واکنش دنیای ورزش به خبر درگذشت ملکه الیزابت/ عزای عمومی در بریتانیا

خود لیگ برتر انگلیس متنی را به این اتفاق ناگوار اختصاص داده است: “لیگ برتر از خبر درگذشت اعلیحضرت ملکه، الیزابت دوم عمیقا متأسف است.” همدردی و تسلیت ما به خانواده سلطنتی و همه کسانی است که سراسر جهان برای از دست دادن اعلیحضرت عزادارند.” اورتون، منچستریونایتد، کریستال پالاس، آرسنال و تاتنهام نیز از جمله اولین تیم های انگلیسی بودند که پیام هایی را در مورد مرگ الیزابت دوم ارسال کردند.

می توان گفت یکی از بارزترین نشانه های این کسالت در بازی زوریخ مقابل آرسنال در سوئیس برای اولین دیدار لیگ اروپا مشاهده شد. هنگامی که این خبر در ابتدای بازی منتشر شد، بازیکنان در بازگشت به زمین برای نیمه دوم یک دقیقه سکوت کردند.

مرگ ملکه الیزابت دوم برای دنیای ورزش انگلیس اتفاق کوچکی نبود، انتشار خبری که انگلستان را شوکه کرد ورزش این کشور را نیز غمگین کرد. دقایقی پس از تایید رسمی مرگ ملکه، باشگاه ها و سازمان ها در سراسر ورزش جهان در شبکه های اجتماعی تسلیت خود را اعلام کردند.

اما دنیای فرمول 1 نیز به این موضوع واکنش نشان داده و پیام هایی از سوی شخصیت های مختلف مرتبط با بالاترین سطح مسابقات اتومبیل رانی جهان منتشر شده است. به عنوان مثال، جرج راسل خلبان بریتانیایی نوشت: «وفاداری او به کشور ما و رهبری خیرخواهانه او الهام بخش بسیاری از نسل های مردم در بریتانیا و سراسر جهان شده است. من و خانواده ام عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده سلطنتی و همه کسانی که خدمات آنها را در طول هفت دهه به کشور ما تحسین کرده اند، ابراز می کنیم. روحش شاد.”



سرویس اخبار فوتبال خارجی

منچسترسیتی نیز با صدور پیامی تسلیت گفت: منچسترسیتی درگذشت ملکه الیزابت دوم را به خانواده سلطنتی تسلیت می گوید. این باشگاه در حساب رسمی خود نوشت: فداکاری و خدمات ملکه مثال زدنی بوده است و ما به کشور خود و کشورهای مشترک المنافع در سوگ از دست دادن او می‌پیوندیم.