نکونام به دو هوادار خاص استقلال در اتاقش چه گفت؟



یکی از اتفاقات خوبی که از تابستان امسال به طور مستمر در استقلال رخ داده بحث حضور هواداران معلول در تمرینات این تیم است. اتفاقی که البته در زمان سرمربیان قبلی رخ داد و فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو همیشه با نزدیکان خود رابطه گرمی داشتند. واقعیت این است که جواد نکونام در مورد هوادارانی که به هر دلیلی از کار افتاده اند و می خواهند تمرین را از نزدیک ببینند، قانون خاصی وضع کرده است. قانونی که به حق ارزشمند تلقی می شود و امیدواریم سایر مربیان لیگ برتری به ویژه سرمربیان تیم های پرطرفدار نیز آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

هدف ما شاد کردن قلب شماست

در روزهای گذشته و به بیان بهتر در ماه های گذشته اخبار و عکس هایی از حضور هواداران معلول در تمرین استقلال منتشر شده است. آنها در دیدارهایی که با مربیان و بازیکنان استقلال داشتند همواره از برخورد گرم و دلسوزانه آبی پوشان تشکر کردند. جواد نکونام تاکید می کند که هر کدام از این هوادارانی که به دیدار استقلالی ها آمده اند در صورت تمایل می توانند یک پیراهن استقلال با امضای خود یا هر بازیکنی که انتخاب کرده اند هدیه بگیرند و تا امروز کاملا این قانون را رعایت کرده است. چندی پیش دختر بچه ای مریض به همراه پدرش به دفتر استقلال آمد و با وجود بیماری اصرار داشت که هر بار که استقلال بازی های او را انجام می دهد وضعیتش بهتر می شود. صحبت های این کودک جواد نکونام را چنان متاثر کرد که به او گفت: مطمئن باش تا روزی که استقلالی باشد تمام تلاشش را می کند تا دلش را شاد کند.

چگونه در مورد شکست با آنها صحبت می کنید؟

سرمربی استقلال تاکید می کند وقتی چنین هواداران سخاوتمند و عزیزی تصمیم می گیرند او را تمرین کنند یا در اردوها ببینند، اصلا نمی تواند از شکست صحبت کند و با همه مشکلات تاکید می کند که خودش و شاگردانش تمام تلاش خود را برای پیروزی به کار خواهند گرفت. چندی پیش دو فرزند و پدرشان از راه دور به عیادت نکونام آمدند و با اینکه بیماری صعب العلاج دارند اما اصرار دارند که رنج سفر را تحمل کنند و بتوانند استقلالی ها را ببینند. نکونام وقتی متوجه این موضوع شد، با احترام آنها را به اردوگاه حجازی دعوت کرد و حتی دقایقی در اتاقش با این بستگان صحبت کرد. به هر حال جواد خودش یک پدر است و می داند بچه بودن یعنی چه.

قانون ویژه برای هواداران معلول

جواد نکونام در تمرینات استقلال به حضور افراد داخل اردوگاه حجازی بسیار حساس است و به هیچ عنوان اجازه حضور افراد غیرمجاز را نمی دهد زیرا معتقد است این امر علاوه بر بر هم زدن نظم کار، اقدامات تاکتیکی را نیز در پی خواهد داشت. نظر او نیز باید افشا شود، اما این قانون یک استثنای بشردوستانه دارد. نکونام تاکید کرد: هر زمان که یک هوادار معلول به خصوص اگر کودک بود به همراه بزرگتر خود به اردوگاه حجازی می آمد و درخواست دیدار با بازیکنان و مربیان استقلال را داشت، بلافاصله شرایط را برای حضور او در کمپ فراهم می کردند. و نه، شما باید در مقابل چنین افرادی بایستید، زیرا همیشه باید جنبه انسانی کار را در نظر بگیرید. البته مدیریت باشگاه استقلال با چنین رویه ای کاملا موافق است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال