پای مسی همچنان وسط است/ پاتلای بی غرض!

این کامرونی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آفریقا محسوب می شود. در دوران اوج خود، علیرغم اینکه در زدن گل های خارق العاده مهارت داشت، برای مدافعان حریف کابوس بود. او در تیم های بزرگ اروپایی مانند بارسلونا، اینترمیلان و چلسی بازی کرد و در طول پنج سال حضورش در بارسلونا همکاری خوبی با مسی داشت. مسی 15 پاس گل برای رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کامرون داده است.

داوید ویا 12 پاس گل

لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و به عقیده بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است و آمار نیز این گفته را تایید می کند. فوق ستاره آرژانتینی دوران حرفه ای بسیار درخشانی داشت و رکوردهای استثنایی از خود به جای گذاشت. او برنده هفت توپ طلا، شش کفش طلای اروپا، هشت جایزه Pichichi و 14 جایزه بهترین بازیکن سال آرژانتین شده است. مسی یکی از برترین گلزنان تاریخ فوتبال است که 773 گل، 672 گل برای بارسلونا و 15 گل برای تیم فعلی خود پاری سن ژرمن به ثمر رساند، در حالی که در 162 بازی داخلی 86 گل به ثمر رساند. علاوه بر این، فوق ستاره آرژانتینی یکی از خلاق ترین بازیکنان تاریخ است و آمار پاس گل های فوق العاده ای دارد زیرا بازیکنی بسیار فداکار است و ترجیح می دهد هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او 325 پاس گل برای هم تیمی هایش داده است و در این فصل بیش از هر بازیکنی در پنج لیگ معتبر اروپا پاس گل داده است. پنج بازیکنی که بیشترین پاس گل را از مسی دریافت کرده اند:

لوئیس سوارز 39 پاس گل

او همیشه نادیده گرفته می شد اما حرفه ای عالی داشت. پدرو به سرعت، سخت کوشی، انرژی بالا و توانایی بازی با هر دو پا معروف است، در حالی که او یک گلزن فرصت طلب است و ارزش خود را در بالاترین سطح نشان داده است. مهاجم لاتزیو فوتبال خود را از بارسلونا آغاز کرد و قبل از ترک نیوکمپ در تابستان 2015، 9 فصل برای آن تیم بازی کرد. او 99 گل برای تیم کاتالانی به ثمر رساند که 17 گل توسط کاپیتان تیم ملی آرژانتین به ثمر رسید.

اسطوره اسپانیایی یکی از بسیاری از فوتبالیست هایی است که از نبوغ خلاق مسی بهره برده است. داوید ویا که اکنون بازنشسته شده است، یکی از بهترین مهاجمان نسل خود بود. ال گواجه – لقبی که هواداران اسپانیایی به او داده اند – در تیم های باشگاهی خود 338 گل به ثمر رسانده و 82 پاس گل داده است. او در فصل 2010-2013 در بارسلونا هم تیمی مسی بود و 12 پاس گل از لئو دریافت کرد. ویا با 59 گل در 98 بازی رکورددار تیم ملی اسپانیا است.

ساموئل اتوئو، 15 پاس گل

مهاجم برزیلی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر اروپا است و در این سال ها عملکرد فوق العاده ای داشته است. نیمار نماد فرهنگ سامبای برزیلی است زیرا از تکنیک بالا و همچنین سبک و کاریزمای درون و بیرون زمین برخوردار است. او فوتبال حرفه ای خود را در سانتوس آغاز کرد اما در بارسلونا به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. مهاجم سابق بارسلونا در چهار سال حضورش در این تیم در 186 بازی 105 گل به ثمر رساند و 76 پاس گل داد. نیمار همکاری جالبی با مسی در بارسلونا داشت و حالا هر دو در پاری سن ژرمن هستند که به این معنی است که 25 پاس گل مسی را می توان افزایش داد.

پدرو رودریگز، 17 پاس گل

نیمار 25 پاس گل

این اروگوئه ای قطعا یکی از بهترین مهاجمان تاریخ با گل های عالی برای تیم های مختلف است. او برای تیم های بزرگ اروپایی مانند آژاکس، لیورپول، بارسلونا و اتلتیکو مادرید بازی کرد. سوارز در دوران حضورش در بارسلونا یکی از خطرناک ترین مثلث های تاریخ فوتبال به نام MSN را تشکیل داد و در 191 بازی برای بارسلونا، سوارز 147 گل به ثمر رساند که 39 گل توسط مسی پاس گل داده شد که بیشترین تعداد پاس گل را داشت. فوتبالیست از دیگری دریافت کرده است.



سرویس اخبار فوتبال خارجی