مقام چهارمی پرسپولیس و استقلال ممنوع!


سرویس خبر شماره: 1866758
05 فوریه 1401 در 07:11 ب.ظ |
1.7 هزار |

0نقطه نظر

بند جنجالی در قرارداد بیع مغربی ها

اما از سوی دیگر نشان می دهد که سهامداری فعلی نسبت به نتایج پرسپولیس و استقلال بسیار حساس بوده و آن را شرط فروش قرار داده است.

1795042



مجله اخبار فوتبال داخلی

این در حالی است که دو تیم پرسپولیس و استقلال در 21 فصل لیگ برتر چندین بار در رتبه های زیر پنجم قرار گرفته اند اما حالا با این بند خریدار موظف است شرایط مساعدی را برای آنها ایجاد کند و برای این امر نیز به شدت تحت فشار خواهد بود.

بر این اساس و بر اساس ضوابط مشخص، باشگاه پرسپولیس به زودی پذیرای مشتریانی خواهد بود که 51 درصد سهام آن را خریداری کرده و حاضرند بیش از 2700 میلیارد تومان در این راه هزینه کنند. البته 20 درصد نقدی و مابقی اقساط شش ساله با یکسال مهلت پرداخت می شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روز گذشته اطلاعیه ای مبنی بر واگذاری 51 درصد از سهام پرسپولیس در سایت سازمان خصوصی سازی قرار گرفت و امروز بازار پایه بورس جزئیات بیشتری از این واگذاری تمدید شده را اعلام کرد.

در قسمت اول و بند 5 این اطلاعیه تصریح شده است که خریدار باید مدیریت باشگاه را برعهده بگیرد تا طی دو سال پس از واگذاری، این باشگاه جزو چهار تیم اول جدول باشد.

اگر پرسپولیس و استقلال تا دو سال بعد از واگذاری به رتبه های زیر چهارم دست پیدا کنند، دولت این امکان را دارد که اموال آنها را به آنها بازگرداند.

مقام چهارمی پرسپولیس و استقلال ممنوع!

در صورت عدم رعایت این بند، سازمان خصوصی سازی این حق را برای خود محفوظ می دارد که مالکیت را از خریدار پس بگیرد و 51 درصد را به دولت بازگرداند.

اما نکته جالب و قابل توجه این است که سازمان خصوصی سازی و در واقع دولت، باشگاه پرسپولیس و احتمالاً استقلال را در آینده با عهدنامه هایی واگذار خواهد کرد که در صورت زیر پا گذاشتن آن، مالکیت این دو باشگاه به دولت باز می گردد.