پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است اما این بازی 3 امتیازی هم دارد/ کار با حمید مطهری در نساجی خوشحالم.

تراکتوری ها در 20 دقیقه ابتدایی بازی خیلی خوب بازی کردند اما گل رضا جعفری کمی آنها را خراب کرد. مگه نه؟

واقعا از ته دل می گویم که کار با حمید مطهری در نساجی مایه لذت است. شما با فردی با اخلاق، دلسوز و فوق العاده فنی روبرو هستید. مربی جذابی که در طول بازی فوق العاده تکنیکی و با استعداد بود اما متاسفانه به دلیل مصدومیت نتوانست حقش را در فوتبال استیفا کند. او در همه رده های سنی و بزرگسالان به تیم ملی دعوت شد، اما مصدومیت کمر مانع از این شد وگرنه پتانسیل لژیونر شدن را داشت و انشالله حتی به عنوان مربی هم او می شد.

تفاوت بازی با پرسپولیس با سایر تیم ها چیست؟

پرسپولیس همیشه برای من قابل احترام بوده و خواهد بود اما پنج شنبه مربی نساجی مازندران هستم. دوستان خوب و قدیمی من مثل یحیی گل محمدی، افشین پیروانی و کریم باقری در این تیم هستند اما دوست دارم تیم فعلی ام موفق شود و این احساس درونی من است.

شما مسابقات جام جهانی را تماشا کرده اید. این مسابقات چه درس هایی داده است؟

گفتم تراکتور تیم خیلی خوب و تهاجمی است. آنها خیلی خوب شروع کردند اما در 3 دقیقه ابتدایی بازی می توانستیم گل بزنیم اما نشد. در ادامه بازی چند موقعیت بسیار خوب داشتیم و دو بار تک به تک با دروازه بان حریف متاسفانه موقعیت های ما تبدیل به گل نشد. با این حال به تیم خوب تراکتورسازی خسته نباشید بگویید چون هر دو تیم بازی فوق العاده ای انجام دادند.

دوست دارید کدام تیم برنده شود؟

پنجشنبه آینده شما یک بازی با تیمی دارید که قبلاً در آن بازی می کردید و خاطرات خوبی از آن دارید. میشه بگی چه حسی داری؟

بله این درست است. ای کاش بازی هفته گذشته ما مقابل هواداران به صورت زنده پخش می شد. بچه های نساجی مازندران در نیمه دوم این دیدار بسیار عالی و تاکتیکی بازی کردند. آنها یک بازی فوتبال مدرن انجام دادند که متاسفانه آن بازی پخش نشد.

حمید مطهری یکی از مربیان همیشگی فوتبال ماست. او اهل مطالعه است و فکر نمی کنید سه برابر زمانی را که خارج از زمین صرف آنالیز کردن، طراحی برنامه های تمرینی و تاکتیک های تیمش می کند، صرف کند.

منافی: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است اما این بازی 3 امتیازی هم دارد/ کار با حمید مطهری در نساجی خوشحالم.

نساجی مازندران موفق شد تراکتور تبریز را با برتری 2 بر صفر در قائم شهر شکست دهد. تیم محبوب مازندرانی در هفته پانزدهم در تهران به مصاف پرسپولیس می رود که صدرنشین جدول لیگ برتر است. جواد منافی دستیار حمید مطهری در نساجی مازندران یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس به حساب می آید که … به بهانه پیروزی نساجی مازندران مقابل تراکتورسازی تبریز و دیدار پنجشنبه هفته جاری مقابل پرسپولیس با جواد گفت و گو کردیم. منافی:

اما داوران لیگ برتر ایران در بهترین حالت 5 یا 6 دقیقه وقت اضافه می گیرند؟

حمید مطهری سرمربی نساجی مازندران از عدم پخش مستقیم این دیدار با هواداران ابراز تاسف کرد.

بله، ما آن را می بینیم. البته ما داوران خوبی هم داریم و من هم دلسوزی زیادی برای علیرضا فغانی دارم. متاسفانه کمک داور ویدیویی به ضرر این داور خوب کشورمان تمام شد و اگر خطای اروگوئه در بازی نبود فغانی به فینال راه پیدا می کرد.

این دو عزیز مهربان هستند و هر دو برای من عالی، دوست داشتنی، همبازی و دوست هستند. به هر حال سرنوشت ما این بود که در 24 سالگی در جاده شمال تصادف کنم و فوتبالم متوقف شود. خیلی سخت بود چون قرار بود لژیونر شوم اما نمی توانی با سرنوشت مبارزه کنی. هنوز هم گاهی به آن حادثه لعنتی فکر می کنم و پشیمان می شوم، اما گذشته گذشته است. هیچ چیز با عزا درست نمی شود. امیدوارم بلایی که برای من پیش آمد برای هیچ فوتبالیست و ورزشکاری پیش نیاید.

به نظر من بازی ها بهتر و پر رنگ تر از قبل به نظر می رسید. به نظرم نقش داوران در زیباتر شدن و شکوفایی بیشتر این مسابقه ملموس بود. می دیدید که گاهی اوقات 10، 11، 12 و 13 دقیقه وقت اضافه می گرفتند و در آن وقت های اضافه گل های زیادی به ثمر می رسید.

منافی: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است اما این بازی 3 امتیازی هم دارد/ کار با حمید مطهری در نساجی خوشحالم.

فکر می کردم برزیل این بار قهرمان جام جهانی می شود، اما به خاطر لیونل مسی خوشحال بودم که آرژانتین قهرمان شد. نظری از کین خواندم که جالب بود. او ضمن سرزنش برزیلی ها به دلیل جشن گرفتن بیش از حد پس از گلزنی به کره جنوبی، گفت که آنها بیشتر روی شادی گل هایشان کار می کنند تا برنامه های تاکتیکی و این جالب نیست. برزیل زود جشن گرفت و با تشویق کره جنوبی گویی جام جهانی را برده است، غافل از اینکه کرواسی در راه است. به هر حال در کل می توان گفت که لیونل مسی حق داشت جام جهانی را لمس کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

جواد منافی شما یکی از تکنیکی ترین بازیکنان زمان خود بودید و مجتبی محرمی و رضا شاهرودی همیشه از شما به نیکی یاد می کنند. این دو فوتبالیست استثنایی همیشه از شما به عنوان بهترین مدافع چپ ایران یاد می کنند، پس نتوانستید به حق خود برسید؟

آنهایی که این بازی را تماشا کردند گفتند یکی از بهترین بازی های هفته بود؟

فکر می کردی به تراکتور تبریز 2 گل بزنی؟

به نظر من هیچ تفاوتی نباید باشد. بازی با پرسپولیس تنها 3 امتیاز دارد. با وجود اینکه پرسپولیس اکنون صدرنشین لیگ برتر است، اما این بازی مانند بازی های دیگر است. امیدوارم بتوانیم روز پنجشنبه نمایش خوبی ارائه دهیم و آبروی فوتبال مازندران را حفظ کنیم.

کار با حمید مطهری چگونه است؟

تراکتورسازی تیم بسیار خوبی است که یک مربی اسپانیایی بالای سر خود می بیند. می دانستیم بازی سختی مقابل این تیم خوب تبریزی داریم اما به بچه هایمان هم اعتماد داشتیم. از طرفی برنامه داشتیم که دروازه این تیم را باز کنیم و بلد بودیم در بزنیم.