نیمکت سپاهان; مشکل زردها، وحشتناک برای رقبا!/ نظم تیم ها در اولویت مربی پرتغالی است.



به این عکس خوب نگاه کنید؛ این نیمکت سپاهان در دیدار مقابل استقلال خوزستان است. ستاره های گران قیمت و ملی پوشان روی نیمکت بهانه ای هستند برای رقبا یا هواداران تیم های رقیب که بگویند: «بیا! سپاهان همه ستاره ها را جمع کرده و به اندازه سه تیم بازیکن دارد!» یادتان هست چند روز پیش بیرانوند چه گفت؟

اما همین منتقدان و رقبا بهتر از هرکسی می دانند که جمع کردن این همه بازیکن و ستاره بزرگ در یک تیم چقدر دشوار است. بازیکن را متقاعد کنید که به تیمی برود که در آن همشهری وجود دارد! بسیاری از بازیکنان حاضر به امضای چنین قراردادی نیستند.

اما درست مثل ضرب المثل “حفظ قهرمانی از قهرمانی دشوارتر است”، اگرچه جذب این همه بازیکن بزرگ کار دشواری است، اما مدیریت آنها دشوارتر است. فقط ببینید دو مربی بزرگ پرسپولیس، برانکو و یحیی گل محمدی، رامین رضاییان را با تمام مهارت های فنی اش محروم کردند، چون کنترل ستاره ها کار سختی است.

در این سال ها از سپاهان چیزی شنیدی؟ آیا شنیده اید که بازیکنان اعتصاب کنند یا بین خودشان یا با مربی دعوا کنند؟ البته این اتفاقات در یک تیم فوتبال می افتد اما هنر سپاهان در مدیریت این همه ستاره است.

و نمونه این مدیریت را در این بازی می توان یافت.مهدی طارمی این هفته در جام پرتغال مقابل مونتالگر نیمکت نشین بود. مربیان بزرگ فوتبال جهان امروز بلافاصله پس از بازی های داخلی در دوران فیفا با ملی پوشان خود بازی نمی کنند زیرا خطر مصدومیت بازیکن زیاد است و نیاز به استراحت دارد.

اما در فوتبال ما گاهی یک بازیکن هفته ای چند بازی انجام می دهد، به بهانه اینکه تیم به او نیاز دارد، اما از طرفی از بازیکن انتظار می رود و اگر یک بار هم او را کنار بگذاری، ماجرا رقم می خورد. . و حالا بیایید کار بزرگ مورایس را از این زاویه ببینیم. او در ترکیب اصلی مقابل هیچ یک از ملی پوشانش قرار نگرفت و در نیمه دوم رامین رضاییان، حسین نژاد، رضا اسدی و دانشگر را به میدان فرستاد. این بدان معناست که او دیگر نیازمند بازی نمی کرد. حتی اگر ملیت آقای مورائیس پرتغالی نبود، او که مربی بزرگی است، همان کاری را می کرد که با طارمی در پرتغال کردند. داشتن چنین نیمکت پر ستاره ای رقبا را در ابتدا پشیمان می کند، اما وقتی به آن فکر می کنند لبخند رضایت را روی لبانشان می بینید که از دردسر داشتن این همه ستاره راحت می شوند!

راستی در این مسابقات عیسی آل کثیر حتی در لیست سپاهان هم حضور نداشت! به خاطر همان چیزهایی که در بالا گفتیم، یک استدلال ساده که به هر دلیلی، موریس دستور تیم را ترجیح داد و ستاره خود را قطع کرد…

و البته سپاهان و تیم دومش سه گل به استقلال خوزستان در اهواز زدند تا به روند بردهای خود ادامه دهند. آریا یوسفی – ذخیره رامین رضاییان – با زدن دو گل ستاره این دیدار بود!



سرویس داخلی اخبار فوتبال