مهاجم اسکوچیچ، آقای گل ایران در آسیا

قسمت هجومی تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، بهترین آمار ایران را در این رقابت ها به جا گذاشت.

ایران در مقدماتی جام جهانی 2010 هشت بار دروازه حریفان خود را باز کرد. جواد نکونام (3 گل)، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، مسعود شجاعی (2 گل) و علی کریمی مقابل حریفان گلزنی کردند. چهار سال بعد تیم ملی با کارلوس کی روش هشت بار دروازه را باز کرد و به برزیل سفر کرد. رضا قوچان نژاد و جواد نکونام هر کدام 3 گل و محمدرضا خلعتبری نیز 2 گل به ثمر رساندند.


سرویس خبر شماره: 1817385 |
10 فروردين 1401 ساعت 22:37 |
3,589 امتیاز خبر|

0نظرات

تیم ملی حمله به رکورد مربع

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حضور همزمان مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله تیم ملی در روزهایی که این دو بازیکن در اوج فوتبال خود هستند بهترین خبر ممکن برای هواداران تیم ملی است. و کارکنان می آیند این ماجرا زمانی بیشتر نمایان می شود که آمار گلزنی سایر عناصر هجومی تیم ملی و همچنین این دو، دلگرمی زیادی برای امیدواری به عملکرد تیم ملی در آینده ایجاد کرده است.

خط حمله تیم ملی ایران در رقابت های اخیر جام جهانی تاکنون چنین آماری را ثبت نکرده است. تیم ملی ایران در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 موفق شد 13 گل به ثمر برساند که تقریبا نیمی از آن (6 گل) را کریم باقری به ثمر رساند که هیچ پست هجومی در تیم ملی نداشت. مهدی مهدوی کیا، علی اصغر مدیر روستا و علی دایی هر کدام 2 گل به ثمر رساندند و به این ترتیب سهم خط حمله تیم ملی 6 گل بود.

تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 10 گل به ثمر رساند. علی دایی (5 گل)، علی کریمی (2 گل)، سیروس دین محمدی، علیرضا واحدی نیکبخت و مهدی مهدوی کیا گلزنان تیم ملی بودند. برانکو در جام جهانی 2006 با 7 گل به جام جهانی راه یافت. وحید هاشمیان (2 گل)، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام، رحمان رضایی، محمد نصرتی و علی دایی گلزنان تیم ملی بودند.

نکته جالب در مورد این آمار این است که 13 گل از 15 گل تیم ملی توسط عناصر هجومی به ثمر رسیده است. جهانبخش و طارمی هر کدام 4 گل، آزمون 3 گل و قلی زاده 2 گل وارد دروازه حریف کردند تا تقریبا 87 درصد از گل های تیم ملی ایران توسط بازیکنان هجومی به ثمر برسد.

تیم ملی ایران در حالی دور مقدماتی جام جهانی را با برتری و اقتدار کامل به پایان رساند که تیم ملی بیشترین گل تاریخ حضور ایران را در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند. شاگردان اسکوچیچ در این پیکارها موفق به زدن 15 گل شدند که در حضور ایران در فینال جام جهانی بی سابقه بود.

و در نهایت تیم ملی ایران در دور قبلی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 10 بار دروازه حریفان را باز کرد. سردار آزمون با 4 گل بهترین گلزن تیم کی روش بود و مهدی طارمی 3 بار دروازه حریفان را باز کرد. رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش و سیدجلال حسینی دیگر گلزنان تیم ملی بودند.

همانطور که مشخص است تیم ملی ایران بهترین عملکرد گل و گل را در این دوره از مقدماتی جام جهانی به ثبت رساند و نکته مهم این است که 13 گل از 15 گل دراگان اسکوچیچ توسط مهاجمان یا عوامل تهاجمی به ثمر رسیده است. تیم ملی ایران وارد دروازه حریف شد که نکته قابل توجهی است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

نکته مهم و قابل توجه تعداد گل های بالای مهاجمان تیم ملی در این رقابت ها است. مهدی طارمی با وجود اینکه در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها در 6 دیدار توانست تیم ملی را همراهی کند، در هر دو بازی خانگی و خارج از خانه دروازه تیم های عراق و امارات را باز کرد و توانست با 4 گل و 2 گل موثرترین باشد. عنوان مسابقه.

علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی ایران که در این پیکارها عملکرد دلنشینی از خود به نمایش گذاشت، توانست چهار بار دروازه حریفان را باز کند. او مقابل سوریه، عراق، کره جنوبی و لبنان گلزنی کرد و علی قلی زاده دیگر بازیکن هجومی تیم ملی دو گل مقابل عراق و سوریه به ثمر رساند. احسان حاج صفی مقابل سوریه و احمد نوراللهی مقابل لبنان دیگر گلزنان تیم ملی بودند که 15 گل برای شاگردان اسکوچیچ به ثمر رساندند.

سردار آزمون، دیگر مهاجم تیم ملی نیز به دلیل دو کارت زرد، دیدار افتتاحیه مقابل سوریه را از دست داد و از دو بازی مقابل امارات و عراق بازگشت. او به دلیل مصدومیت غایب بود. 3 بار گل زد و پاس گل داد. این آزمون درهای لبنان را در هر دو بازی خانگی و خارج از خانه باز کرد و یکی از سه گل تیم ملی را در بازی برگشت مقابل سوریه به ثمر رساند.