ورود شعبانه قائدی به ایران به همین منظور!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پایان رکورد یک فصل بدون شکست، شکست در هفته اول مقابل یکی از رقبای مستقیم، ایجاد نشدن موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان، ناهماهنگی در بسیاری از خطوط و …. ، همه این عوامل دست به دست هم داده اند، به احتمال زیاد برای دیدار با ملوان شاهد تغییراتی در خط حمله آبی ها خواهیم بود.

* نیمکت محبی یاماگا
محبی که با حضور در تیم سپاهان خود را به فوتبال کشور معرفی کرد، با وجود فرصت کم برای بازی در سانتا کلارا، توانست برای این تیم مثمر ثمر باشد و هواداران استقلال از این پس تمام سرمایه خود را روی این بازیکن در پست مهم و حساس وینگر راست گذاشته اند.

* تغییر عجیب در سمت چپ: یک مدافع کناری که وینگر شد
در فصل قبل همیشه جعفر سلمانی را در پست دفاع چپ می دیدیم اما دیروز یک پله صعود کرد و به عنوان وینگر چپ مشغول به کار بود. به نظر می رسد که ساپینتو بازی بدی را انتخاب کرده بود تا سلمانی را در پستی کمتر تخصصی محک بزند. سلمانی در بازی های دوستانه ای که استقلال در پیش فصل انجام داد و ترکیب آن در رسانه ها منتشر شد، به عنوان یک وینگر چپ دیده نمی شد. به عنوان مثال در بازی با فاتح کاراگومروک، سلمانی دفاع چپ و پیمان بابایی نیز وینگر چپ بودند. در نیمه دوم که امیرعلی صادقی به زمین آمد هر دو گل را به عنوان وینگر چپ به ثمر رساند.

با اضافه شدن قائدی و محبی و آماده شدن کاوه، ترکیب خط حمله استقلال فوق العاده جذاب و خطرناک خواهد شد.

* انقلاب در خط حمله با حضور کاوه
اولین عملکرد شهباززاده در بازگشت به استقلال خوشایند نبود. او مقابل تیم سابقش عملکرد خوبی نداشت و این ممکن است به نیمکت نشینی او منجر شود. بازگشت کاوه به جمع آبی ها باعث شد خط حمله این تیم به اوج برسد. گفته می شود مشکلات امضای قرارداد رضایی حل نشده است و باید دید او چه زمانی می تواند برای آبی ها به میدان برود.

او با نشان دادن خود در این پست می تواند قدرت هجومی استقلال را دوچندان کند. فراموش نکنیم که او توانایی بازی در پست وینگر چپ را هم دارد اما مسابقات لیگ نوزدهم را با بازی در پست وینگر راست آغاز کرد و در این قسمت از زمین توانست دروازه شاهین بوشهر و پرسپولیس را باز کند. او حتی در بازی تیم ملی مقابل کامبوج به عنوان وینگر راست مورد استفاده قرار گرفت و دو بار دروازه حریف را باز کرد.


سرویس خبر شماره: 1838199
23 اوت 1401 ساعت 09:06
10.2K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

ترکیب استقلال شکسته است

حتی در اولین بازی ترکیه مقابل گانچلربیر، سلمانی در پست دفاع چپ و امیرعلی صادقی در پست وینگر چپ بازی کردند و در نیمه دوم سلمانی در جای خود ماند و پیمان بابایی در پست وینگر بازی کرد. در بازی دوستانه مقابل هواداران، این بار سعید مهری در پست وینگر چپ قرار گرفت که انتخاب عجیبی بود. سلمانی طبق معمول به عنوان مدافع کناری بازی کرد و در نیمه دوم امیرعلی صادقی به جای مهری وارد زمین شد تا یک وینگر متخصص در سمت چپ آبی پوشان قرار بگیرد.

قیدی در آخرین فصل حضورش در استقلال. او همیشه به عنوان وینگر چپ بازی می کرد و یکی از بهترین فصل های خود را در فوتبال به نمایش گذاشت. چند بازی او در شباب الاهلی هم در جناح چپ بود و حالا می تواند یکی از مشکلات بزرگ ساپینتو را در آن قسمت از زمین حل کند.

* مجموع حاصل:
ریکاردو ساپینتو می تواند با بازی با ملوان ترکیب تهاجمی تیمش را اصلاح کند، مشروط بر اینکه مجوز بازی با سه بازیکن جدیدش صادر شود. حضور مهدی قیدی به عنوان وینگر چپ، ورود محبی به عنوان وینگر راست به زمین و در نهایت تغییر کاوه با سجاد به عنوان مهاجم وسط، جذابیت خط حمله استقلال را دوچندان کرد.


* آیا پایانی برای بحران وینگر چپ استقلال وجود دارد؟
حالا با حضور مهدی قائدی، به نظر می رسد بحران ساپینتو در انتخاب وینگر چپ ایده آلش به پایان رسیده است. او در این پست بازیگران مختلفی از جمله تست شده سعید مهری، امیرعلی صادقی، جعفر سلمانی و پیمان بابایی تنها دو نفر از آنها در پست تخصصی خود بازی کرده اند.

اگر سرمربی پرتغالی می خواهد تیمش را به هجومی ترین مهره ها مجهز کند و یکی از هافبک های میانی خود (مهدی پور یا نیک نفس) را به نیمکت بدرقه کند، ترکیب فوق العاده فریبنده استقلال در خط حمله با تشکیل یک مهاجم نوک به نام کاوه رضایی. یک وینگر چپ با حضور مهدی قیدی، هافبک پشت مهاجم تعیین تکلیف به محمد محبی و در نهایت وینگر راست کوین یاماگا و رضا میرزایی شکل می گیرد. باید دید در افکار پرتغالی ها چه می گذرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی