واکنش باشگاه فولاد پس از امضای قرارداد با مهاجم برزیلی



سایت باشگاه فولاد خوزستان نوشت: در پی اظهارات برخی از مسئولان باشگاه مس رفسنجان مبنی بر غیرقانونی بودن فسخ یک طرفه قرارداد لوسیانو پریرا و حضور این بازیکن در باشگاه فولاد خوزستان، عارف عارف نیا مدیرعامل این باشگاه به عنوان حقوقی مطرح شد. ، مسئولیت های خود را بر عهده گرفت.

مدیر حقوقی باشگاه فولاد خوزستان گفت: باشگاه مس رفسنجان بر اساس قراردادی که با آقای پریرا منعقد کرده به این بازیکن بدهی مالی دارد و این بازیکن به باشگاه مس اطلاع داده و مایل است طبق مقررات فیفا درخواست های خود را دریافت کند. . پس از مهلت تعیین شده، باشگاه مس رفسنجان هنوز به تعهدات مالی خود در قبال آقای پریرا عمل نکرده است و به همین دلیل وکیل این بازیکن با استناد به توصیه ای که در تاریخ 14 بهمن ماه به باشگاه مس رفسنجان به صورت قانونی و مطابق با فیفا داده بود. او به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کرد و درخواست غرامت کرد. باشگاه فولاد خوزستان ۱۴ اسفند با این بازیکن قرارداد امضا کرد و در این شرایط باید به چند نکته اشاره کرد:

1- طبق قوانین مسئولیت، فسخ یک طرفه قرارداد به عهده فسخ کننده است و در این مورد آقای پریرا فسخ کننده بوده است. به همین دلیل موجه بودن یا نبودن اخراج ربطی به باشگاه فولاد خوزستان ندارد و اگر باشگاه مس رفسنجان در این زمینه ادعایی داشته باشد، بازیکن باید شکایت کند.

2- طبق مقررات در شرایطی می توان از باشگاه مقصد شکایت کرد که باشگاه متهم به تحریک بازیکن باشد. با توجه به اینکه باشگاه فولاد خوزستان دقیقا یک ماه پس از فسخ قرارداد با آقای پریرا قرارداد امضا کرد، مشخص می شود که باشگاه فولاد هیچ نقشی در اخراج یک طرفه این بازیکن و تحریک آن نداشته است.

3- در فاصله فسخ قرارداد پریرا با مس رفسنجان (5 بهمن) تا انعقاد قرارداد با فولاد خوزستان (14 اسفند)، سه باشگاه دیگر پیش نویس قراردادی را برای این بازیکن ارسال کردند و اگر باید یک باشگاه مشوق را متهم کنیم. فولاد چهارمین باشگاهی است که به آنها پیشنهاد می دهد.

4- جالب‌تر از همه این مسائل حقوقی این است که باشگاه فولاد خوزستان اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد باشگاه مس رفسنجان پس از فسخ یک‌طرفه، دوباره برای پریرا قرارداد همکاری ارسال کرده است. اگر باشگاه مس رفسنجان ادعا می کند که اخراج این بازیکن درست نبوده و این بازیکن را تحت قراردادش می داند، دلیلی برای صدور قرارداد جدید برای او وجود ندارد. این سوال نشان می دهد که سران باشگاه مس رفسنجان به صحت اخراج یک طرفه پریرا اعتقاد دارند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال