ویسی: آنها باید از اسکوچیچ عذرخواهی کنند


سرویس خبر شماره: 1834521
30 جولای 1401 ساعت 08:31
2.5 هزار |

0نقطه نظر

بریدن بازیکنان خطای بعدی است

* دو هفته گذشته برای فوتبال ایران بحث برانگیز بود. ماجرا از آنجا شروع شد که کمیته فنی جلسه ای برگزار کرد و صلاحیت آقای اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی را رد کرد. نظر شما در مورد این اتفاقات چیست؟
مشکلاتی که در کشور ما پیش می آید در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود. اگر اسکوچیچ واجد شرایط نبود چگونه در فوتبال ایران کار می کرد؟ صلاحیت یعنی چه؟ مهارت های افراد را تعریف کنید. اگر صلاحیت نداشت چرا او را استخدام کردید تا با عزت و آبرو و تمرکز تیم ملی بازی کند و مردم را آزار دهد؟ در واقع آنها در تیم ملی تفاوت ایجاد کردند و سپس مربی ای که با او بازی کردند را حفظ کردند. شاید الان بچه ها مثل قبل به اسکوچیچ اعتماد نکنند. این واقعاً حق اسکوچیچ نبود و آنها ظلم کردند. این عادلانه نبود که این بلا را سر کسی بیاوریم که زحمت کشید و بدون باخت به جام جهانی رفت.

* به نظرت فردی هست که بتوان این مشکلات را به تیم ملی اضافه کرد؟
این سوال از دست آقای اسکوچیچ است. او خودش در ایران کار کرده و تقریباً فرهنگ و بازیکنان ایرانی را می شناسد و می تواند از پس موقعیت هایی که دیده است برآید. اسکوچیچ باید رصد کند و فکر کند و احساسی تصمیم نگیرد و در صورت لزوم یک نفر را برای کمک به تیم بیاورد.

* آقایان مدیررستا، قاسم پور، مهساس، مظلومی، عزت اللهی و مجدی.
بنابراین آنچه قبلاً گفتم.

* ما جماعت را پیش روی خود داریم. فکر می کنید با انتخاب رئیس فدراسیون وضعیت تیم ملی سامان پیدا کند؟
حتی اگر رئیس و سرپرست هم نداشته باشیم، باید به اندازه کافی مدیران و کمیته فنی قوی و گسترده داشته باشیم تا بدون صندلی جلو برویم. زمان انتخاب سرپرست فدراسیون دیر است؛ از این به بعد حواس همه به مجمع است و بعد از آن چندین روز درگیر جنگ و دعوای رسانه ای هستیم و بعد از آن وارد مهر ماه می شویم و زمان جمع آوری آنها به پایان رسیده است و هیچ نیت خیری وجود ندارد. رخ دادن.

* چقدر فدراسیون را مقصر این اتفاقات می دانید؟
در حال حاضر هر اتفاقی ممکن است برای تیم ملی بیفتد که تقصیر کمیته فنی و فدراسیون فوتبال است. در فدراسیون ما همه سنگ روی سینه می گذارند و برای خودشان رای جمع می کنند و لابی می کنند که خودشان باشند یا نباشند. هیچکس روی تیم ملی، اردوها و حتی بازی های لیگ تمرکز نمی کند. هیچکس به فکر فوتبال ایران نیست. من در این فضا بوده ام و مطمئنم که مردم اکنون آنقدر فشار می آورند که حتی می توانند با 50 نفر فقط برای یک رای مذاکره کنند. چندین بار در رای گیری واسطه شدم. هیچکس به کار اصلی فدراسیون فوتبال توجه نمی کند. بازی های تیم ملی تا چند ماه دیگر شروع می شود اما ما هیچ اقدامی نکرده ایم و فقط به فکر خودمان هستیم. من پدر تیم ملی هستم…

از ویسی هم درباره صحبت های برخی بازیکنان علیه اسکوچیچ پرسیدیم که این رفتار ناشی از حواشی ایجاد شده توسط خود فدراسیون است و حالا نباید با علامت زدن بازیکنان با آنها دعوا کرد.

* یکی از مشکلاتی که این کمیته به آن اشاره کرد، تایید نشدن آقای اسکوچیچ از نظر مدیریتی و فنی بود. عدم تایید سرمربی که با این شرایط تیم را به جام جهانی رساند نیز در نوع خود جالب است.
هر مربی خیلی چیزها را پشت سر می گذارد و در یک تیم موفق می شود و نه در تیم دیگر. وقتی یک مربی دارای مجوز اروپایی باشد، یک مربی درجه یک اروپایی است. اگر از نظر مدیریتی و تکنیکی خوب نبود چرا تیم ملی مان را به او دادیم؟ اگه خوب بود رفتارت زشت بود اگر مربی در سطح تیم ملی نبود چرا او را به خدمت گرفتید؟ به رزومه اش نگاه نکردی؟ این که با اسکوچیچ این کار را کردی و او را اخراج کردی، مثل این است که من یک ماه دیگر از همسرم طلاق می‌گیرم و دنبالش می‌گردم. یعنی اشتباه کردم و باید عذرخواهی کنم. حالا که اسکوچیچ اخراج شده است، آنها وظیفه دارند کمی شجاعت داشته باشند و یک عذرخواهی بزرگ داشته باشند.

به اسکوچیچ بی احترامی کردند و تمرکزش را به هم زدند و حالا خودش را قوی نمی داند و بازیکنانش شیطون هستند.

* ما در واقع مربی را با انتقادات سنگین وارد کردیم و او با تیم ملی به جام جهانی رفت اما در نهایت او را به جایگاهی رساندیم که برای حفظ جایگاهش باید بجنگد.
فدراسیون فوتبال و کمیته فنی باعث همه این اتفاقات شد. باید ببینیم چه کسانی در کمیته فنی حضور دارند و چگونه اظهار نظر می کنند؟ چند رزومه دارند؟ در فوتبال ایران چه کرده اند؟ نابودی تیم ملی کار بسیار خطرناکی بود. اگر اسکوچیچ را نمی خواستید، نباید از روز اول او را وارد می کردید. او را آوردی و نتیجه گرفت و تیمش مستقیم به جام جهانی رفت. دیگه نباید بی احترامی کنیم اگر می خواستیم او را جدا کنیم، باید بعد از بازی آخر جلسه می گذاشتیم، تشویقش می کردیم و به او جایزه می دادیم، بعد خداحافظی می کردیم. اینجا نیایید و سعی نکنید با جدل و مصاحبه بازیکن، سرمربی تیم ملی را سبک کنید. تیم ملی ما اکنون به جای سرمربی به یک مدیر فوتبال نیاز دارد که بتواند مهره ها را با هم سازماندهی و کنترل کند. کنترل قطعات مهمتر از نواختن آنهاست.

در همین راستا با عبدالله ویسی سرمربی تیم قهرمان لیگ پانزدهم گفت و گو کردیم و نظر وی را در این خصوص، تصمیمات کمیته فنی و نگرش فدراسیون فوتبال جویا شدیم و گفت: فدراسیون و … کمیته فنی باید از اسکوچیچ عذرخواهی کند.

* در این شرایط و با حفظ اسکوچیچ چگونه می توان این شرایط را آشتی داد؟
روغن ریخته شده قابل بازیافت نیست… کار آقای اسکوچیچ بسیار دشوار است. در واقع سخت بود و سخت تر شد. به او بی احترامی کردند و تمرکزش را به هم زدند و حالا خودش را قوی نمی داند و بازیکنانش شیطون هستند و شاید به تورنمنت هایی می روند که آزمونی برای آینده شخصی آنها باشد. ما کار بسیار خطرناکی داریم که عواقب بدی در پی خواهد داشت.

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم:

* فکر می کنی الان چه کسانی می توانند به تیم ملی کمک کنند؟ مثلاً آقای استیلی در تیم حضور دارد. آنها چه نقشی در ساختن تیم می توانند داشته باشند؟
آنها نقش بسیار مهمی دارند، اما فکر نمی‌کنم بتوانند کمک کنند، زیرا اتفاقات ناگواری رخ داده است که بازیکنان به آنها نگاه می‌کنند. بازیکن باید همیشه از پایین به فدراسیون، مربی، کمیته فنی و سرپرست نگاه کند، اما الان شرایط برعکس شده است. به نظر من آقای استیلی کار بسیار سختی دارد و انجام هر کاری برای او بسیار سخت است.

* با توجه به شناسایی افراد ثبت نام شده، به نظر شما مناسب ترین فرد برای ریاست فدراسیون چه کسی است؟
برخی کاندیدای انتشار شفاهی نام خود بوده اند، برخی کاندیدای سرسخت هستند و برخی نیز در خدمت جدی هستند. فردی مثل آقای تاج که در فدراسیون بود می تواند به فوتبال ما کمک کند و سابقه و تجربه خوبی دارد. فکر می کنم تاج رئیس فدراسیون شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* به رزومه کمیته فنی اشاره کردید. به نظر شما افرادی که در کمیته فنی حضور دارند قدرت تصمیم گیری و محرومیت سرمربی تیم ملی را دارند؟
در مورد کمیته فنی نمی توانم صحبت کنم اما در کل کمیته فنی باید دانش و رزومه بالاتری نسبت به سرمربی تیم ملی داشته باشد تا بتواند نظر بدهد. من نمی دانم چه کسانی در کمیته فنی هستند و کاری هم ندارم، اما فرض بر این است که بکن باوئر به عنوان مدیر فنی انتخاب شود. آیا کمیته فنی ما نه تنها از اسکوچیچ، بلکه از علی دایی و امیرقلانوی هم برتری دارد؟ منظور از کمیته فنی این است که رزومه، قدرت تصمیم گیری، تجربه و دانش او نسبت به مربی برتر است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با وجود ابقای دراگان اسکوچیچ، همچنان شایعات زیادی پیرامون تیم ملی وجود دارد و موضوع اختلاف برخی بازیکنان با سرمربی تیم ملی همچنان یکی از جنجال های تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شود.

* برخی فکر می کنند بازیکنانی که علناً مقابل آقای اسکوچیچ ظاهر شده اند باید خط و نشان بکشند. نطر شما چی هست؟
وقتی آب رودخانه بالا می آید، قورباغه آواز می خواند. وقتی همه چیز دست به دست می شود تا وضعیت فوتبال کشور این گونه شود، همه نظرشان را می دهند و برای نشان دادن یک «من» فکری را پیاده می کنند. با عبور از بازیکن در این شرایط، اشتباه دوم را مرتکب شدیم. اگر بازیکنان را مجبور به مصاحبه می کنیم نباید آنها را به صف کنیم که تیم ملی مصدوم شود. بازی دادن به بازیکن خیلی بهتر از تنبیه اوست. به نفع تیم ملی است که بازیکن را حذف کند نه اینکه با او دعوا کند و محرومش کند.

* آیا نام اعضای کمیته فنی را بگویم تا نظر شما را دقیقتر بیان کنم؟
بفرمایید.

* نظرتان درباره رفتار بازیگران در این جریان چیست؟ ابتدا داستان و سپس مصاحبه با مهدی طارمی منتشر شد.
ما فضایی را برای مصاحبه بازیکنان ایجاد کرده ایم. بازیکنی که مربی اش پر سر و صدا باشد هر کاری انجام می دهد. مخصوصا بازیکنانی که دست ها و بال هایشان بازتر است و احساس بزرگی می کنند.