همه می دانند من چقدر پرسپولیسی هستم / عروسک خیمه شب بازی بودم و در راه خانه اشتباه کردم!

قبل از شروع فصل اتفاقات عجیبی در تراکتور برای شما افتاد. بالاخره از این تیم رفتی یا تو را ترک کردند؟

گل گهر بدترین انتخاب فوتبالی من بود. من باید به فردی که حتی یک روز از من بزرگتر است احترام بگذارم، اما اینطور نیست که بخواهم با سلام و علیک بازی کنم، زنگ بزنم، پیام یا … کنم و کارم را تمام کنم. مشکلاتی را در این تیم دیدم که بالاخره رفتم. برای بازی نیازی به دیدن این و آن ندارم، آخرین بازی من مقابل استقلال بود. بعد از این بازی به بچه ها گفتم که برنمی گردم با اینکه چند وقت پیش در بازی با فولاد خوزستان برخی چیزها به من ثابت شد.

قبل از شروع فصل زمزمه هایی مبنی بر مذاکره شما با پرسپولیس به گوش می رسید. آیا با این باشگاه صحبت کرده اید؟

آیا از اینکه بنگلادش را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرده اید راضی هستید؟

یعنی نباید انتظار رفتن به مرحله حذفی را داشته باشیم؟

آیا بازیگری شما را ناراحت نمی کند؟

آیا قبول دارید که استاندارد فوتبال در بنگلادش بالا نیست؟

آیا باشگاه در شرایط خوبی است؟

باشوندرا کینگز 3 فصل متوالی قهرمان لیگ فوتبال بنگلادش شده و یک باشگاه حرفه ای با امکانات بسیار خوب است. قطعا در آینده بیشتر از این تیم خواهید شنید، ما هم به مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته ایم و امیدوارم این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

یکسری از مردم درباره من به بردیف دروغ گفتند و مثل این بود که سرمربی فکر می کرد من نمی خواهم یا دوست دارم عمدا تمرین کنم. اما من واقعاً صدمه دیده بودم.

سطح فوتبال ایران خیلی بالاتر است اما بازیکنان تیم ما فوق العاده فیزیکی و دونده هستند. بازیکنان برزیلی خوبی هم داریم که ارزش یکی از آنها بالای یک میلیون دلار است. 12 بازیکن از تیم ملی بنگلادش نیز در ترکیب ما حضور دارند.

خدا را شکر شخصیت و اعتبار به تیم ملی بازگشت. توقعات تیم ملی نباید زیاد باشد، بعضی ها خیلی راحت از صعود تیم ملی صحبت می کنند، اما جام جهانی طوری نیست که فکر کنیم همه چیز آسان است.

نه، از پرسپولیس پیشنهادی دریافت نکرده ام. همه می دانند که پرسپولیس تیم مورد علاقه من است و من این تیم را از صمیم قلب دوست دارم.

اما نگفتی چه اتفاقی افتاد که باعث جدایی ات شد؟

قبل از شروع این فصل که برای دومین بار با تراکتور قرارداد بستید، این مشکلات همچنان وجود داشت؟

قصد من این بود که از فوتبال ایران فاصله بگیرم. دوست دارم به جایی بروم که بتوانم آرامش داشته باشم و گروهی نداشته باشم، خدا را شکر شرایط اینجا خوب است. بزرگترین مزیت اینجا این است که سران باشگاه به وعده های خود عمل می کنند. وقتی بعد از ترک فوتبال قطر به ایران برگشتم اشتباه کردم، فکر می کردم شرایط فوتبال ایران بهتر می شود اما نشد.

هیچ کس نمی تواند مرا ترک کند. تراکتور 2 قهرمان دارد که یکی از آنها زمانی بود که من در این تیم بودم. آن سال عنوان بهترین خط دفاع تاریخ تراکتورسازی را در لیگ برتر کسب کردیم و سال بعد بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا را داشتیم. من اصالتاً ترک زبان هستم و مردم آذربایجان و تبریز را دوست دارم، هواداران تراکتور همیشه با من رفتار خوبی داشتند، اما اتفاقاتی افتاد که بالاخره رفتم. دوره قبل که در تراکتور بودم برای سال سوم قراردادم را فسخ کردم و رفتم.

به من گفتند که اوضاع خوب است، اما فریب خوردم. البته خوشحالم که با مصدومیت کنار آمدم، سپس همه چیز برای من تغییر کرد. وقتی از قطر برگشتم انتخاب تراکتور از نظر فوتبالی برایم خوب بود اما این بار شرایط فرق می کرد. متاسفانه مدیریت باشگاه تراکتورسازی مشکلاتی دارد اما من همچنان این تیم و هوادارانش را دوست دارم و دوست دارم تراکتور بهترین نتایج را کسب کند.

محمدرضا خانزاده پس از جدایی پرهرف و حدیث از تراکتورسازی تصمیم گرفت فوتبال خود را خارج از ایران ادامه دهد و این بار راهی بنگلادش شد. او اکنون در تیم باشوندرا عضویت دارد که 3 فصل متوالی قهرمان لیگ کشور شده است. خانزاده خوشحال از این انتخاب در گفت و گو با همشهری ورزشی به سوالات پاسخ می دهد.

دلیل این جدایی چه بود؟

من نگفتم نباید این انتظار را داشته باشی. بهتر است به تیم ملی آرامش بدهیم و به بازیکنان و کادر فنی فشار کاذب وارد نکنیم. من به بازیکنان و کی روش اعتماد کامل دارم و معتقدم ایران می تواند به مرحله حذفی برسد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

مشکلات زیادی در باشگاه وجود داشت که فقط یکی را نام برد. من هنوز یک میلیارد به باشگاه بدهکارم که ظاهراً آخر این ماه جمع می شود. وقتی می خواستیم به بازی یا تمرین برویم، با سیخ به ما می زدند یا هر روز زنگ می زدند که از هتلی که در آن اقامت داشتید خارج شوید، زیرا باشگاه پول را پرداخت نکرده بود و آنها به هتل بدهکار بودند.

من برای قهرمانی و سقوط نکردن جنگیدم، در تیم ملی و پرسپولیس بازی کردم و فراز و نشیب های فوتبال را دیدم اما در گلگر احساس کردم با دست زدن به فعالیت های غیر فوتبالی نمی توانم بازی کنم. این تیم چنین شرایطی داشت و مثل یک ربات با شما رفتار می کردند. هر وقت به من نیاز داشتند بازی می کردم و زمانی که به من نیاز نداشتند ترکم می کردند. برای بقیه بازیکنان به استثنای چند سوگلی اینطور بود. انگار در گلغر عروسک بودم. در مسابقاتی که انجام دادم با وجود دغدغه های روحی که به من تحمیل شد عملکرد خوبی داشتم. من در فوتبالم به هیچکس باج ندادم و نخواهم داد.

در گل گهر هم با مشکل مواجه شدید، با امیر قلعه نویی اختلاف داشتید؟

در مورد شرایط تیم ملی با آمدن کارلوس کی روش چه صحبتی دارید؟