نفرین توپ طلا به مسی و امباپه

کره جنوبی-ژاپن جام جهانی 2002 – الیور کان

توپ طلای جام جهانی برای سومین بار متوالی به مقام دوم رسید. زیدان پس از یک تورنمنت بزرگ این جایزه را به دست آورد، حتی اگر به ظالمانه ترین شکل برای او تمام شود. زیدان به خاطر هوی و هوس مارکو ماتراتزی که منجر به اخراج و خداحافظی او از مسابقات شد به یاد می‌آید.

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی – دیگو فورلان

در فینال یکشنبه، برنده امیدوار است طلسم فرانسه را از سال 1998 بشکند.

جالب است بدانید که برنده توپ طلای جام جهانی در آخرین تورنمنت ها در تیم برنده حضور نداشت!

نفرین توپ طلا به مسی و امباپه

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، توپ طلای جام جهانی به بهترین بازیکن این مسابقات اهدا می شود. در قطر 2022، مدعیان زیادی برای جلب توجه مردم وجود دارد، از جمله لیونل مسی، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان. هرچند جام های جهانی اخیر نشان می دهد که این پاداش نصیب تیم قهرمان جهان نشد!

جام جهانی 2006 آلمان – زین الدین زیدان

رونالدو برزیلی با وجود شکست 3-0 در فینال مقابل فرانسه، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. او در هفت بازی هشت گل به ثمر رسانده است، درست پشت سر جاست فونتن و گرد مولر به عنوان بهترین گلزنان جام جهانی.

فرانسه جام جهانی 1998 – رونالدو

جام جهانی 2018 روسیه – لوکا مودریچ

گزارش سیدرحمن موسوی



مجله اخبار فوتبال خارجی

جایزه سال 2002 جنجال ایجاد کرد. الیور کان با سیوهای قاطع خود در طول مسابقات قهرمان شد. با این حال این رونالدو بود که در فینال تاثیرگذار بود و یکی از گل ها را پس از اشتباه ژرمن ها به ثمر رساند.


سرویس خبر شماره: 1859801
27 دسامبر 1401 ساعت 08:51
4.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

آیا این دوره متفاوت است؟

تا به امروز، این شاید دردناک ترین شکست دوران حرفه ای لیونل مسی باشد. در حالی که او رویای جام جهانی را در سر می پروراند، گوتزه و آلمان بودند که قهرمان جام جهانی شدند.

در سال 2010، قهرمان توپ طلا را دریافت نکرد. به همین مناسبت جایزه به دیگو فورلان رسید که با اروگوئه چهارم شد. پنج گل او برای تیم آمریکای جنوبی تعیین کننده بود که به فینال نزدیک شد و عنوان سومی را کسب کرد.

جام جهانی برزیل 2014 – لیونل مسی

اگرچه امباپه، پوگبا و گریزمان جام جهانی فوق العاده ای داشتند، اما توپ طلای روسیه 2018 به لوکا مودریچ رسید. این بازیکن کروات برای تیم ملی خود در راه فینال تعیین کننده بود، چیزی که تا قبل از مسابقات برای بسیاری غیرقابل تصور بود. مودریچ سالی رویایی با تیم ملی و باشگاه داشت.