نظر هیأت مدیره در مورد مربی اسمی؛ تیم ملی برای او زود است!

از صحبت های وزیر ورزش و جوانان به نظر می رسد فدراسیون فوتبال با یک مربی لیگ برتری برای هدایت تیم ملی به توافق رسیده است. تحقیقات در این زمینه ما را به این نتیجه رساند که اعضای هیئت مدیره معتقدند فرهاد مجیدی فصل گذشته با قهرمانی در لیگ برتر استقلال نشان داد مربی شایسته ای است اما تجربه بین المللی ندارد و تیم ملی برای او خیلی زود است. بهتر است فدراسیون فوتبال فرصت ها را هدر ندهد و مربیان را نسوزاند. اتفاقی که در گذشته با انتخاب زودهنگام امیر قلعه نویی و علی دایی رخ داد.

از سوی دیگر، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان روز گذشته درباره دخالت در انتخاب سرمربی تیم ملی اینگونه توضیح داد: اصلا اینطور نیست. ما طبق قانون یکسری تعهدات نظارتی داریم. من چیز خاصی نگفتم که بگویند ما دخالت می کنیم. در برنامه تلویزیونی که شرکت کردم گفتم اخبار غیر موثق به دست ما رسیده که تایید نمی کنیم. این خبر حاکی از آن است که می خواهند از ایران سرمربی انتخاب کنند، این فرد سرمربی یکی از تیم های باشگاه است و اگر بخواهند او را به تیم ملی بیاورند نمی توانند و باید تا پایان فصل طول بکشد. فصل در نتیجه می خواهند یک مربی موقت تا پایان فصل استخدام کنند. ما هم گفتیم که شایسته نیست مربی موقت داشته باشیم و در پایان فصل دوباره مربی عوض کنیم و یک نفر دیگر بیاوریم. در واقع ما این مشکل را دوست نداشتیم. نه اینکه چنین چیزی به ما گفته باشند، بلکه گفتم یکسری اخبار غیر موثق و شایعه به دستم رسیده که متاسفانه صحت نداشت.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از جام جهانی 2022 بارها گفت که گزینه های ملی برای هدایت تیم ملی هم مناسب هستند. او در مورد جواد نکونام به خوبی صحبت کرد و فرهاد مجیدی را یکی از گزینه های معتبر هدایت تیم ملی دانست.

گفته می شود مربی باشگاهی مد نظر فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی جواد نکونام است که به دلیل حضور فولاد در لیگ قهرمانان آسیا فعلا حاضر به جدایی از تیم باشگاهی خود نیست.



سرویس داخلی اخبار فوتبال