مهاجم هلندی با ارزشمندترین بازیکن/ عجیب ترین و 10 میلیارد باخت ستاره پرسپولیس!

عملکرد ضعیف و نیمکت نشینی های متوالی دلیل آن است. با این حال دو پدیده پرسپولیس در این فصل، سینا اسبیقی و محمد عمری تنها بازیکنانی بودند که ارزششان بالا رفت. اسدبیگی 400 هزار یورو و عمری 175 هزار یورو ارزش گذاری شد. علاوه بر این، ارزش چندین بازیکن نسبت به دفعه قبل بدون تغییر باقی ماند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

در لیست بازیکنان پرسپولیس، افرادی مانند کمال سقید نیا، وحدت حنان اف، فرشاد فرجی، امید عالیشاه، حامد پاکدل، سیامک نعمتی، شیخ دیابته، علی نعمتی، سروش رفیعی و وحید امیری با افت ارزش مواجه شدند اما قطره به مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس مرتبط بود. عبدی که فوق العاده خوب کار کرد و ضمن بازی منظم در این تیم، گل های بسیار مهمی برای پرسپولیس به ثمر رساند، قیمتش 300 هزار یورو یعنی حدود 10 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و اکنون ارزش این بازیکن به 450 هزار یورو رسیده است.

سایت ترانسفرمارکت یکی از منابع اصلی نقل و انتقالات در دنیای فوتبال است. این سایت برای بازیکنان فوتبال بر اساس پارامترهای مختلف ارزش گذاری می کند و تیم های زیادی برای خرید یا فروش بازیکنان به این سایت اعتماد می کنند. بازیکنان پرسپولیس پس از ناکامی در قهرمانی فصل گذشته در لیگ، با کاهش قیمت بازیکنانی که در یکی از بزرگترین تیم های باشگاهی فوتبال ایران بازی می کنند، مواجه شده اند.

البته ذکر این نکته ضروری است که ارزش بازیکن در بازار نقل و انتقالات معمولا ربطی به دست آن بازیکن ندارد. مثلا لوکادیا 2 میلیون یورویی حدود 900 هزار دلار از پرسپولیس می گیرد. پس از ستاره هلندی، علیرضا بیرانوند ستاره ملی پوش پرسپولیس و دروازه بان شماره یک تیم ملی با ارزش یک میلیون یورو دومین بازیکن ارزشمند سرخپوشان محسوب می شود. پس از بیرانوند، سعید صادقی و میلاد سرلک که هیچکدام در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی جایی ندارند، 900 هزار یورو ارزش گذاری شدند و مهدی ترابی دیگر ملی پوش این تیم در رده بعدی قرار دارد. به ارزش 800000 یورو

مهاجم هلندی با ارزشمندترین بازیکن/ عجیب ترین و 10 میلیارد باخت ستاره پرسپولیس!

افزایش یا کاهش ارزش بازیکنان به عواملی مانند موفقیت تیمی و فردی، تعداد بازی ها، میزان تأثیرگذاری در تیم و روی اهداف، ملی پوش بودن یا نبودن بازیکنان مربوط می شود. و همچنین سن بازیکن در جدیدترین آپدیت سایت ترانسفرمارکت و در ترکیب پرسپولیس همانطور که انتظار می رفت، یورگن لوکادیا هلندی که در این فصل عملکرد فوق العاده ای داشته است به عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شده و ارزش این بازیکن 2 میلیون یورو است.