نمره قبولی مرد سال آسیا حتی با گل به خودی! / عبدالکریم حسن از سمت چپ پرسپولیس شروع کرد



پرسپولیس در نیم فصل اول به دلیل ضعف در سمت چپ آسیب زیادی دید. علی نعمتی در خط دفاعی به خصوص در دربی اشتباهاتی مرتکب شد. بعد از آن بازی های کم گل، خطا، پنالتی و اخراج زیادی را سپری کرد.

پرسپولیس در سمت چپ با حضور علی نعمتی و سعید صادقی به طور غیرمستقیم روی سمت راست تاثیر منفی گذاشت. تمام فشار انتظارات به اسماعیلی فر و ترابی منتقل شد و همه رقبا با بستن سمت راست پرسپولیس از شر این تیم راحت شدند!

نتیجه این شد که خرید یک مدافع چپ قبل از سایر نیازها در دستور کار پرسپولیس قرار گرفت و عبدالکریم حسن مرد سال آسیا در سال 2018 وارد این تیم شد.بازیکنی که دوران اوج و بسیاری را پشت سر گذاشته بود. نگران وضعیت جسمانی او بودند.

اما ببینید این بازیکن با توجه به سطح فنی بالایش چه تاثیری بر عملکرد پرسپولیس در هفته های اخیر داشته است. او از هفته هجدهم و بازی با ذوب آهن وارد ترکیب شد، در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران قرار گرفت و جایگاه خود را در این هفته مقابل فولاد تقویت کرد.

این مدافع قطری کمتر از 200 دقیقه زمان برد تا در این تیم جا بیفتد. او نقش کلیدی در حملات این تیم مقابل فولاد داشت و با اینکه گل دوم حریف به نام او ثبت شد، تنها او بود که بیشترین تلاش را در حمله به توپ انجام داد.

حسن می توانست مثل بقیه مدافعان بایستد و باز شدن دروازه را تماشا کند اما ترجیح داد تلاش کند. او در این دیدار یک گل هم به ثمر رساند که به اشتباه آفساید اعلام شد اما مهمتر از آن تاثیر مستقیم روی تمام 90 دقیقه بازی داشت که در قسمت تهاجمی به همراه اورونوف، خرید خارجی دیگر تیم، فولاد را مجبور کرد که سمت چپ را نیز ببندد که این باعث شد مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر در سمت راست آزاد شوند.

او در بخش دفاع در هر دقیقه بازی حتی در صحنه گل دوم نمره قبولی می گرفت.

بیشتر بخوانید: مزایای خرید خوب در خارج از کشور; ستاره جدید پرسپولیس همبازی خود را زنده کرد/بمب نقل و انتقالات رقیب نداشت!



سرویس داخلی اخبار فوتبال