هشدار قرمز در استقلال: اوضاع فاجعه بار است!

مدیرعامل استقلال با حضور در تلویزیون از بدهی های سرسام آور آبی پوشان و نبود موجودی در حساب های این باشگاه خبر داد.

هشدار قرمز در استقلال: اوضاع فاجعه بار است!

* هیچ انسان عاقلی خود را به این جهنم نمی اندازد
ما یک ریال هم از اسپانسرها طلب نمی کنیم. فقط از کنفدراسیون فوتبال آسیا و انتقال بازیکنان به خارج از کشور خواسته شده که همه آنها را جمع کند، حتی یک میلیون دلار هم نیست. کدام آدم عاقلی این کار را می کند؟ باشد که در جهنمی بیفتد که در آن پول نداشته باشد. 600 میلیارد وعده داده شده و 200 میلیارد باید ظرف 2 هفته پرداخت کنیم.

* کمپ حجازی بدتر از چند سال پیش تحویل داد
وقتی از استقلال رفتم، اردو برایم بدتر از آن روز شد. حالا ما نه چمن درستی داریم و نه زمین هایش را درست کرده اند. در زمان مدیریت قبلی، کمپی را اجاره کردند که شرکت آن برای خودش چمن مصنوعی و اتاق ماساژ تولید می کرد. در کمپ اصلی که در دست ماست، هیچ اتفاقی نیفتاد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی فتح الله زاده در حضورش در ورزش و مردم از میزان بدهی های این باشگاه صحبت کرد. مدیرعامل آبی پوشان مدعی شد با قبول مسئولیت در این باشگاه به وی اعلام شده که مبلغ 300 میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود است.

* شرایط یزدانی و مرادمند بر عهده مربی است
وی درباره وضعیت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در استقلال گفت: این مسائل را به سرمربی می سپارم چون تایید کرده ام که سرمربی از نظر فنی توانمندتر از من است. ساپینتو به این مسائل رسیدگی می کند. از او پرسیدم کدام بازیکنان را کنار می‌گذارد، او گفت به همه آنها نیاز دارم و شاید به بازیکن جدیدی نیاز داشته باشیم.

* ساپینتو فردی متقاعد کننده است و من با وجود همه چیز پشت او هستم
افرادی هستند که به بازیکنان می گویند پول آماده است اما فتح الله زاده نمی خواهد پول بدهد. نیمه های شب خبر می دهند که یکی از دستیاران ساپینتو به دلایل مالیاتی ممنوع الخروج شده است و من با یکی از مدیران مربوطه تماس می گیرم تا به او اجازه خروج بدهم. به ساپینتو گفتم در استقلال می مانی و به تیم کمک می کنی. مورد قبول همه است و جایگزین های عالی دارد. از طرفی او فردی با اعتماد به نفس است و من با وجود همه چیز پشتش هستم. تا روزی که او باشد کمک می کنم مگر اینکه یک روز خودش بگوید به خاطر شرایط باشگاه نمی توانم ادامه بدهم.

* ارسلان مطهری هنوز یک ریال دریافت نکرده است
پرداخت ها نامتعادل بود. اجازه بدهید چیزی را به شما بگویم. ارسلان مطهری که گل پیروزی ما را در بازی سوپرجام به ثمر رساند هنوز یک ریال دریافت نکرده است. باورت می شود این بازیکن به من می گوید که من پول می خواهم. من نه یک ریال دارم و نه اسپانسر هم داریم. همه پول را گرفتند. آقای قربان زاده گفتند پول خرد را داده اند اما خرج شده است.


سرویس خبر شماره: 1856882
11 دسامبر 1401 در 01:18 ب.ظ
56 هزار |

5نقطه نظر

اظهارات عجیب فتح الله زاده درباره وضعیت مالی آبی ها

* زمان دربی تغییری نکرده است
تغییر ساعت دربی؟ چیزی را تغییر نداده اند و همین برنامه است، امروز هم به سازمان لیگ نامه می نویسیم که شهرورد در کنار تماشاگران بایستد.

* ما باید پول خود را آزاد کنیم
ما دو تا برنامه داریم یکی اینکه باید وام بگیریم که خیلی موافق نیستم. باید 200 میلیارد بگیریم و 60، 70 میلیارد سود بدهیم ضمن اینکه اقساط وام را هم باید پرداخت کنیم. راه دوم ما این است که پولی را که داریم و از سازمان خصوصی گرفته ایم که رقم پایین 100 میلیاردی است را باید آزاد کنیم، من با این مبلغ می توانم تا حدودی مشکلات را حل کنم. این یکی از مشکلات من است که مدیران دیگر قبلاً می توانستند آن پول را بگیرند و الان آن 100 میلیارد را نمی دهند. سازمان خصوصی سازی گفته است که باید از این پول برای پرداخت بدهی های گذشته استفاده کنید و بقیه را صرف زیرساخت ها کنید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* در حساب باشگاه فقط یک ریال نقره بود
نام نمی برم، سه مسئول بزرگ فوتبال به من گفتند 300 میلیارد پول در حساب باشگاه است. حتی یکی از آنها یکی از اعضای هیئت مدیره ما بود که می گفت ما پول زیادی داریم و نگران نباشید. مدیر مالی به من گفت 50 میلیارد را کجا باید پرداخت کنم؟ من هم گفتم 300 میلیارد بده. اما در حساب باشگاه فقط یک ریال بود.

* اگر تعداد بدهی ها را بگویم سقف روی سرمان فرو می ریزد
حالا اگر همه بدهی ها را بگویم این سقف بالای سرمان فرو می ریزد. منتظر پایان جام جهانی بودم تا با وزیر ورزش جلسه ای داشته باشم. باید برنامه ای اندیشیده شود. خارج از کنترل یک نفر است. حقیقت به هر نحوی پنهان شده است. کجا 300 میلیارد پول، کجا 300 میلیارد بدهی. یعنی 600 میلیارد قطعه زباله روی سر شما ریخته شده است.

گزیده ای از سخنان فتح الله زاده را در زیر می بینید:

* تا پایان سال 600 میلیارد تعهد دادیم
من آدمی نیستم که همه چیز را به گردن کارگردان قبلی بیاندازم. این بدهی ها همه متعلق به آقای آجورلو نیست و دیگران نیز آن را داشته اند. ولی الان که اومدم نه تنها 300 میلیارد نیست بلکه تا هفته دیگه باید 200 میلیارد بدم وگرنه ماجراهای استراماچونی تکرار میشه. علاوه بر این 600 میلیارد برای بازیکنان و جاهای دیگر تا پایان سال متعهد شده ایم.

* در فصل جاری 500 میلیارد هزینه کرده ایم
در یک سال و نیم اخیر 700 میلیارد در استقلال و 500 میلیارد در فصل جاری هزینه شده است، شخصیت من این اجازه را به ما نمی دهد که بگوییم چگونه خرج شده است. اما خوب خرج نکردیم. مثلا می توانید با پژو بروید اما با بنز بروید. یا در تهران افرادی هستند که تخصص حرفه ای دارند و نیازی نیست که ما پولی بدهیم که از جای دیگری بیاید و هزینه هتل را پرداخت کند.

* در استقلال یک سری از فعالیت های بازی خاله زنک انجام می شود
تو باشگاه یه سری مسخره بازی میکنن که بیشتر عصبانی میشم. مثلا کارت اعتباری سرمربی و مربیان ما دیروز لغو شد. پرسیدم چه کسی این کار را کرده است؟ گفتند مردی همراه تیم بوده که این سیم کارت های اعتباری را داده و او آنها را باطل کرده است. من هم گفتم آیا باشگاه مالکی ندارد که این کارها را کرده باشد؟

* اگر کسی می تواند 600 میلیارد بیاورد، من را جایگزین کنید
من برای وزیر ورزش آقای سجادی احترام زیادی قائل هستم. اصلاً ناراحت نشوند اگر بگویند جای فتح الله زاده را بگیریم، اصلاً بد نیست. اگر یکی می تواند 600 میلیارد پول بیاورد، هنوز خانه نرفته، او را جای من بگذارید. اما اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید با من همکاری کنند.

فتح الله زاده در ادامه مدعی شد که پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل متوجه شده است که نه تنها پولی در حساب باشگاه وجود ندارد، بلکه آبی پوشان با بدهی های هنگفتی مواجه هستند.

* نمی دانستم این همه بدهی داریم!
در یکی از برنامه ها، آقای آشتیانی گفت که فتح الله زاده می داند باشگاه بدهکار است و نمی تواند بهانه ای بیاورد. باید بگم اصلا نمیدونستم! به من گفتند 300 میلیارد در حساب باشگاه استقلال موجود است، با یک اسپانسر قرارداد می بندیم و شرایط خیلی خوب است. وقتی به باشگاه رفتم به مدیر مالی گفتم سریعا 50 میلیارد تومان برای قرارداد استراماچونی بپردازد چون ریسک بزرگی است.

* وضعیت استقلال فاجعه است
یک نفر 400 هزار درهم داد و یک میلیارد و 200 میلیون از ما گرفت. پرداخت پول به این فرد اجباری نبود، بازیکنانی مثل عارف غلامی و ارسلان مطهری اجباری بودند. صبح که سر کار می روند همه بچه ها دنبال پول می گردند. چهار ساعت می نشینم و می گویم روزهای دیگر بیایید پول بگیرید. در این چند باری که به استقلال آمده ام، می گویم اوضاع فاجعه بار است. اصلا نمیدونم چی بگم شما نمی توانید کاری انجام دهید. دستانت بسته است پول اسپانسرها و … خرج شده و تمام شده است. درآمدها کجاست؟ درآمدمان را از کجا می گیریم؟

* نه تنها از 300 میلیارد خبری نیست بلکه کلی بدهی داریم
الان 300 میلیارد پوچ شده، 150 میلیارد وام گرفته اند که 2 قسط آن 6 میلیارد در ماه پرداخت نشده است و اگر قسط سوم را نپردازیم جریمه می شویم. یعنی نه تنها 300 میلیارد نبوده بلکه 150 میلیارد هم بدهی داریم. به من گفتند 40 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده است اما بعداً متوجه شدم که 17.5 تا 18.5 درصد به بازیکنان پرداخت شده است.