نامگذاری اولین ورزشگاه ملی به نام سلطان فوتبال

کیپ ورد مانند برزیل سال ها مستعمره پرتغال بود و زبان رسمی این کشور پرتغالی است. اشاره نخست وزیر کیپ ورد به تاریخ و زبان مشترک و همسانی این کشور با برزیل به این واقعیت اشاره دارد.

جالب اینجاست که واکنش مردم کیپ ورد به این تصمیم نخست وزیر کشورشان اغلب منفی بوده است. کامنت های متعددی که زیر پست ایسیوا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است نشان می دهد که کیپ وردها به شدت مخالف حضور نام یک فوتبالیست خارجی در استادیوم ملی خود هستند.

1788220

رئیس فیفا که امروز در مراسم تشییع پله شرکت کرد، گفت: ما به عنوان فیفا به پادشاه فوتبال جهان ادای احترام می کنیم. در اینجا از همه کشورهای عضو فیفا می خواهیم که نام پله را به یکی از استادیوم های خود بگذارند تا نسل های آینده آن را بدانند. اهمیت.”



مجله اخبار فوتبال خارجی

نخست وزیر این کشور از مردم کیپ ورد خواسته است که نظر خود را در مورد این تصمیم به او بدهند. اسیلوا گفت که هنوز در مورد این تصمیم به فیفا نامه ننوشته است. نخست وزیر این کشور آفریقایی گفت: کیپ ورد و برزیل فرهنگ و تاریخ مشترکی دارند. ما دو کشوری هستیم که زبان مشترک و هویت های مشابه داریم. سلطان پله در برزیل متولد شد اما به یک ستاره جهانی تبدیل شد، نمادی برای توده ها. او بود که نشان داد ورزش توانایی متحد کردن جهان را دارد. حالا می خواهیم به او احترام بگذاریم. پله برای همیشه یک مرجع در برزیل، در کشور ما و در جهان باقی خواهد ماند. مدلی که نسل های مختلف را به هم متصل می کند.»

پس از اینکه رئیس فیفا از کشورها خواست تا استادیوم ها را به نام پله نامگذاری کنند، کیپ ورد پیشتاز شد و نام یکی از ورزشگاه های خود را به پله تغییر داد.

نامگذاری اولین ورزشگاه ملی به نام سلطان فوتبال

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، درگذشت پله، اسطوره فوتبال برزیل برای چند روز دنیای فوتبال را رقم زد. مرگ تنها فوتبالیستی که سه بار قهرمان جام جهانی شده است، این روزها همه نگاه ها را به برزیل معطوف کرده است.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پس از مرگ پله، به فدراسیون‌های عضو توصیه کرد که نام حداقل یک ورزشگاه را به پله تغییر دهند تا یاد و خاطره این اسطوره برزیلی حفظ شود. امروز از جزیره آفریقایی کیپ ورد خبر رسید که توصیه های وی در این کشور اجرایی شده است.


سرویس خبر شماره: 1862939
15 ژانویه 1401 در 00:20
16.1 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

پاسخ مثبت کلمه کلیدی به درخواست اینفانتینو

خوزه اولیس اسیلوا، نخست وزیر کیپ ورد در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که استادیوم ملی این کشور واقع در مونتهواکا، پایتخت، به نام پله نامگذاری خواهد شد. این ورزشگاه 15 هزار نفری از این پس به عنوان “سلطان فوتبال” شناخته می شود.

1788219