مهدی طارمی و امضای معاهده صلح


سرویس خبر شماره: 1855478
4 دسامبر 1401 ساعت 22:02 |
107.3 هزار |

18نقطه نظر

دو گل و یک پاس گل و یک رکورد عالی

در نیمه اول فضا برای او چندان آماده نبود اما با تغییرات ترکیبی و تعویض سردار آزمون و انصاری فرد، بار دیگر مهاجمان را به بالای خط حمله رساند. به این ترتیب وقتی طارمی از پشت توپ را گرفت و فاصله خط دفاعی تا خط هافبک حریف را طی کرد، دو کرنر چپ و راست و یک بازیکن اضافه با او حرکت کردند تا ایران بیشتر به خط دفاعی متزلزل ولز فشار بیاورد. خط

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حتی در فوتبال اروپا هم نمی توان بازیکنی با مشخصاتی دقیقاً مشابه مهدی طارمی پیدا کرد. یک شماره 9 واقعی با تمام ویژگی های یک مهاجم تمام کننده با قدرت پرس از بالا و یک پاسور در سطح لیگ قهرمانان.

چرا که نه؟

توانایی بدنی و گام های بلند طارمی او را به یکی از خطرناک ترین مهاجمان دو بازی اخیر تبدیل کرده است. وقتی سرعت می‌گیرد و به توپ می‌رسد، توقف آن سخت است.

در بازی امروز به دلیل قرار گرفتن سردار آزمون در خط حمله، طبق انتظار به عنوان وینگر چپ بازی کرد و البته برای او چالشی بود زیرا می خواست بیشتر به دروازه نزدیک شود. آنقدر نزدیک که مثل بازی قبل دو گل به حریف زد. مهدی اما باید نقش کرنر چپ و بازیکن بین خطوط را بازی می کرد. مهاجمی که وارد نیمه‌فضاها می‌شود، توپ را می‌گیرد، پاس آخر را می‌دهد و البته پشت دفاع ضربه می‌زند.

این گل نشان دهنده صلح بین پسر فوتبال بوشهری و بخشی از هواداران فوتبال ایران است که از دست او عصبانی بودند. طارمی ممکن است در خارج از زمین اشتباهاتی داشته باشد، اما در داخل زمین او یک فوق ستاره بی بدیل است. بازیکنی در سطح جهانی که می تواند با او و هم تیمی هایش در این جام به جایگاهی غیرمنتظره صعود کند.

طارمی که عملا تنها مهاجم ترکیب تیم بود، در نیمه راه ایستاد تا در ضد حمله فضای کافی داشته باشد. بنابراین وقتی در دقیقه 84 علی کریمی با یک پاس خوب او را وارد دروازه حریف کرد، چیزی جز خطای هنسی که ولز را 10 نفره کرد نتوانست مانع او شود. تیمی که با یک بازیکن بیشتر می توانست سخت تر شکست بخورد.

طارمی در دومین جام جهانی خود تاکنون آمار فوق العاده ای را به ثبت رسانده است. بیشترین موقعیت های ایجاد شده در یک مسابقه در دو فصل اخیر جام جهانی، بالاتر از اوزیل (مقابل کره جنوبی)، نیمار (مقابل بلژیک) و تریپیه (مقابل بلژیک).

هیچ بازیکنی مثل مهدی طارمی با این آرامش و تکنیک توپ را به سمت دروازه حریف نمی برد.

مهدی طارمی و امضای معاهده صلح

این تمام کاری بود که طارمی می توانست برای ایران انجام دهد. خلع سلاح حریف برای تسلط بیشتر و تبدیل بازی با یک تیم برتر اروپایی به نمایش گله ای روی دروازه حریف که در نهایت قاطع ترین پیروزی ایران در جام جهانی را رقم زد. البته مهدی شخصا روی گل دوم دخالت کرد و مثل کاری که در پورتو کرد، یک پاس گل زیبا به رامین داد تا بتواند کار را بهتر تمام کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

تحمل چنین فشاری با حفظ کیفیت فنی آن دشوار است. این همان چیزی است که مهدی طارمی در آن مهارت دارد. او در این مسابقه بر همه مشکلات و حرف ها فائق آمد.