پزشک فیفا در شورش بین نیجریه و غنا جان باخت

اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد:
اتحادیه فوتبال زامبیا به سایر اعضای خانواده فوتبال در سوگ مرحوم دکتر جوزف کابونگو می پیوندد. تساوی 1-1 در ورزشگاه ابوجا.


سرویس خبر شماره: 1817366 |
10 فروردين 1401 ساعت 19:49 |
536 |

0نظرات

اندرو کامانگا، رئیس اتحادیه فوتبال زامبیا، علت مرگ را فاش نکرد. وی گفت: هنوز زود است که درباره علت آن صحبت کنیم. اما ما منتظر گزارش کامل CAF و FIFA در مورد آنچه دقیقاً رخ داده است خواهیم بود.

یکی از پزشکان فیفا در حین انجام وظیفه در بازی شب گذشته نیجریه و غنا به دلیل ازدحام جمعیت جان باخت.

تیم ملی نیجریه شب گذشته در دیدار نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف غنا رفت و دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. بدین ترتیب این غنا بود که توانست سهمیه حضور در قطر را به دست آورد. عدم حضور نیجریه در جام جهانی باعث شد تا هواداران خشمگین این تیم پس از سوت پایان بازی صحنه های کسل کننده ای را رقم بزنند و به داخل زمین هجوم ببرند. بازیکنان دو تیم بلافاصله برای حفظ جان خود مجبور به ترک زمین، رفتن به رختکن و ترک ورزشگاه در اسرع وقت شدند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

وی افزود: “کابونگو یکی از فداکارترین و دوست داشتنی ترین اعضای جامعه فوتبال ما بود. او همچنین یکی از اعضای قهرمانان آفریقا در سال 2012 بود. مرگ کابونگو ضایعه بزرگی است زیرا او دوست و معتمد چندین نسل از بازیکنان بود. خانواده آنها، کابونگو یکی از چهره های برجسته فوتبال زامبیا بود که پرچم این کشور را در رویدادهای جهانی به اهتزاز در می آورد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هجوم هواداران به ورزشگاه ابوجا پس از بازی نیجریه و غنا صحنه های تکان دهنده ای را رقم زد. صبح امروز اتحادیه فوتبال زامبیا تایید کرد که دکتر جوزف کابونگو که به عنوان افسر ضد دوپینگ در این بازی حضور داشت در جریان ناآرامی ها جان باخت.