پارادوکس بزرگ لیگ ایران با 162 میلیارد تومان!

* دستان پشت پرده برای سقوط مس؟
نکته جالب در مورد تیم مس رفسنجان که بارها در محافل اخیر پیرامون این باشگاه شنیده شده، فداکاری آنهاست. صنایع مس، به همان اندازه که ثروتمند هستند، درصد مشخصی از سود خود را صرف مشارکت در مسئولیت های اجتماعی می کنند. این سود که حدود 2 درصد از کل سود صنایع مس است این بار به صورت ویژه تقسیم شده است تا کفاف هزینه ها را ندهد. مس رفسنجان ابتدا تصور می کرد این بودجه برای این است که مس کرمان توقع چندانی نداشته باشد و در آینده از آنها حمایت شود اما بعدا متوجه شدند که اینطور نیست و با همان 162 میلیارد به کار خود ادامه می دهند.

علیزاده بودجه 162 میلیاردی را رد یا تکذیب نمی کند اما مدعی است که قراردادهای غیرمنطقی ندارند اما بودجه جاری کفاف هزینه های آنها را نمی دهد. وی ادامه داد: شک نکنید شرایط تغییر می کند، من اصلا بدبین نیستم، مسئولان اجازه نمی دهند آن تیم هایی که با حمایت خودشان به این جایگاه رسیده اند آسیب ببینند، در ابتدای فصل درخواست کردیم. یک بودجه و برنامه ریزی در اطراف آن، و ما تیم را تعطیل کردیم، اما زمانی که این مبلغ به باشگاه سرازیر نشد، با مشکل مواجه شدیم. شما نمی توانید پول نداشته باشید و هدف بزرگی داشته باشید. “

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از بررسی مشکلات مالی مس رفسنجان در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر و اظهارات محمد ربیعی درباره بودجه این تیم، علی علیزاده معاون فنی تیم من نیز در این زمینه اظهاراتی را بیان و در مورد این مشکلات صحبت کردند.

در نتیجه نسبت به موضوع حساس شدند و شایعاتی شنیدند که از دید دیگران پنهان نبود; اینکه دست‌هایی پشت پرده سقوط تیم مس رفسنجان در لیگ یک وجود دارد، زیرا صنعت مس دلیلی نمی‌بیند که این همه بودجه اجتماعی خود را صرف فوتبال کند، در حالی که سایر مناطق نیز به ورزش این صنایع مشغول هستند. .

از طرفی مس کرمان بیشتر به عنوان تیمی از مرکز استان پذیرفته شده است، بنابراین اگر قرار است تیم لیگ برتری داشته باشند بهتر است کرمانی باشد تا رفسنجانی. این شایعات اگرچه هر بار منتفی می شود، اما مثل سایه ای بر سر باشگاه مس رفسنجان آویزان است و البته تاثیری در عملکرد این تیم ندارد.

وی همچنین مدعی شد که با کمک شرکت مس به زودی در تمامی تیم ها نتایج خوب قابل قبولی کسب خواهند کرد و این باشگاه را به جایگاه واقعی خود خواهند رساند. بنابراین باید دید که آیا این همکاری محقق خواهد شد و آیا صنعت مس انعطاف پذیری نشان خواهد داد یا به جایگاه خود پایبند خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* پول می رسد، اما کی؟
علیزاده می گوید شک نکنید پول می آید. او از موضع آشتی می آید و به نوعی می خواهد خود و همکارانش را در تیم صنعت مس قرار دهد. او امیدوار است متولیان این صنایع متوجه شوند که او سرکش نیست و در عوض انتظار دارد با او خوب رفتار کنند و برای این شرکت به او پاداش دهند.

تیم مس رفسنجان، تیمی که فوتبالدوستان با لقب کهکشانی و چنین بودجه کلانی می شناسند، از نظر مالی روزهای عجیبی را پشت سر می گذارد.

پارادوکس بزرگ لیگ ایران با 162 میلیارد تومان!


سرویس خبر شماره: 1851664
12 نوامبر 1401 در 2:12 ب.ظ
20.4K |

3نقطه نظر

ملاقات مهم؛ سرنوشت رفسنجان من چه خواهد شد؟

علیزاده به عنوان نماینده این باشگاه که بیش از هرکسی از جریانات این باشگاه اطلاع دارد، چنین شایعه ای را رد می کند. وی به «فرهیختگان» گفت: بعید می دانم و چیزی در این مورد نشنیدم، بردهای من آنقدر زیاد و قدرتمند است که می تواند 3 تیم در لیگ برتر داشته باشد، بحث کاهش بودجه چیز دیگری است و اینطور نیست که او بخواهد یک تیم سقوط کند، طبیعی است که وقتی مشکلات زیاد می شود، حاشیه های خود را بپوشاند، این وضعیت فعلی باید حل شود، اعتماد کنید که رهبران در ماه آینده جلساتی برگزار می کنند و به این نتیجه می رسند که ما دیگر اذیت نخواهد شد.”

با این حال رفسنجانی ها ناامید نیستند. در چند روز آینده سعی می شود با مسئولان صنعت مس جلسه ای داشته باشند تا یا بودجه را افزایش دهند و یا بودجه کمکی دریافت کنند و بخشی از مشکلاتشان حل شود. آنچه مسلم است دخل و خرج این باشگاه همخوانی ندارد و نمی توانند به همین منوال ادامه دهند. از این رو مدیرعامل این باشگاه با هدف کاهش حواشی تیمش و افزایش آرامش بازیکنان و سایر اعضای تیم این اطمینان را داد که تمام توان خود را برای پیشرفت باشگاه من رفسنجان تا پایان فصل به کار خواهد گرفت. کار کردن

در همین راستا مطلع شدیم تا 40 روز آینده نشست مهمی با همین موضوع با حضور مسئولان صنعت مس و امور ورزشی آن و همچنین مسئولان باشگاه های ورزشی به ویژه برگزار خواهد شد. باشگاه مس رفسنجان و تصمیمات جدیدی در خصوص بودجه اختصاص یافته به آنها اتخاذ خواهد شد.

علیزاده در این خصوص گفت: حق را به ربیعی بدهید. ظلمی نسبت به تیم او وجود دارد. آنها از تیم اول تا پنجم انتظار دارند. بودجه را هم کم کردند. هرکس به جای او بود با این جزئیات اعتراض می کرد. با این حال، می دانم که او ناامید نیست، اما ما نیز باید به بازیکنان خود پاسخ دهیم. مربی و بازیکن آرامش و تمرکز می خواهند و می دانم که سران این باشگاه و مسئولان صنعت مس به خوبی از این موضوع آگاه هستند. بنابراین من ناامید نیستم و می دانم که راه حلی پیدا خواهد شد. شرم آور است که این تیم با اتفاقات منفی روبرو است.»

درست زمانی که تیم مس کرمان به لیگ برتر صعود کرد، مسئولان باشگاه مس رفسنجان متوجه کمبود بودجه شدند چرا که درصد بودجه مس کرمان قرار بود افزایش یابد و تقریباً با آنها برابر شود. بنابراین فکر نمی کردند تغییرات زیادی در بودجه شان ایجاد شود و فکر نمی کردند کمتر از بودجه فصل قبل دریافت کنند. مبلغ 162 میلیاردی باشگاه مس کرمان با وجود این همه تیم حتی کمتر از بودجه ای است که هر سال فقط برای تیم فوتبال این باشگاه هزینه می شد. چیزی که صنعت برنج به آن اشاره می‌کند و می‌گوید برنج باید تمام تیم‌های خود را با آن بودجه تا پایان فصل اداره کند. آن زمان بود که آنها در ابتدای فصل در حد توان مالی خود فعالیت می کردند و اکنون در حد بودجه از عهده هزینه های خود برنمی آیند و حتی در پرداخت حقوق بازیکنان نیز مشکل دارند. این در حالی است که تیم مس رفسنجان حداقل در فصل جاری قراردادهای غیرمنطقی ندارد، هرچند یکی دو بازیکن قراردادهای بالایی بسته اند.