موریاسو انتقام کابوس تاریخی قطر را گرفت

سرمربی 52 ساله ژاپن با تغییراتی که در نیمه دوم انجام داد، آلمان را به زانو درآورد و بردی را به دست آورد که او را به محبوب ترین چهره ژاپن تبدیل کرد.

همین یک سال پیش، دو شکست در سه دیدار ابتدایی مرحله مقدماتی، ژاپن را در آستانه از دست دادن سهمیه جام جهانی قطر قرار داد. این زمانی بود که فشار بر موریاسو به اوج خود رسید و بسیاری از هواداران و رسانه های خشمگین خواستار برکناری او شدند.

اما موریاسو و فدراسیون فوتبال ژاپن با تعهدی مثال زدنی به همکاری خود ادامه دادند و در نهایت توانستند سهمیه قطر را به دست آورند و با چنین شروعی مقابل قدرتمندترین تیم گروه حالا مدعی صعود هستند. حاصل آن اعتماد به نفس چهره موریاسو بوده که تغییراتش در یک سال به اندازه تفاوت وضعیت فعلی ژاپن در گروه H جام جهانی با وضعیت این تیم در پایان هفته سوم گروه است. مرحله، زمانی که آنها فقط سه امتیاز داشتند.

درست یک سال پس از آن روزهای سخت که حتی به کار موریاسو در ژاپن پایان داد، حالا این مربی به یک قهرمان تبدیل شده است.

موریاسو انتقام کابوس تاریخی قطر را گرفت


سرویس خبر شماره: 1855202
03 دسامبر 1401 ساعت 05:00
530

0نقطه نظر

او از تبعید فرار کرد و به اینجا رسید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یک روز پس از ناکامی عربستان که با پیروزی 2-1 این تیم مقابل آرژانتین همراه بود، در روز چهارم جام حذفی، یکی دیگر از مدعیان مقابل حریفی از آسیا شکست خورد. قهرمان داستان این بار ژاپن بود که یکی از مهم ترین پیروزی های تاریخ خود را مقابل آلمان به رهبری موریاسو به دست آورد.

موریاسو قطعا 29 سال پیش به این مکان فکر می کرد. جایی که ژاپن در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 1993 قطر، در حالی که به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، 2-2 مقابل عراق متوقف شد و از راهیابی بازماند. هواداران ژاپنی آن بازی را به عنوان یک کابوس در دوحه به یاد آوردند که حالا بعد از حدود 30 سال توسط شخصی جبران می شود که یک سال پیش هنگام انتقاد از نتایج تیمش به او گفت: “خواب شبانه ما را به ما برگردان…”



مجله اخبار فوتبال خارجی