پس از 12 سال: رفتن کاپیتان محبوب دورتموند


سرویس خبر شماره: 2018863
14 مه 1403 در 4:18 ب.ظ.
1.5 هزار |

4نقطه نظر

خداحافظی مارکو رویس با زردها

مارکو رویس ستاره بوروسیا دورتموند به طور غیرمنتظره ای اعلام کرد که در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

پس از 12 سال: رفتن کاپیتان محبوب دورتموند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رویس که در آکادمی دورتموند بزرگ شده است، در سال 2012 از بوروسیا مونشن گلادباخ به تیم اصلی این باشگاه پیوست و از آن زمان تاکنون در بسیاری از مسابقات یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار دورتموند بوده است.

هواداران دورتموند این بازیکن را بسیار دوست داشتند و او در سال های اخیر به یکی از نمادهای این باشگاه تبدیل شده بود و با تلاش و علاقه فراوانش به پیراهن تیمش توانست جایگاه ویژه ای در میان اسطوره هایی که این تیم به ارمغان آورده است به دست آورد. .

باشگاه دورتموند لحظاتی پیش با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی خود نوشت: رویس در پایان دوران درخشان فوتبالی خود به دنبال ماجراجویی جدیدی است. قرارداد او را تمدید کرد که در پایان فصل به پایان می رسد و آنها تابستان امسال از هم جدا خواهند شد.”

2017770

صفحه رسمی دورتموند نیز پیام تصویری رویس را منتشر کرد. این ستاره آلمانی در این پیام خطاب به هوادارانش گفت: «خب از کجا شروع کنم، دورتموندی های عزیز 12 سال است که حق بازی در این ورزشگاه باشکوه را دارم.

من نیمی از عمرم را با فراز و نشیب های زیادی وقف این باشگاه کرده ام. باید بگویم بیشتر آن روزها روزهای خوبی بود. من و باشگاه تصمیم گرفتیم قراردادم را تمدید نکنیم. این افتخار من است و بسیار سپاسگزارم که توانستم سال ها در این باشگاه بازی کنم.

من در یافتن کلمات مناسب مشکل دارم. با این حال، برای من مهم بود که ابتدا طرفداران شما را مطلع کنم. ما هنوز هدف بزرگی در پیش داریم. ما می خواهیم به ومبلی (فینال لیگ قهرمانان اروپا) برسیم. ما می خواهیم این جام را به دورتموند برگردانیم. به همین دلیل مهم است که این تصمیم گرفته شود.

اکنون همه ما روی این هدف بزرگ متمرکز شده ایم و دوباره همدیگر را در این ورزشگاه زیبا خواهیم دید. در واقع این شنبه یکی از آنهاست. ما فقط روی بازی های آینده تمرکز می کنیم و شما را خواهم دید.

2017772

رویس در دوران حضورش در دورتموند هرگز نتوانست با این تیم یک قهرمانی بوندسلیگا کسب کند، اما دو جام آلمان را به دست آورد. وی پیش از این بار دیگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن دورتموند برابر بایرن مونیخ در سال 2013 بازی کرده بود که با شکست این تیم و فینالیست هایش همراه بود.

این ستاره آلمانی در پنج سال گذشته بازوبند کاپیتانی دورتموند را بر بازو بست و دو بار عنوان بهترین فوتبالیست آلمانی سال را از آن خود کرد.

هانس یواخیم واتزکه، رئیس دورتموند در سایت رسمی باشگاه با اعلام خبر جدایی این بازیکن گفت: رویس یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه است، او در دورتموند به دنیا آمد و نزدیک به 10 سال در تیم جوانان ما بازی کرد، در تیم اصلی این تیم بود. 12 سال و برای مدت طولانی بازوبند کاپیتانی را در دست داشت.

رابطه او با دورتموند فوق العاده است. ما برای او بهترین ها را برای آینده آرزو می کنیم. امیدواریم او پس از پایان دوران فوتبالش به این باشگاه بازگردد، زیرا کارهای جالب زیادی در دورتموند در انتظار اوست.»

2017773

رویس همچنین در گفتگو با وب سایت رسمی باشگاه دورتموند گفت: از فرصت ویژه ای که برای پیوستن به این باشگاه داشتم بسیار مفتخر و سپاسگزارم. بیش از نیمی از عمرم را در این باشگاه گذراندم و از هر روز لذت بردم، حتی اگر آنجا باشد. لحظات سختی بود

از قبل می دانم که خداحافظی در پایان فصل برایم بسیار سخت خواهد بود، اما خوشحالم که روشن است و می توانیم روی بازی های باقی مانده تمرکز کنیم. ما هدف بزرگی در سر داریم و همه می خواهیم به آن برسیم. برای رسیدن به این هدف، ما به تک تک حامیان فوق العاده این تیم نیاز داریم که می خواهم از حمایت های باورنکردنی آنها در این سال ها تشکر کنم. »

مجله اخبار فوتبال خارجی