هیولا گرسنه است. پول را بریزید آقای فتح الله زاده!

**بیش از 3.5 میلیارد برای پادوانی
یکی دیگر از پرونده های مالی استقلال که در خارج از ایران در جریان بود، شکایت لئوناردو پادوانی بود. مدافع برزیلی قصد داشت برای دریافت غرامت 9 میلیون دلاری از فیفا شکایت کند اما پس از بررسی موضوع مشخص شد باشگاه استقلال در مورد پادوانی قصور پزشکی نداشته است. این در حالی است که استقلال باید مبلغ 100 هزار دلار به اضافه جریمه دیرکرد این بازیکن سابق را پرداخت کند. مبلغی که با نرخ فعلی حدود 3.5 میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، او در اولین ساعات حضور فتح الله زاده در باشگاه استقلال به نکته مهمی درباره بدهی های خارجی باشگاه اشاره کرد که از آن می توان به عمق فاجعه پی برد. استقلال نیز با بدهی های سنگینی به اعضای خارجی سابق خود تحت مدیریت آزورلو مواجه بود که مدیران سابق با اعتراضات مختلف سعی در کاهش مبلغ و به تعویق انداختن مدت پرداخت داشتند، اما اکنون همین بدهی ها به احکام قطعی فیفا و عالیه صادر شده است. دادگاه ورزش علاوه بر برخی بدهی های خارجی جدید از دوره مدیریت آجورلو به فتح الله زاده رسید و او در همان روزهای ابتدایی کارش با چالش بزرگی در این زمینه مواجه شد.
مدیرعامل استقلال در اولین روز کاری با فرشید سمیعی معاون حقوقی این باشگاه جلسه ای داشت و ضمن حفظ وی در این سمت خواستار رسیدگی سریع به امور خارجی شد. فتح الله زاده هم اکنون باید هرچه زودتر میلیاردها تومان را تضمین کند و به طلبکاران خارجی پرداخت کند تا با مشکل بعدی و تبعات سنگین فیفا که استقلال با آن مواجه است مواجه نشود.
از سوی دیگر الزام به صدور مجوز حرفه ای نیز به این امر اضافه شده تا فتح الله زاده و هیات مدیره باشگاه استقلال فرصت زیادی برای این منظور نداشته باشند. به خصوص که اعلام کرد پولی در باشگاه نیست!


سرویس خبر شماره: 1849682
01 آبان 1401 در 15:24 |
2K |

0نقطه نظر

بدهی های استقلال را برای شما لیست کرده ایم

** بدهی های داخلی هم وجود دارد
با تمام پرونده های خارجی استقلال، فتح الله زاده با چالش جدی دیگری روبروست. بازیکنان استقلال از فصل جدید تاکنون استقبال های متفاوتی داشته اند. با توجه به افزایش قرارداد بازیکنان در فصل جدید، باشگاه 15 تا 35 درصد پول به بازیکنان داد و این مشکل باعث ایجاد مشکلاتی شد. بنابراین فتح الله زاده باید با تامین منابع مالی نسبت به تساوی قراردادها و پرداخت پاداش های معوقه اقدام کند که به بدهی های استقلال اضافه می شود. از سوی دیگر برخی سازمان ها، هتل ها و… از استقلال نیز طلبکار هستند و این مبالغ نیز باید اضافه شود.

** بالای 45 میلیارد استراماچونی، سنگین ترین بدهی باشگاه
23 مرداد ماه سال جاری بود که دادگاه عالی ورزش رای قطعی پرونده شکایت آندره آ استراماچونی را صادر کرد و بر این اساس استقلال به پرداخت تقریبی یک میلیون و 350 هزار یورو به این مربی ایتالیایی محکوم شد. پس از صدور حکم استراماچونی، دستیاران استراماچونی نیز شکایت کردند و حکم آنها نیز صادر شد.
جالب اینجاست که فیفا یک ماه به استقلال مهلت داد تا این پول را پرداخت کند اما حالا بعد از گذشت بیش از دو ماه چنین اتفاقی رخ نداده است. استقلال با یک محاسبه تقریبی باید مبلغی حدوداً 45 میلیارد تومانی به استراماچونی با نرخ روز ایران پرداخت کند که با احتساب بدهی دستیاران او و البته جریمه دیرکرد این مبلغ افزایش می یابد.

چالش اصلی مدیرعامل استقلال در اولین روزهای فعالیتش، رویارویی با پرونده های سنگین مالی است; پرونده هایی که زمان زیادی برای بسته شدن ندارند.

هیولا گرسنه است.  پول را بریزید آقای فتح الله زاده!

** شکایت شباب الاهلی به دلیل رضایت قائدی
دردسر جدید ایجاد شده برای استقلال به شکایت باشگاه شباب الاهلی مربوط می شود. استقلال در ابتدای فصل مهدی قیدی را به صورت قرضی از شباب الاهلی در ازای قراردادی 3 نفره خریداری کرد و مقرر شد مبلغی را به باشگاه اماراتی پرداخت کند. سران سابق این باشگاه با شباب الاهلی به توافق رسیده بودند که مبلغ ۱۰۰ هزار درهم را در دو قسط ۵۰ هزار درهم پرداخت کنند. با نرخ فعلی درهم مبلغ حدود 900 میلیون تومان (هر قسط 450 میلیون تومان) خواهد بود.
چند روزی از پرداخت اولین قسط می گذرد و باشگاه شباب الاهلی در نامه خود از استقلال تهدید به شکایت کرده است. از طرفی به لحظه واریز قسط دوم نزدیک می شود. اگر استقلال نتواند مطالبات شباب الاهلی را پرداخت کند با پرونده شکایت جدیدی در فیفا مواجه خواهد شد و این احتمال وجود دارد که باشگاه اماراتی خواستار بازگشت قیدی شود.

** نیاز به تسویه سریع با طلبکاران
با توجه به اینکه روزهای کنفدراسیون فوتبال آسیا روی مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس و تمامی تیم های ایرانی حساس شده است، سران استقلال باید هر چه سریعتر نسبت به تسویه حساب با طلبکاران اقدام کنند. شرط اصلی اخذ این مجوز تسویه حساب با طلبکاران است. یکی از مواردی که باعث شد استقلال و پرسپولیس فصل گذشته از لیگ قهرمانان حذف شوند همین مشکل است. حالا فتح الله زاده باید سریعا برای تسویه حساب با طلبکاران اقدام کند تا در بحث مجوز حرفه ای موضوع جدیدی برای او و باشگاه تحت مدیریتش پیش نیاید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

** جایزه قهرمانی پین را فراموش نکنید!
گابریل پین سرمربی ایتالیایی استقلال در زمان مدیریت آجورلو تمامی مطالبات نقدی خود را دریافت کرد و تنها مبلغی که باشگاه به او بدهکار است پاداش لیگ است. در قرارداد او بندی وجود داشت که در صورت برنده شدن، 50 هزار دلار به قرارداد اضافه می شد و پین بابت این مبلغ از فیفا شکایت کرد و تصمیم گرفت. حالا استقلال باید مبلغی در حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان به پادوانی بپردازد.

**بدهی باشگاه بلژیکی هم پرداخت نشده است
پرونده نقل و انتقالات محمد نادری مدافع سابق استقلال همچنان باز است. دو فصل پیش استقلال این بازیکن را در ازای پرداخت مبلغ قرارداد محمد نادری به باشگاه کورتریک بلژیک خریداری کرد. اکنون گفته می شود حدود 105000 دلار از این مبلغ باقی مانده است. البته استقلالی ها مدعی هستند این پول پرداخت شده اما به حساب باشگاه بلژیکی نرفت.
حالا باشگاه کورترک طی نامه ای با استقلال پول دریافت کرده است. رقمی که با نرخ فعلی حدود 3.5 میلیارد تومان خواهد بود و باید دید سران باشگاه چگونه آن را حل خواهند کرد.

** پرونده محبی خطرناک نیست
یکی دیگر از پرونده های استقلال مربوط به پرداختی به باشگاه پرتغالی سانتا کلارا است که به دنبال انتقال محب از استقلال است. در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد. قسط دوم رضایت نامه محیبی به حساب باشگاه سانتا کلارا واریز شده و قرار است به زودی تاییدیه پرداخت به دست مسئولان استقلال برسد.