پنج شکست متوالی برای تسلط بر جهل!


سرویس خبر شماره: 2007865
19 مارس 1402 در 9:55 ب.ظ.
12.5 هزار امتیاز خبر|

19نقطه نظر

آیا رفتن خوزه مورایس به نفع فوتبال ایران خواهد بود؟

بعد از روزهای پر استرسی که مدیریت باشگاه سپاهان پشت سر گذاشت، حالا تیغ انتقادات به سمت مورایس و شاگردانش کشیده شده است.

پنج شکست متوالی برای تسلط بر جهل!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگر نگاهی به اتفاقات بیندازیم، پشت صحنه و نتایج سپاهان در سال های اخیر، شرایطی که امروز با آن روبرو هستند برای هواداران سپاهان و رسانه های اصفهانی چندان عجیب نیست. در واقع پس از پشت سر گذاشتن بحرانی که در لیگ های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم با مربیان مختلف تجربه کردند، با امیر قلانوی به جمع مدعیان بازگشتند، اما همان اتفاقاتی که مورایس این روزها دارد، با انتقادات تندتر و مخرب تر. . برای قلانوی این کار تکرار شد.

با حضور محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا، انگار سپاهانی ها با کسانی که مدت ها از دست داده بودند، جمع شده بودند و باور نکردنی بود که محرم نویدکیا پس از بازی درخشانش در اولین سال حضورش در آس. سرمربی سپاهان در اواسط فصل دوم با توجه به نتایج بالا، نشیب تحت فشار زیادی قرار گرفت و در نهایت همین فشار هواداران و رسانه های جامعه اصفهانی بود که باعث شد این مربی تصمیم به ادامه حضور در مسابقات بگیرد. طلایی پوشان اردو می زند و به دوره سه ساله خود پایبند است. قرارداد.

1999739

بعد از محرم نویدکیا که جدایی اش از سپاهان خوب پیش نرفت، حالا نوبت مورایس است و همان اتفاقاتی که برای امیر قلانوی و سپس محرم نویدکیا افتاد برای او هم تکرار می شود. جالب است بدانید که این سه مربی با سه دیدگاه کاملا متفاوت و سه حوزه فکری موقعیت های مشابهی را تجربه کردند. به نظر می رسد هواداران و جامعه رسانه ای اصفهان باید خود را بدون بسترهای معمول بررسی کنند تا به دلایل ضعف سپاهان پی ببرند.

مورایس یک سال و نیم است که در ایران حضور دارد و اتفاقات عجیبی را تجربه کرده است: حالا پس از ماه ها حضور در فوتبال ایران، این سرمربی سرشناس بین المللی خود را در میانه یک بحران بزرگ می بیند و مدام از او سوال تکراری می شود. سوالاتی در کنفرانس مطبوعاتی درباره عملکرد خط دفاعی تیم و کیفیت پایین بازیکنان خارجی که باعث شرمساری او شد.

این سوالات آنقدر برای مورایس ناخوشایند است که بعد از شکست مقابل پیکان به صراحت تاکید کرد که نیازی به بازیکن خارجی ندارد و به نوعی تایید کرد که فشار باعث شده بازیکنی را بپذیرد که نیازی به آن نداشته باشد.

1999740

شب گذشته خبرنگاران اصفهانی در نشست خبری پس از شکست مقابل پیکان پا را فراتر گذاشتند و صلاحیت فنی مورائیس برای نیمکت نشینی سپاهان را زیر سوال بردند و این در شرایطی تولید می شود که تنها عظمت و کارنامه چشمگیر این مربی پرتغالی است. دوران می سازد پس از استعفای محرم نویدکیا، اردوی طلایی با آرامش به پایان می رسد و فینالیست قدرتمندی را از آن خود می کند.

اکنون که این پرتغالی اتفاقات عجیب و نادری را تجربه کرده، آشکارا متوجه مورایس است. از دو تصمیم کم سابقه کمیته انضباطی فدراسیون ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا که تحلیل آن برای یک مربی خارجی آسان نیست تا داوری متناقض، متناقض و پر خطا این فصل که بارها عملکرد سپاهان را تحت تاثیر قرار داده است. . در زمینه

1999738

جالب اینجاست که در دیدار دیروز در حضور مورایس، هواداران سپاهانی به تشویق محرم نویدکیا پرداختند که خودش هم در دومین سال حضورش با وجود قهرمانی چندین ساله در اصفهان، شرایط مشابهی را تجربه کرده بود! البته در این بین بازیکنان نیز از انتقاد هواداران اصفهانی در امان نمانده اند.

سرمربی پرتغالی سپاهان در سه ماه اخیر روزهای کابوس‌آمیزی را سپری کرده و باید هرچه سریع‌تر برای بحران‌های تیمش چاره‌ای بیابد. از عدم تمرکز بازیکنانش همراه با کارت های قرمز متعدد برای سپاهان گرفته تا نتایج فوق العاده ضعیف در 10 بازی اخیر که شرایط این تیم را به شدت مختل کرد و فشار را به بالاترین حد رساند.

1999741

همه این شرایط ژوزه مورایس را در شرایطی قرار داده است که اصلا بعید نیست او به طور ناگهانی ماجراجویی جدید خود در ایران را متوقف کند یا پس از جلسه با مدیران باشگاه تصمیم به پایان جدایی بگیرد. اما خروج مورائیس از سپاهان یکی از مطرح ترین مربیان خارجی شاغل در ایران ضربه دیگری به کیفیت لیگ برتر خواهد بود اما شایعه سازی، فضاسازی، ترویج باورهای نادرست با نفوذ به زندگی شخصی مردم و… چنین مسائلی هنوز به جامعه هواداران سپاهان مربوط نمی شود که معمولاً در جامعه هواداران سایر تیم های بزرگ ایرانی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایر تیم هایی که جامعه هواداران کوچک تری دارند، دیده می شود.

در این شرایط، شما مخاطبان «مجله اخبار فوتبال»، فارغ از ترجیحات رنگی خود، درباره فرهنگ هواداری در ایران برای ما می نویسید. شاید این بحث به بهبود شرایط کمک کند و اگر با یک جمع بندی صحیح و منطقی همراه باشد به ارتقای کیفیت فوتبال و فرهنگ آن در ایران کمک کند.

مجله اخبار فوتبال داخلی