و اینک ارسلان رستم صربستان!

ارسلان پس از چندین سال ناکامی در مسابقات انتخابی، حضور در لیگ و حتی بیماری قبل از حضور در انتخابی، نتوانست به دونده تیم ملی بپیوندد و به روی خوش محمد بنا رویارویی نکرد، ناگهان با پیشنهاد جالب صربستان مواجه شد. داور استفانک، قهرمان سابق المپیک و جهان از صربستان که چند سال قبل در لیگ جهانی کشتی با علی ارسلان مبارزه کرد و در یک مسابقه هیجان انگیز 15 بر 12 مغلوب او شد، از آن زمان تاکنون رابطه نزدیکی با ارسلان داشته است.

در شبی که کشتی گیران ایرانی در چهار وزن از کسب مدال بازماندند، علی ارسلان توانست در اولین تجربه خود به مدال طلای جهان دست یابد.

    و اینک ارسلان رستم صربستان!

ارسلان سال گذشته در لیگ برتر موفق شد در سال 2022 تیم مختاری ایران را شکست دهد و در این مدت ارسلان برای تیم ذوب آمل و مختاری برای سینا صنعت ساوه به مصاف هم رفتند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، این کشتی گیر آملی که در سال های اخیر چندین بار برای رسیدن به دونده تیم ملی تلاش کرده بود اما موفق نشد با پیشنهاد صربستان حدود 9 ماه تصمیم گرفت به بلگراد برود و با دونده ای از کشوری که امسال میزبان مسابقات جهانی کشتی است.
اما شاید این سوال پیش بیاید که چرا اگر علی ارسلان توانایی کسب طلای جهان را داشت، در زمانی که می توانست با پرچم ایران در مسابقات جهانی حاضر شود، این اتفاق برای او نیفتاد؟
ارسلان در سال‌های اخیر بارها در جام تختی و لیگ برتر حضور داشته و حتی رقبای اصلی خود را شکست داده است، اما هرگز مورد رضایت مربیان تیم ملی به‌ویژه محمد بنا قرار نگرفت. ارسلان که همیشه مسیر پر پیچ و خم رسیدن به دونده تیم ملی را می دید، چندین بار برای رسیدن به هدف اصلی خود تلاش کرد اما در نیمه راه و شاید در آخرین لحظات از رسیدن به دونده تیم ملی باز ماند. البته او در دو سال گذشته محمدرضا گرا قهرمان المپیک توکیو و قهرمان فعلی کشتی ایران در وزن 67 کیلوگرم و محمدرضا مختاری قهرمان وزن 72 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی 2022 را شکست داده است. مانند امین کاویانی نژاد و محمدرضا مختاری شکست خوردند.

در شرایطی که خیلی ها منتظر دیدار ارسلان و مختاری در نیمه نهایی بودند، این ارسلان بود که توانست به این مرحله برسد و مختاری خیلی سریع از دور رقابت ها کنار رفت. علی ارسلان مسابقات خود را یکی پس از دیگری با تمام قوا و انگیزه فراوان سپری کرد و شب گذشته در حضور محمد بنا و مردم صربستان توانست در فینال مقابل حریف آذربایجانی خود هفت بر چهار پیروز شود و طلای مسابقات را از آن خود کند. اما حیف که بعد از این قهرمانی مجبور شد پرچم صربستان را بر دوش بگیرد و با غرور بچرخد. البته ارسلان حتی پس از قهرمانی با پرچم صربستان نیز بارها در مصاحبه خود عنوان کرد که ایرانی است و به ایرانی بودنش افتخار می کند. در حال حاضر ارسلان ماهانه سه هزار یورو از دولت صربستان حقوق می گیرد و اولین تورنمنت او مسابقات قهرمانی اروپا بود که در آن برنز گرفت. یکی دیگر از نکات جالب او سفرهای منظمش به ایران و بخشی از تمریناتش برای مسابقات جهانی ایران بود.

ارسلان یک سال پیش زمانی که در حال صحبت با استفاناک بود با پیشنهاد قهرمان سابق صربستان که در حال حاضر به عنوان مربی تیم ملی کشتی این کشور مشغول به کار بود مواجه شد. استفاناک که یکی از بهترین مقامات ورزش صربستان به حساب می آید، خیلی سریع توانست برای ارسلان تابعیت صربستان را بگیرد تا در مسابقات قهرمانی اروپا و جهان برای آنها روی تشک بازی کند. البته موافقت فدراسیون کشتی ایران نیز برای این امر ضروری بود و در این زمینه علیرضا دبیر و فدراسیون کشتی با وی همکاری کردند.

آنچه مشخص است ارسلان می تواند راهی را که با صربستان آغاز کرده ادامه دهد و محمد بنا باید به فکر آماده سازی یک کشتی گیر خوب در وزن 72 کیلوگرم برای رقابت با ارسلان و مدعیان این وزن باشد.

این تصویر همچنین نشان دهنده برتری ارسلان مقابل محمدرضا گرا در لیگ برتر 1999 است، زمانی که گرا در وزن 72 کیلوگرم دست و پنجه نرم می کرد و هنوز قهرمان المپیک و جهان نشده بود.


سرویس خبر شماره: 1843385
21 سپتامبر 1401 در 1:15 ب.ظ
64.7 هزار امتیاز خبر|

15نقطه نظر

مجموعه وقایعی را که او را به کشوری دیگر سوق داد، بازگو کنید

اما این اتفاق انتقادهایی را متوجه محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران کرده است که در سال های اخیر همواره مورد انتقاد عده ای در انتخابی تیم ملی بوده است. فراموش نکنیم که دو سال پیش و پس از پیروزی ارسلان مقابل حریف اصلی خود در لیگ برتر، از مسئولان نادو خواست تا از این کشتی گیر تست دوپینگ بدهند. اتفاقاتی که در نهایت بعد از مصاحبه ارسلان مقابل محمد بنا قبل از جام ملت های اروپا 2022 رخ داد: «مشکل اصلا برد و باخت نیست، مشکل این است که محمد بنا هرکس را که بخواهد حتی با 6 باخت و هر که را بخواهد قبول نمی کند. نمی خواد با 6 بار برنده بشه، چرخه مشکلی نداره، مشکل همین نگاه مغرضانه نسبت به بعضی هاست که بعضی ها باخت می گیرن.