنی دو تیم هم کارت زرد گرفتند اما این ساپینتو بود که قربانی اتفاقات شد و باز هم در کرمان اخراج شد.

ترکیب مس کرمان
آرمان شهدادنژاد، میلاد خدایی اصل، علی تهامی، محمد ستاری، معین عباسیان (88-عباس زارع)، احمد نصیری (74-امیرحسین عسگری)، جورج بریم کونده نوگیرا، علیرضا قادری (46-سامانتورانیان)، رنان کوک تونگیک، محمد قاسمین (46-عارف رستمی) و محمدامین کاظمیان (74-امیرحسین عسگری)
مربی: فرزاد حسینخانی

1797563

خطای علیرضا رضایی روی دروازه مس کرمان محرز بود و حالا بیشتر از همیشه استقلالی ها قدر حسینی را می شناسند. سنگربانی که از هفته آینده می تواند به ترکیب استقلال برگردد.

لبه:

*روزبه چشمی پس از سوت پایان بازی در حالی که دهان خود را برای جلوگیری از لب خوانی نگه داشته بود به اتفاقات این بازی اعتراض کرد سپس به همراه سایر استقلالی ها به رختکن هدایت شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

استقلال: عارف غلامی (40) سعید مهری (53)

* اعتراض ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال دوباره برای او کارساز شد و داور بازی را با کارت زرد جریمه کرد.

💢 هشدار:

کرمان من (3-2): در دقیقه 7+90 ضربه ایستگاهی دیدنی عارف رستمی به محوطه جریمه زده شد و با وجود شیرجه بلند رضایی، گل دوم را نارنجی پوشان کرمانی به ثمر رساند.

* دقیقه 57 فرزاد حسین خانی سرمربی تیم فوتبال مس کرمان نیز با اعتراض به تصمیم داور به عنوان ساپینتو با کارت زرد جریمه شد.

1797565

* هواداران کرمانی پس از هفته ها بار دیگر در یک بازی خانگی این شانس را پیدا کردند که از تیم خود حمایت کنند و در ورزشگاه بهانر مقابل استقلال حضور پرشوری دارند.

فلز مس: محمد قاسمی نژاد (42)

دقیقه 1+45: ارسال قیدی به محبی و ضربه سر این بازیکن موقعیت بسیار خوبی برای گل دوم استقلال ایجاد کرد که ضربه بوشهری با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

تیم فوتبال استقلال در بازی مهمی که در دقایق پایانی جنجال ساز شد، به سختی سه امتیاز ارزشمند را از کرمان به تهران آورد.

مس 2 - استقلال 3: امیدهای قهرمانی زنده می شود

استقلال (1-2): استقلالی ها که در نیمه دوم عملکرد بهتری نسبت به میزبان داشتند، در نهایت به لطف کار فردی تماشایی رضاوند و پاسی که این هافبک به جعفر سلمانی داد، در دقیقه 70 به گل رسید. سلمانی پس از مهار توپ، با پای چپ توپ را به زیر قوس دروازه زد.