پرسپولیس یا استقلال؛ چه کسی بیشترین هزینه را برای نقل و انتقالات بمب کرد؟

وزارت ورزش با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی از پایان سال گذشته روند واگذاری سهام دو باشگاه را آغاز کرده و تاکنون 10 درصد از مالکیت مغربی های پایتخت در اختیار دارد. به هواداران هر دو باشگاه واگذار شد و گام بعدی واگذاری سهام به صورت بلوکی به سرمایه داران بزرگ است. یکی از مهمترین خواسته های شرکت بورس ایران که از طریق آن سهام سرخابی ها توسط این شرکت عرضه و واگذار می شود، شفاف سازی هزینه های دو باشگاه و در این راستا مدیران عامل استقلال و پرسپولیس است. باید گزارشی از کل هزینه های خود در فصل نقل و انتقالات تابستانی ارائه دهند و به عنوان نوعی بودجه، سرخابی ها برای رقابت در لیگ بیست و دوم انتخاب شدند.

پرسپولیس فصل جدید را با بودجه 280 میلیاردی آغاز کرد؟

حدس می زنند استقلالی برای جذب سه عنصر هجومی خود حدود 60 میلیارد تومان هزینه کرده است و این رقم برای فصل جاری به 366 میلیارد تومان رسیده است. مجموع قرارداد کادر فنی استقلال برای فصل جدید 36 میلیارد تومان است به طوری که استقلالی ها برای حضور در لیگ بیست و دوم حدود 400 میلیارد تومان هزینه کردند. البته باید در نظر گرفت که هزینه تیم های پایه استقلال از این مبلغ کسر می شود.

درویش در اتفاقی عجیب تعداد تیم های اصلی پرسپولیس را اعلام نکرد تا این موضوع به شاخصه گزارش عملکرد مالی مغرب زمین به فرابورس تبدیل شود. نکته دیگر اینکه مدیران سرخپوشان یکی دو روز پیش رسما از یورگن لوکادیا رونمایی کردند. مهاجمی که به گفته مدیرعامل پرسپولیس یک میلیون دلار برای قرمزهای پایتخت هزینه کرد.

پرسپولیس با اعمال قرارداد لوکادیا (تبدیل نرخ دلار) برای فصل جدید حدود 280 میلیارد تومان برای قرارداد کادر فنی و بازیکنان خود هزینه کرد که نشان از اختلاف حدود 120 میلیاردی با استقلال دارد. البته لازم به ذکر است که در صورت اعمال هزینه تیم های پایه پرسپولیس، امکان تغییر ارقام اعلام شده از سوی دو باشگاه وجود دارد. اگر باید منتظر ارائه گزارش رسمی و هزینه های اندک دو باشگاه به زودی توسط شرکت فربورس باشیم تا بودجه دقیق مغربی ها مشخص شود اما بر اساس نامه های منتشر شده توسط آجورلو و درویش، استقلال و پرسپولیس. در مجموع 600 میلیارد تومان برای لیگ بیست و دوم هزینه کرد. .



سرویس داخلی اخبار فوتبال

پرسپولیس یا استقلال؛  چه کسی بیشترین هزینه را برای نقل و انتقالات بمب کرد؟

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بر اساس تصویر منتشر شده از نامه خود به مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد که قرمزها برای فصل جدید لیگ برتر قراردادی 33.5 میلیاردی با کادر فنی ایرانی خود امضا کرده اند و 410 هم هزینه کرده اند. هزار دلار برای جذب مربی خارجی. . حدود 154 میلیارد کرد قرمزها برای بازیکنان ملی پوش خود هزینه کردند و گیورگی گلسیانی، وحدت حنانوف و شیرزد تمیرف در مجموع 685 هزار دلار برای باشگاه پرسپولیس هزینه کردند.

یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به صدور مجوز حرفه ای شدن برای این دو باشگاه، وجود مالکیت مشترک است که خصوصی سازی سرخابی ها از پایتخت را تسریع کرده است.

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال در جریان ارائه گزارش مالی خود به مدیران شرکت فربورس که تصویر آن توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، هزینه های تیم های نونهالان و بزرگسالان استقلال برای فصل جدید را حدود 307 میلیارد اعلام کرد. تومان. البته تاریخ نامه آجورلو 31 مرداد است و در واقع مدیرعامل استقلال احتمالا قرارداد بازیکنان جدید این تیم از جمله مهدی قیدی و محمد محبی را درج نکرده است و همچنین قراردادی نیز به صورت رسمی با این تیم منعقد نشده است. کاوه رضایی بنابراین مبلغ قرارداد این بازیکن لحاظ نشده است.