نبرد مهندسان در خاورمیانه کلاسیک/عربی نزدیک است؟

آمار بازی
13) بارسلونا با 13 قهرمانی پرافتخارترین تیم سوپرکاپ اسپانیا است. کاتالان ها که آخرین بار در سال 2018 به جام قهرمانی رسیده اند، با 24 بازی فینال نیز رکورددار هستند.
1) رئال بتیس تنها یک بار در سوپرکاپ اسپانیا شرکت کرده است. در همان زمان در سال 2005 به بارسلونا باخت و به جام نرسید.
10) در 10 تقابل قبلی بین بارسلونا و رئال بتیس، همه در لالیگا اسپانیا، تساوی ندیده ایم. بارسلونا 8 بازی و بتیس 2 بار پیروز شده اند. جالب اینجاست که بتیس هر دو برد خود را در نیوکمپ به دست آورده است.
17) Laverdiblancos فصل گذشته جام فوتبال اسپانیا را پس از 17 سال به دست آورد. بتیس برای سومین بار قهرمان جام حذفی شد و با این عنوان به سوپرجام رسید.
1) تنها شکست بارسلونا در دیدارهای داخلی این فصل در مهمترین بازی بود. بارسلونا در 17 بازی لالیگا و جام حذفی فقط یک شکست دارد که آن هم در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید بود.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

فصل قبل برای رئال بتیس خاطره انگیز بود. تیمی که در لالیگا پنجم شد و همچنین قهرمان جام حذفی شد. مانوئل پگرینی مانند مرد رویاهای سبز و سفید بود و انتظارات را بالا برد. به طور کلی، آنها در این فصل عملکرد بدی نداشته اند، اما در حال حاضر به خوبی فصل گذشته نیستند و در رده هفتم لالیگا قرار دارند. آنها بازی های بزرگی را مقابل هر دو تیم مادریدی باختند. با این حال، بتیس می تواند حریف فوق العاده خطرناکی برای تیم ژاوی باشد. بتیس فصل گذشته رقبای اصلی خود را در نوکمپ شکست داد و اکنون با جاه طلبی به دنبال حذف آن تیم در سوپرجام است تا روزهای خوب با مانو ادامه یابد.

بارسلونا؛ در بالا با مهندس

در هفته نهم که بارسا به رئال باخت و نمایش ضعیفی در لیگ قهرمانان داشت، به نظر می رسید ژاوی در اجرای برنامه هایش چندان خوب عمل نکرده است. با این حال، جدول به نفع کاتالان ها و مهندسان تغییر کرد و آنها به تدریج بالا رفتند تا صدر جدول را از رئال مادرید بگیرند. حالا بارسلونا به جام ها فکر می کند و این اطمینان را پیدا کرده است که می تواند قهرمان لیگ شود. چه در لالیگا و چه در مسابقات حذفی و سوپرجام. بارسلونا 5 سال است که قهرمان سوپرکاپ نشده و این جام برای ژاوی بسیار مهم خواهد بود. با این حال، ژاوی فراموش نکرده است که اولین شکست خود را به عنوان سرمربی بارسا در نیوکمپ مقابل بتیس پذیرفت.

آخرین اختلاف
می 2022 در بازی برگشت فصل آخر لالیگا اسپانیا، بارسلونا میزبان رئال بتیس را 2-1 شکست داد. فاتی و آلبا برای بارسا و بارترا کاتالانی سابق برای بتیس گلزنی کردند.

امشب ساعت 22:30 در ورزشگاه «ملک فهد» تکلیف دومین تیم فینالیست سوپرجام اسپانیا مشخص می شود. بارسلونا، رهبر فعلی لالیگا اسپانیا و نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها، به مصاف رئال بتیس، قهرمان فصل گذشته جام حذفی اسپانیا خواهد رفت.

رئال بتیس؛ روزهای شاد سبزه با مانو