پسر آنچلوتی و نقش مهمی در موفقیت رئال مادرید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آخرین عملکرد رئال مادرید در این زمینه، بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. در حالی که 10 دقیقه به پایان بازی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو باقی مانده بود، بایرن مونیخ 1-0 پیش افتاد و رئال در آستانه حذف از مسابقات قرار گرفت. داویده آنچلوتی اصرار داشت که پدرش یک تعویض خاص انجام دهد.

جاد بلینگهام که وظیفه دویدن های پی در پی از داخل محوطه جریمه به سمت هافبک را داشت، خسته شده بود. بایرن کاملا روی دفاع متمرکز بود و تمام انرژی خود را برای مهار قدرت و سرعت وینیسیوس جونیور به کار گرفت.

داوید متوجه شد که حضور رئال در محوطه جریمه حریف باید بیشتر باشد و آنها به بازیکنی نیاز دارند که حواس مدافعان را پرت کند. او به خسلو فکر می کرد، بازیکنی بزرگ با غریزه گلزنی.

بازیکن سابق استوک و نیوکاسل به صورت قرضی از تیم دسته دومی اسپانیول به رئال آمد. کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که این تغییر بزرگ و دیرهنگام کارساز باشد. اما زمانی که آنچلوتی بزرگ ناامیدانه به سمت پسرش رفت، داوید اوضاع را به دست گرفت و گفت:: “خسلو، دای.” “دای” یک کلمه ایتالیایی به معنای “به علاوه” است.

کارلو راضی شد و به مهاجم گفت بدنش را گرم کند. خوسلو در دقیقه 81 با اشتباه مانوئل نویر گل تساوی را به ثمر رساند و دقایقی بعد با به ثمر رساندن گل دوم، تیم اسپانیایی را دوباره به فینال لیگ قهرمانان اروپا فرستاد. ده دقیقه و دو گل قدرت یک تعویض را نشان می داد.

یک بار دیگر، داوید پیشنهاد درستی داده بود. پسر کارلو دستیار مربی رئال مادرید همچنان سلاح مخفی پدرش بود.

2027841
رئال مادرید چگونه می تواند به فینال برسد در حالی که به نظر نمی رسد فلسفه فوتبال روشنی داشته باشد؟

داوید بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده است که موفقیت تیمش به دلیل انعطاف پذیری آن است. آنها خود را با شرایط وفق می دهند. هیچ ایدئولوژی ثابتی در کار نیست. ممکن است تیم بازی را با آرایش 3-3-4 شروع کند اما در طول بازی چندین بار آن را تغییر دهد.

کارلو آنچلوتی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت گفت: من به ایدئولوژی هایی مانند: گاردیولایسم، ساریسم و ​​غیره اعتقادی ندارم. من به هویت تیم اعتقاد دارم.

مربی ایتالیایی به جای پایبندی به سبک خاصی از بازی که برای موفقیت به نوع خاصی از بازیکن نیاز دارد، تاکتیک های خود را بر اساس بازیکنانی که در اختیار دارد می سازد.

آنچلوتی گفت: یک مربی باهوش کسی است که بازی را با شخصیت بازیکنانی که دارد تطبیق می دهد. یک مربی احمقانه است که وقتی مهاجمی مانند وینیسیوس جونیور دارد که شبیه موتور سواری است، ضدحمله نکند. اگر کریستیانو (رونالدو) را داشتم، راهی پیدا می‌کردم که به او توپ بدهم و از او بخواهم که برگردد.”

2027844

آنچلوتی از زمان بازگشت به رئال مادرید بیش از هر زمان دیگری بر روی تطبیق تیمش با سبک بازی حریف تمرکز کرده است، نظم آنها را به هم می زند، آنها را مجبور به اشتباه می کند و آنها را به کار می اندازد.

بایرن مونیخ اولین تیمی نبود که قربانی تغییرات سریع رئال مادرید در سبک بازی شد.

بیشتر موفقیت این رویکرد به داوید مربوط می شود، مردی که مسئولیت فنی را از روی نیمکت بر عهده می گیرد و نقشش به چالش کشیدن تاکتیک های پدرش است.

خاوی مارتینز، هافبک سابق بایرن برای آنچلوتی و گواردیولا بازی می کرد. او درباره نقش دیوید در تداوم موفقیت پدرش می گوید: روند تکامل هرگز متوقف نمی‌شود و برای مربیان قدیمی سخت است که به آن ادامه دهند.»

2027842
گل های دیرهنگام خوسلو روند نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تغییر داد. بازیکنی که به پیشنهاد داوید وارد زمین شد.

“دیوید مکمل کارلو است و به او کمک می کند تا تکامل فوتبال را بهتر درک کند. داوید فوق العاده است: آماده، جدی و با شخصیتی عالی مانند پدرش.”

داوید که خودش فوتبال بازی می کرد به سرعت متوجه شد که می خواهد مانند پدرش وارد دنیای مربیگری شود. او درک تاکتیکی بالایی دارد و می تواند یک تیم را از سنین پایین سازماندهی کند.

او فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی بود و به کادر فنی پدرش در پاری سن ژرمن پیوست. او در بایرن مونیخ دستیار پدرش شد و همانطور که اغلب می گوید نقش اصلی او ارائه پیشنهادهایی است که با رویکرد تاکتیکی پدرش متفاوت است. در رئال مادرید ارزش او برای تیم افزایش یافت.

داوید می خواهد همه چیز را در مورد فوتبال بداند. او فوتبال های اروپایی بی شماری را تماشا می کند، حریفان خود را تجزیه و تحلیل می کند و آنها را بر روی داده های جمع آوری شده از بازیکنان داخلی منعکس می کند. او تمرینات را زیر نظر دارد، تمرینات روزانه را سازماندهی می کند و از الگوهای بازی ثابت استفاده می کند.

با این حال، ارزش واقعی او برای رئال در توانایی او برای تماشای بازی و یافتن راهی برای پیروزی در سریع ترین زمان ممکن است. در اولین بازی فصل 2022-23، رئال مادرید یک گل زودهنگام مقابل آلمریا از دست داد. تا دقیقه 61 طول کشید تا گل تساوی به ثمر برسد اما رئال می خواست در این دیدار پیروز شود.

لوکا مودریچ حریف را با ضربه سر به خانه فرستاد و داوید آلبا که بازی را از روی نیمکت شروع کرد، نقش اصلی را در تمرینات پیش از تمرین داوید ایفا کرد. کریم بنزما و تونی کروس پشت توپ ایستادند و آماده زدن یک ضربه ایستگاهی بودند. داوید با پدرش صحبت کرد و از او پرسید که چرا آلبا که به تازگی زمین خورده است باید پشت این ضربه باشد.

2027845

این ضربه در سمت راست زمین قرار گرفت و موقعیت ایده آلی برای یکی از شوت های پای چپ مورد علاقه آلبا فراهم کرد. مدافع رئال این ضربه را به ثمر رساند و پیروزی حاصل شد.

داوید که به پنج زبان صحبت می کند، روابط شخصی بسیار خوبی با اکثر بازیکنان رئال دارد. ما اغلب می بینیم که او آنها را برنامه نویسی می کند. داوید ساعت ها را با بازیکنان می گذراند تا عملکرد آنها را بهبود بخشد.

به عنوان مثال عملکرد دفاعی کریم بنزما در کرنر رخ داد. این زمانی بود که مهاجم فرانسوی با داوید تمرین کرد تا بیشتر درگیر کارهای دفاعی شود و به رئال اجازه داد تا گل های مخالف کمتری از این ضربات دریافت کند.

پس از تمرین، اورلین شوامنی ساعت ها را با داوید می گذراند تا دریافت توپ را بهتر درک کند. چگونه بدن خود را بچرخانید و در موقعیت های مختلف چه وضعیتی بازی کنید. این کمک بزرگی برای رئال مادرید بوده که در این فصل چندین مدافع میانی را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

آینده دیویده آنچلوتی چیست؟
رئال مادرید از طریق شناخت نقاط ضعف حریفان خود و توانایی تغییر روند بازی، موفقیت های اخیر در اروپا را کسب کرده است.

این تیم 2022 در مجموع دو بازی خانگی و خارج از خانه با دو گل از پاری سن ژرمن عقب افتاد، اما یک بازگشت تاریخی را تکمیل کرد. ابتدای ماجرا از این قرار است که وقتی توپ به پای جانلوئیجی دوناراما رسید از بنزما خواسته شد تا کمی به او فشار بیاورد.

کارلو آنچلوتی به دلیل آگاهی از ضعف دروازه بان پاریسی در بازی با پا، این تاکتیک را انتخاب کرد. فشار بنزما باعث اشتباه بازیکن حریف شد، رئال گل زد و سرنوشت کل مسابقه عوض شد.

کاوش کردن حریفان برای کشف نقاط ضعف آنها ثابت شده است که یکی از مهارت های Davide است. او با استفاده از داده های تحلیلگران و دانشی که دارد به پدرش در مورد رویکرد بازی توصیه می کند.

2027843

این داوید بود که از تساوی بدون گل آرسنال مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر الهام گرفت. او متوجه شد که دفاع متراکم در زمین چقدر سیتی را ناامید کرده است. دو هفته و نیم بعد، وقتی رئال مادرید برای بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ورزشگاه اتحاد رفت، برنامه بازی مشخص شد.

مالکیت توپ در اختیار سیتی قرار گرفت و دفاع فشرده رئال منچسترسیتی را با مشکل مواجه کرد. تیم اسپانیایی همچنان برای صعود به یک پنالتی نیاز داشت اما آن را از عهده گرفت.

داوید مدتهاست که متهم به سودجویی از خویشاوندی است، اما او اکنون مشتری خود را به عنوان مربی پیدا کرده است. چند روز پیش باشگاه رن که در لیگ 1 فرانسه بازی می کند با او تماس گرفت. هنوز مشخص نیست که او چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت، اما قبل از آن باید برای یک فینال دیگر لیگ قهرمانان اروپا آماده شود. آیا رئال می تواند برای دومین بار در سه سال اخیر قهرمان این مسابقات شود؟

منبع: بی بی سی

مجله اخبار فوتبال خارجی