من دشمن یحیی نیستم. دوست دارم گل محمدی موفق شود/ قبول کنید پرسپولیس خوب بازی نمی کند/ امیدوارم استعداد این بازیکن از بین نرود.

هافبک سابق پرسپولیس اضافه کرد: سینا اصدبیگی هافبک جوان و خوبی است اما بهتر است جوان تکنیکی مثل محمد عمری به جای او باشد. عمری هافبک جوان و تکنیکی است که با توجه به سن کمش خیلی خوب بازی می کند و حق دارد بیشتر بازی کند. اگر پرسپولیس با میلاد سرلک به عنوان تنها هافبک دفاعی بازی کند، بازی های این تیم برای تماشاگران بسیار زیباتر و دوستانه خواهد بود.

وی همچنین گفت: پرسپولیس پتانسیل بازی با سیستم 2-4-4 را دارد. این تیم هم هافبک ها و هم مهاجمان خوبی دارد و با استفاده از این سیستم می تواند نتایج خوبی کسب کند و بازی های بهتری انجام دهد. زمانی که این تیم 1-3-2-4 بازی می کند، سعید صادقی و مهدی ترابی به لبه خط می روند و عملاً نفوذ مدافعان چپ و راست خود را متوقف می کنند. با این روش دانیال اسماعیلی فر و وحید امیری فلج می شوند در حالی که هر دو توانایی های بالایی دارند.

وی ادامه می دهد: من ضیاء عربشاهی هستم، دشمن یحیی نیستم. اتفاقا خیلی دوست دارم گل محمدی در پرسپولیس موفق شود. اگر امروز چیزی می گویم بر این اساس است. می دانم مشکل دفاعی پرسپولیس که فصل گذشته مشکلات زیادی را برای تیم ایجاد کرده بود، اکنون حل شده است، اما باید قبول کنید که پرسپولیس خوب بازی نمی کند. اگر مسابقات تماشاگر داشت مطمئن باشید بازی ها تماشاگر کمتری داشت چرا که پرسپولیسی ها علیرغم نتایج این شکل بازی را دوست ندارند.

ضیا عربشاهی در پایان درباره انتصاب دائمی مهدی عبدی صحبت کرد و افزود: واقعا نمی فهمم چرا مهدی عبدی مشاور دائمی پرسپولیس شد. او استعداد زیادی دارد و توانایی خود را در دربی و لیگ قهرمانان آسیا نشان داده است. این کودک با ادامه نیمکت نشینی و نداشتن فرصت بازی می تواند نابود شود. او باید در پرسپولیس بازی کند و حتی 20 یا 25 دقیقه بازی کند. در مورد یورگن لوکادیا حرفی برای گفتن ندارم، اما آیا شیخ دیاباته در 34 یا 35 سالگی بهتر از جوان با استعدادی مثل مهدی عبدی است؟ اگر بهتر است حداقل مربیان پرسپولیس می توانند به مهدی عبدی چند دقیقه وقت بدهند. من واقعا نگران آینده این جوان هستم. امیدوارم این استعداد ایرانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و استعداد او توسط مهاجمان خارجی از بین نرود. البته امیدوارم!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

من دشمن یحیی نیستم.  دوست دارم گل محمدی موفق شود/ قبول کنید پرسپولیس خوب بازی نمی کند/ امیدوارم استعداد این بازیکن از بین نرود.

من دشمن یحیی نیستم.  دوست دارم گل محمدی موفق شود/ قبول کنید پرسپولیس خوب بازی نمی کند/ امیدوارم استعداد این بازیکن از بین نرود.

وی تصریح کرد: من همیشه گفته ام و باز هم می گویم که 100 بازیکن برتر ایران شاید 5 درصد از 100 بازیکن دوم و سوم باشند. فاصله بین بازیکنان زیاد نیست و شاید شانس یا انتخاب باشگاه مناسب تفاوت را ایجاد کند. متاسفانه تولید این بازیکن جای خود را به حضور او داد. مربیان لیگ برتری تمایلی به واگذاری زمین به بازیکنان جوان خود ندارند و ترجیح می دهند هیچ ریسکی نکنند. شاید این رفتار مربیان ناشی از مدیران باشگاهی نتیجه گرا کشورمان باشد که اجازه نمی دهند مربی ریسک کند و برای جوان ها بازی کند. این مشکل باعث شده دیگر ستاره ای را در فوتبال ایران نبینیم و اتفاق جالبی برای فوتبال ایران نیست.

هافبک میانی دهه 60 پرسپولیس معتقد است شاگردان یحیی گل محمدی نباید در تمام دیدارهای خود با 2 هافبک دفاعی بازی کنند. ضیا عربشاهی با بیان این مطلب می گوید: به نظر من این اشتباه است که پرسپولیس در تمام بازی های خود چه در خانه و چه خارج از خانه با 2 هافبک دفاعی بازی کند. حریف پرسپولیس رئال مادرید است که باید با 2 هافبک دفاعی بازی کنیم؟ این شیوه بازی ممکن است تعداد گل های زده شده را کاهش دهد اما از قدرت تهاجمی تیم می کاهد.

ضیاء عربشاهی با اشاره به پایین آمدن کیفیت فوتبالیست ها در کشورمان یادآور شد: در حال حاضر فوتبال ایران ستاره ای جز مهدی طارمی ندارد و بسیار پایین آمده است. سطح فنی بازیکنان خیلی بالا نیست و این مشکل کاملا مشهود است در حالی که قرارداد بازیکنان فوتبال بسیار بالاست. فوتبالیست ها دستمزد خوبی دارند و باید برای مردم بازی کنند. در دهه 60 علی آقا پروین، حمید درخشان و ناصر محمد خانی را داشتیم که تماشاگران را نیمه بلند و هیجان زده کرد. حالا ماه مهدی ترابی و سعید صادقی را به عنوان ستاره داریم در حالی که با پروین، درخشان و ناصر محمدخانی هم سطح نیستند.