نقاط قوت کی روش از زبان هافبک سابق تیم ملی


سرویس خبر شماره: 1853980
26 نوامبر 1401 در 2:59 ب.ظ
1.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

امیدوارم ایران از گروه خارج شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چهار روز مانده به دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی 2022 قطر، حمید درخشان، بازیکن سابق تیم ملی ایران و سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما درباره شرایط تیم ملی و لیست بازیکنان مد نظر کارلوس کی روش برای این مسابقات.

* بزرگترین بازمانده جام جهانی؟
درخشان در پاسخ به این سوال که از نظر خود بهترین بازیکن حذف شده از لیست رقابت های جام جهانی کیست، گفت: نمی توانیم بگوییم بزرگترین بازمانده کیست زیرا بازیکنانی که به جام جهانی سفر کرده اند تفاوت چندانی با بازیکنان راه یافته ندارند. خط . البته اگر امید ابراهیمی مصدوم نمی شد می توانست کمک بزرگی برای تیم ملی باشد اما سرنوشت مردم همیشه یکسان نیست و اتفاقات بدی می افتد. در هر صورت، آینده متعلق به بازیکنانی است که از مرز عبور کرده اند. این بازیکنان جوان هستند و ممکن است دو دوره بعدی جام جهانی را ببینند.

* تفاوت کی روش و اسکوچیچ؟
وی در نهایت در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی با حضور کی روش چگونه تغییر کرده است، گفت: اولین نکته مثبت تیم ملی در شرایط فعلی این است که نظم خوبی حاکم شد و از طرفی دیگر. ، بازیکنان تیم هم از آقای کی روش و تفکر او قدردانی می کنند و کار او خام و قابل اعتماد است و آقای کی روش شناخت خوبی از بازیکنان دارد. این سؤالات به همراه درک متقابلی که در تیم فعلی وجود دارد، یک امتیاز بزرگ است و می تواند به تیم ملی در مسیر پیشرفت کمک کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* بازی مقابل انگلیس؟
درخشان درباره اولین بازی ایران در جام جهانی 2022 قطر گفت: این بازی اصلا آسان نیست و اگر بتوانیم این بازی را به خوبی پشت سر بگذاریم کار بزرگی انجام داده ایم. این بازی می تواند نقطه امید و قوت بازی های آینده باشد و اگر مقابل انگلیس خوب بازی کنیم می توانیم در دو بازی مقابل ولز و آمریکا نتایج بهتری بگیریم.

* لیست تیم ملی برای جام جهانی؟
درخشان در ابتدا درباره لیست ملی پوشان حاضر در جام جهانی گفت: باید به نظرات و خواسته های سرمربی احترام بگذاریم. به هر حال، آقای کی‌روش اذعان داشت که این فهرست می‌تواند خواسته‌های او را برآورده کند. در کل، به نظر من، این لیست لیست بدی نیست. ممکن است یکی دو نفر باقی بمانند، اما اکثر بازیکنان کسانی هستند که آقای کی روش با آنها کار کرده و نظر مثبتی به آنها داشته است. من فکر می کنم آقای کی روش می تواند با این لیست خوب عمل کند.

درخشان که احساس می کند باخت دو گل مقابل تونس معیار مناسبی برای سنجش عملکرد تیم ملی نیست، در بخشی از این گفت و گو گفت: اگر شاگردان کارلوس کی روش بتوانند مقابل انگلیس بازی خوبی داشته باشند، به دو بازی بعدی می رود. با اعتماد به نفس بیشتری بازی کند و بدین ترتیب مسیر صعود ایران هموارتر خواهد شد.

* شکست مقابل تونس؟
پیشکسوت فوتبال ایران درباره باخت 2 بر صفر تیم ملی ایران در دیدار دوستانه مقابل تونس گفت: این نتیجه اشکالی ندارد. شاید آقای کی روش برای تیم ارزش قائل بود و از بازیکنان کلیدی آنها استفاده نمی کرد. مسابقات تدارکاتی به هیچ وجه ملاک نیست و نتایج چندان مهم نیست. این دیدار برای آقای کی روش ارزیابی بود تا به قدرت تیمش پی ببرند.

* حضور 25 بازیکن و چهار دروازه بان در لیست؟
وی سپس درباره لیست 25 نفره جام جهانی و حضور 4 دروازه بان در لیست گفت: ما در ذهن آقای کی روش نیستیم، اما آنها معمولا در مسابقات گلزنی بیشتری می کنند زیرا ممکن است در تمرینات قبلی مصدومیتی وجود داشته باشد. بازی ها. بیا. اینکه لیست 25 نفره است موضوع پیچیده و مهمی نیست و نمی توانیم ایراد بگیریم. مهم این است که افرادی که به جام جهانی رفتند بازیکنان خوبی هستند و امیدوارم بازی های خوبی انجام دهند.

حمید درخشان معتقد است تیم ملی در صورت بازی خوب مقابل انگلیس می تواند در مقابل ولز و آمریکا نتایج خوبی کسب کند.

نقاط قوت کی روش از زبان هافبک سابق تیم ملی

* سبک بازی مناسب برای رویارویی با انگلیس؟
وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی با چه تاکتیکی می تواند مقابل انگلیس عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: سبک بازی ما مشخص است و سال ها با کی روش با سبک دفاعی بسته بازی کرده ایم. در هر صورت روش ما مشخص است چه در دیدارهای مقدماتی دو دوره آخر جام جهانی و چه الان که می خواهیم با انگلیس بازی کنیم، اما باید دید تا کی می توانیم در این روش مقابل تیم انگلیس مقاومت کنیم. . انشاالله بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و حریف را با قدرت و سرعت کنترل کنیم. مهار انگلیس اولویت اول ماست و نباید بدون ترس حمله کنیم که البته این اتفاق نخواهد افتاد. فلسفه آقای کی روش این است که اول دفاع کند و گل نخورد یا کمتر گل بزند و در ضدحمله گلزنی کند.
* آیا به صعود امیدوار هستید؟
درخشان درباره شانس تیم ملی برای صعود به دور دوم جام جهانی گفت: همه چیز با امید پیش می رود و ما هم به تیم ملی امیدواریم و برای آنها در این مرحله سخت آرزوی موفقیت داریم. ما این ظرفیت را داریم که مقابل آمریکا و ولز بازی خوبی انجام دهیم تا بازی بهتری نسبت به انگلیس داشته باشیم. این دو بازی به ما امید صعود می دهد. انشاالله تیم ملی با ارائه بازی های خوب برای اولین بار در تاریخ به این مهم دست پیدا کند.