پرسپولیس/ اقدام غیرمنتظره مدیرعامل درویش کمر آجارلو را پاک کرد!

در فوتبال جهان، باشگاه ها منابع مالی خود را به روش های مختلف تامین می کنند. یکی از راه های اصلی دریافت حق پخش تلویزیونی است. در اکثر لیگ های معتبر سازمان برگزار کننده حق پخش مسابقات را می فروشد و پس از جمع آوری وجه آن را طبق جدول مشخصی بین باشگاه ها تقسیم می کند. اگرچه در ایران سازمان لیگ فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال سال ها تلاش کرده اند تا این حق را برای باشگاه ها دریافت کنند، اما برخی قوانین داخلی و انحصار پخش در تولید و پخش برنامه های زنده باعث شده تا فوتبالیست ها با موفقیت حق پخش را کسب کنند.

رفتار دو باشگاه پرطرفدار تهرانی نشان داد که این دو باشگاه در مسیر سختی در کنار هم حرکت می کنند تا بتوانند حقوق قانونی خود را از حق پخش تلویزیونی دریافت کنند اما به این ترتیب پرسپولیس به یکباره استقلال را پشت سر گذاشت. رضا درویش که سرمربی تیمش نشست خبری را با حضور دوربین های تلویزیون تحریم کرده بود، ناگهان به یک برنامه زنده تلویزیونی رفت تا درباره دستاوردهای مدیریتش صحبت کند. پرسپولیسی ها به دوربین های تلویزیونی اجازه دادند نشست خبری قبل و بعد از بازی تیمشان مقابل فولاد را تماشا کنند تا رسما نشان دهند که برای دریافت حق پخش از استقلال جدا شده اند.

باشگاه استقلال که این روزها تلاش زیادی برای احقاق حق خود کرده است، در جدیدترین اقدام خود نه تنها به دوربین های تلویزیونی اجازه تصویربرداری از نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل مس کرمان را نداد، بلکه اعلام کرد که سایر رسانه ها نیز حق دارند. به برنامه های باشگاه فیلم، استقلال ندارند. حال باید دید که آجرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال موفق به احقاق حق خود می شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

با این حال، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که اکنون فهرست شده‌اند، امسال تلاش زیادی کرده‌اند تا بتوانند حق پخش تلویزیونی را در بازی‌های خانگی خود جمع کنند. این دو باشگاه قبل از شروع فصل در نامه ای مشترک به امضای رضا درویش و مصطفی آگرلو از تهیه کنندگان برنامه های ورزشی صداوسیما خواستند ابتدا برای تولید محتوا از دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس با این باشگاه ها وارد مذاکره شوند و در نهایت با این باشگاه ها وارد مذاکره شوند. پس از پرداخت مبلغ توافق شده مربوط به حق پخش، دوربین های خود را برای تولید محتوا به ورزشگاه ارسال کنند. بنابراین به دلیل عدم توجه صداوسیما به این نامه، باشگاه استقلال اجازه حضور دوربین های تلویزیونی در نشست خبری قبل و بعد از بازی هفته اول لیگ برتر را نداد. و صداوسیما هم دست به اقدامی عجیب زدند: تصویر بازی به گونه ای ساخته شده بود که تبلیغات محیطی دیده نمی شد. باشگاه پرسپولیس که خواهان کسب حق پخش تلویزیونی بود، پس از بازی تیمش مقابل ذوب آهن در هفته اول قهرمانی، نشست خبری بعد از بازی را به دلیل حضور دوربین های تلویزیونی در محل دیدار تحریم کرد.