نکونام و غفوری; نگاه متمایز یا سلیقه متفاوت / سیدجلال خیلی زود می آید

اردشیر لارودی; یکی از اخبار روز این بود و این: … ناکونام با سلیقه خودش و با تمایلی که ریشه در اعتقادش به فوتبال دارد، عملیات اولیه جذب واریا غفوری را آغاز کرد! با توجه به بضاعت فنی و مهارتی کاپیتان سابق استقلال و به منظور تقویت خط دفاعی تیمش که امسال برنامه پرمشغله و مفصلی دارد، باشگاه فوتبال اهواز راه را به شرح زیر هموار می کند:

تخت جمشید و آینه مفید

… عناصر بازی سازی تیمی را که سریع حرکت می کند، سریع عمل می کند و بر پرس و فشار نهادینه شده در ماهیت عملیات توپ گیری هم تیمی ها متکی است، به مردی که توپ را بازیابی می کند، سپرد. صاحب سبک خاصی دارد! دفاعی که به حمله ختم می شود! برای جواد ویژگی های بازی «وریا» اولویت اول، دوم و سوم دارد!

جواد چگونه از سروان غفوری بهره می برد و با چه دستوراتی از مجموعه رفتارهای او که بستگی به سبک و ویژگی های او دارد استفاده خواهد کرد؟ به سبک یک مدافع کلاسیک یا به معنای یک «گوشی» جدید و متمایز؟ تفاوت در خصوصیات بازیکنان از همین جا خودنمایی می کند و سبک و سلیقه و سبک مربیان هم در دایره مقایسه بین آنها و هم در نحوه تکنیک های مختلف هر کدام متمایز می شود! مثلا همین واریا و فرم قرار گرفتن در لیست هافبک های تعیین شده نزدیک یا دور!

پرسپولیس مثل همیشه فصل جدید را با پیروی از اصولی که همیشه پایبند است آغاز کرد! بدون نوآوری، بدون نیاز به اصلاح و تکیه بر تمام ترفندهای قدیمی که «بر» و پای آب است! البته تمرین پرسپولیس نوآوری هایی هم داشت اما این خاطرات و هدیه های جدید هم جدیت لازم را نداشت و «نو» بودن کافی نبود! گروهی از پرسپولیسی های واقعی و استخوان های سرخ خرد شده شروع به تماشای «روز اول» نمایش کسل کننده ای کردند که هنوز اتفاق نیفتاده بود! با خاطره ای از دوران بازیگری خود و یادآوری راهبردهایی که در سال های اخیر تکرار شده است، چه پارسال و چه سال های قبل! یک نکته اصلی هم وجود داشت: کاپیتان در قالب یک مربی!

سیدجلال به سرعت نقش جدید را می پذیرد و خیلی سریع به عنوان مربی، مرد اول روز می شود – شاید در آینده ای نزدیک با وظایف مدیر فنی! سیدجلال برای تمرین گرم می کرد!

پرسپولیس برای هر روز تمرین برنامه ای متمایز و در عین حال ریشه در یک سری اصول و سبک های رفتاری دارد! تمرینات پرسپولیس باید بر روی نقاط قوت و ضعف فردی و همچنین ویژگی های گروهی و تیمی باشد! پرسپولیس باید به حرف های غیر اغراق آمیز علی پروین سر بزند! پروین در اولین تمرین پرسپولیس اعلام کرد: پرسپولیس است، قهرمان است و این پرسپولیس که از این به بعد برای قهرمانی اش می تواند خودش را بازی کند و زنگ و برکت را با هم به صدا درآورد، باید در یک تمرین تمرین کند. روشی متفاوت و بی نقص تر! اولین تمرین پرسپولیس که زود شروع شد، این مزیت را دارد که به او آینه می دهد و با سنگینی تمرین، خوبی ها و بدی هایش را روشن می کند!

امروز معلوم شد چند کشته در لیگ برتر حلاجیم! و همچنین مشخص است که در لیگ 22 کدام مسیر را طی خواهد کرد و کدام مسیر را باید طی کرد!

امروز سطح رقابتی قهرمانی ایران مشخص می شود و وزن این مبارزه سنجیده می شود! سازمان لیگ چه شیرینی می کارد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال

سیدجلال زود رسید

«نکونام» با چه نگاه و تفکری دفاع راست سابق و محبوب استقلال را به فولاد اضافه می کند؟ برای زدن گل های بیشتر یا فقط برای احتیاط؟

گیاه شیرین بیان

دفاعی که عملیاتش منجر به گلزنی شد، دفاعی که مانند ماهی در برکه ای تمیزتر شناور شد و غرق شد یا هنر گمشده ای که قرار بود باشد!

فولاد و ایده های جدید