اعضای مجمع عمومی بارسلونا علاوه بر حق پخش تلویزیونی، به این باشگاه اجازه دادند تا 49.9 درصد از حق استفاده از برند باشگاه را از دست بدهد. انتظار می رود در مجموع حدود 600 میلیون یورو از فروش درصدی از حق پخش تلویزیونی و حق استفاده از برند باشگاه توسط بارسا تامین شود.
به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرد که از فروش 10 درصد از حق پخش تلویزیونی مسابقات خود 267 میلیون یورو دریافت کرده است. این بهترین خبر برای بارسا در حال حاضر است و می تواند در پنجره نقل و انتقالات جان تازه ای به باشگاه بدهد.
باشگاه بارسلونا 267 میلیون یورو از قرارداد حق پخش تلویزیونی به دست آورد و اکنون می تواند در طول پنجره نقل و انتقالات با خیال راحت تر فعالیت کند.
دو هفته پیش، اعضای مجمع بارسلونا به مدیران باشگاه اجازه دادند 25 درصد از حق پخش تلویزیونی بارسا را بفروشند. امروز به طور رسمی توسط باشگاه اعلام شد که در ابتدا 10 درصد از حقوق پخش تلویزیونی به شریک رسانه ای جدید بارسلونا، شرکای خیابان ششم فروخته شده است. 267 میلیون یورو به بارسا منتقل شد.
بارسلونا بیش از هر زمان دیگری به این مبلغ نیاز دارد. لاپورتا، رئیس باشگاه، هنگام تصدی ریاست باشگاه اعلام کرد که یک میلیارد یورو بدهی از مدیریت قبلی به ارث برده است.
ژاوی، سرمربی جدید بارسا که بی صبرانه منتظر حضور ستاره های جدیدش در بلوگرانا است، مطمئنا بیش از هرکس دیگری خوشحال خواهد شد. مهم ترین هدف بارسا که اکنون با جدیت بیشتری دنبال می شود، روبرت لواندوفسکی ستاره بایرن مونیخ است.