پول تاجیبی و سرماخوردگی مقابل تیم پرامید صمد مرفاوی

* مرفاوی تمام تلاشش را کرد
سحرخائزان با تمجید از سرمربی تیم ملی جوانان گفت: آقای مرفاوی واقعا فردی با اخلاق و با دانش است و از همان ابتدای کار در تیم ملی تمام تلاش خود را می کند تا ما را به جام جهانی برساند و به جام جهانی برسیم. قهرمان آسیا او و تیم فنی اش با جان و دل کار کردند و دیدیم که برای امکانات برای ما می جنگند و پشت سر ما هستند و از ما حمایت می کنند اما متاسفانه به هدفمان نرسیدیم. آقای مرفاوی مربی بسیار بزرگی است و در استقلال، صبا و مس کرمان سرمربی بود و ما در آن مدت از تجربیات ایشان استفاده کردیم اما سرمربی فقط تا حدی می تواند کار کند و این وظیفه بازیکن است که عمل کند. خوب از یک لحظه بعد از شکست ما مقابل عراق، فشار زیادی به آقای مرفاوی وارد شد، اما اگر به جام جهانی صعود می کردیم، آقای مرفاوی به عنوان یکی از بهترین های ایران معرفی می شد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. .


سرویس خبر شماره: 1896448
Mar 27, 1401 @ 4:25 ب.ظ
18.2 هزار |

4نقطه نظر

چرا مقابل عراق پیش نرفتیم و شکست نخوردیم؟

* هفت بازیکن اصلی ما سرما خورده بودند
وی درباره شرایط تیم ملی برای بازی با عراق گفت: تلاش زیادی کردیم. از فرغانه به تاشکند رفتیم و در تاشکند هوا خیلی سرد بود و روز اول باران بارید و یکی دو بازیکن ما سرما خوردند و بعد از آنها 7-8 بازیکن دیگر سرما خوردند و حتی من هم سرما خوردم. پزشکان تیم سعی داشتند ما را به کلینیک ببرند و به من سرم تزریق کنند، اما از آنجایی که سرم بخشی از دوپینگ محسوب می شد، نتوانستند این کار را انجام دهند. ما سعی کردیم بیماری خود را به حداقل برسانیم و بازی کنیم، اما با این وجود، هفت بازیکن تیم اصلی ما بیمار بودند، اما با این وجود موافقت کردیم که عراق را ببریم. کادر فنی تمام نقاط قوت و ضعف را به ما گفت، اما فوتبال همین است و حریف بیشتر از ما تلاش کرد و پیروز شد.

* برای سربلندی تیم و آینده خود وارد زمین شدیم
سحرخائزان در ادامه بیان کرد: متاسفم چون نسلی بودیم که توانستیم به جام جهانی برویم. اگر به جام جهانی می رفتیم نیمی از بچه های ما لژیونر می شدند. آنجا جلسه گذاشتیم و گفتیم برای پول و پاداش فدراسیون نیامده ایم، بلکه برای سربلندی تیم ملی و آینده خودمان آمده ایم تا نتیجه بگیریم و کمک می کنیم. ما می خواستیم کار بزرگی انجام دهیم و گفتیم که به جایزه و پول اهمیت نمی دهیم و برای خودمان بازی می کنیم. همه به خوبی وضعیت فدراسیون را درک کردند، اما سرما در زمان نامناسبی ما را گرفت.

بازیکن تیم ملی جوانان از دلایل حذف این تیم از جام ملت های آسیا و عدم جواز حضور در جام جهانی خبر داد.

پول تاجیبی و سرماخوردگی مقابل تیم پرامید صمد مرفاوی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سعید سحرخائزان یکی از مهاجمان تیم ملی جوانان در جام ملت های زیر 20 سال آسیا بود. رقابت هایی که تیم ملی نوجوانان ایران پس از پیروزی مقابل قطر و ویتنام با شش امتیاز از مرحله گروهی خارج شد اما با عملکرد ضعیف مقابل عراق از دور مسابقات کنار رفت و از راهیابی به جام جهانی بازماند.

* مسئولان تلاش کردند اما کافی نبود
سحرخائزان در ابتدا درباره شرایط آماده سازی تیم ملی جوانان گفت: حدود یک سال از شروع کار تیم ملی می گذرد. در ماه اول تست های تست انجام شد و افراد انتخاب شدند و برای مسابقات به تاجیکستان اعزام شدیم و قهرمانی CAF را کسب کردیم. پس از آن برای مسابقات مقدماتی جام ملت ها آماده شدیم و بدون گل خورده و سه برد به تیم اول راه یافتیم، سپس سه ماه برای فینال فرصت داشتیم. فدراسیون هر کاری برای ما انجام داد، اما باید در نظر داشته باشیم که شرایط اقتصادی به گونه ای است که بیشتر از این اردوی خارجی نتوانستیم مقاومت کنیم. با این حال مسئولان هر کاری برای ما انجام دادند اما کافی نبود. شرایط رقبای ما خیلی بهتر بود و مثلا قطر یک بازی دوستانه با اسپانیا انجام داده بود و ما هم بازی های خوبی داشتیم اما نتوانستیم مقابل تیم های خوب و قوی بازی کنیم و تیم خود را محک بزنیم. در بازی با تیم های خوب اروپایی حتی در صورت شکست هم کیفیت و نقاط ضعف تیم مشخص می شود.

1833432

این بازیکن که یکی از گل های ایران را در دیدار مقابل ویتنام به ثمر رساند، امروز با خبرنگار ما در مورد عملکرد ایران در این مسابقات و دلایل شکست مقابل عراق صحبت کرد.

* قسم می خورم که هیچ کس کمتر کاری نکرده است
وی با بیان اینکه هدف تیم ملی صعود به جام جهانی بود، گفت: از بدو تشکیل تیم ملی جوانان اولین هدف صعود به جام جهانی و دومین هدف قهرمانی آسیا بود. وقتی مشخص شد عراق حریف ما می شود، فقط به صعود فکر می کردیم، اما جدا از سرما، این تصور را دارم که در بازی آخر بچه ها فکر می کردند همه چیز تمام شده و عراق را راحت شکست دادیم. فکر می کنم این مشکل بیش از همه تیم را تحت تاثیر قرار داد و دوم اینکه بیماری باعث شد نتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، چون عراق تیمی فیزیکی بود و باید از نظر بدنی بازی می کردیم اما به دلیل بیماری نتوانستیم این کار را انجام دهیم. . با این حال اعتراف می‌کنیم که مقصر بودیم، اما قسم می‌خورم که همه بازیکنان تمام تلاش خود را کردند و اینطور نیست که به خاطر پاداش یا سرما کمتر کار کنیم. مثلا من با وجود بیماری تا دقیقه 60 بازی کردم اما بعد به خودم گفتم خود را تعویض کنم.

1833434

* تاج و مجدی برای صعود زحمت کشیدند
سحرخایران در پایان گفت: از کانون هواداران، مدیران، کادر فنی و در راس آقای الهامی تشکر می کنم که به ما اعتماد کردند و نگاه ویژه ای به ما کردند. در این مدت اردوهای ما با بازی های لیگ برتر تداخل داشت و نمی توانستیم در اختیار باشگاه باشیم، اما از این به بعد تمام تلاش خود را می کنیم تا در اختیار باشگاه باشیم و بازی های بهتری ارائه دهیم. از مجدی تشکر می کنیم که از ما حمایت کردند و تمام تلاششان این بود که تیم ما به جام جهانی برود. از آقای مرفاوی و تیمش هم تشکر می کنم که در یک سال هر کاری که در توان داشتند انجام دادند، اما متاسفانه نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم و انشالله در جاهای بلندتری همدیگر را ملاقات خواهیم کرد.

1833435



مجله اخبار فوتبال داخلی

* فکر می کردیم به راحتی مقابل استرالیا پیروز می شویم
سحرخایزان درباره شکست مقابل استرالیا توضیح داد: چند روز زودتر اعزام شدیم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و نقاط قوت و ضعف قطر را به طور کامل آنالیز کرده بودیم و با همان تحلیل وارد زمین شدیم و می توانستیم قطر را با تاپ شکست دهیم. با توجه به فاصله کم بین بازی ها، فرصت تمرین کافی و کار روی نقاط ضعف و قوت وجود نداشت. استرالیا به خوبی ما را آنالیز کرده بود و از طرفی به دلیل فشار بازی اول، از نظر بدنی آماده نبودیم و نتوانستیم آن طور که می خواستیم بازی کنیم. همچنین با برد ویتنام مقابل استرالیا، بچه ها حریف را دست کم گرفتند و فکر کردند که به راحتی پیروز می شویم و این اتفاق برای ما افتاد. تیم استرالیا خیلی خوب بود و بازی را باختیم.

* شاید با پرداخت پاداش صعود می کردیم
مهاجم تیم ملی نوجوانان درباره عدم پرداخت پاداش و پاداش به بازیکنان گفت: ابتدا از فدراسیون تشکر می کنم و از دکتر مجدی سرپرست جوانان کمیته که در کنار ما بودند و کمال تشکر را دارم. همه مشکلات را دید ما در بازی اول قطر را شکست دادیم و پاداش پیروزی در آن مسابقه که مبلغ کمی بود، بعد از صعود به ما پرداخت شد. در حالی که به استثنای 6-7 بازیکن، همه بازیکنان ما از تیم های پایه هستند و حقوق ندارند و با مسائل مالی زیادی مواجه هستند. ما بازیکنی داشتیم که سهام نداشت و در این طرف و آن طرف سهام موفق شدیم به مسابقات برویم و پاداش ها می توانست مشکل آنها را حل کند، اما متاسفانه هیچ پاداش یا پول پاداش دریافت نکردیم و ما فقط همین امتیاز را از پیروزی مقابل قطر با تلاش آقای دکتر مجدی گرفتیم. به هر حال ما فدراسیون را درک می کنیم، چون آنها مشکلات زیادی داشتند، اما انتظار داشتیم که بیشتر اهمیت دهند. شاید اگر قبل از بازی با عراق پاداش می دادند به جمع چهار تیم برتر می رسیدیم اما در این بازی همه بچه ها انگیزه نداشتند.

* الهامی نگاه ویژه ای به جوانان دارد
وی درباره شرایطش در هوادر گفت: در حال حاضر یکی از جوان ترین بازیکنان لیگ برتر هستم اما از زمانی که به هوادار پیوستم آقای الهامی به من توجه ویژه ای داشته است. او مربی بسیار تکنیکی است و پتانسیل مربیگری در تیم های بزرگتر را دارد. فقط چند تیم در لیگ از بازیکنان جوان استفاده می کنند، اما آقای الهامی امسال هشت بازیکن در هوادار بازی کرده است که تا به حال در لیگ برتر بازی نکرده اند. آقای الهامی به ما جوانان اعتماد زیادی داشت و سعی کردیم اعتماد به نفس او را برگردانیم و همانطور که می بینید تیم نتایج خوبی گرفت.

* این نسل شایسته صعود بود
وی افزود: نتایج بسیار خوبی کسب کردیم و از گروه مرگ خارج شدیم. این نسل واقعا شایسته صعود به جام جهانی بود. در تورنمنت کافا با تیم ملی ازبکستان برابر هستیم و این تیم در حال حاضر یکی از فینالیست هاست و شانس بالایی برای قهرمانی دارد. این مشکلات نشان می دهد که تیم ما شایستگی حضور در فینال را داشت اما مشکلاتی هم داشتیم. مثلا اکثر تیم‌ها آشپز می‌آوردند، اما ما غذا را آنجا خوردیم و همه می‌دانند که اگر یک فوتبالیست درست تغذیه نشود، نمی‌تواند در زمین بدود. ما مشکلات زیادی داشتیم اما دیدیم که فدراسیون سخت کار می کند و نمی تواند بیشتر از این کار کند.

* ما همدردی کردیم و با تمام وجود بازی کردیم
وی درباره عملکرد خوب ایران مقابل ویتنام گفت: بعد از باخت مقابل استرالیا چند اتفاق مهم در اردوی ما افتاد که مهم ترین آن این بود که با بچه ها صحبت کردیم و گفتیم تیم ما شایسته ادامه کار است، چرا نباید جلو برویم. ? همه توافق کردیم که با تمام توان بازی کنیم و قدم بعدی را برداریم. علاوه بر این کادر فنی بسیار کارآمد بود و با توجه به نقاط ضعف تیم ویتنام با ما کار کرد و در روز مسابقه تنها با هدف پیروزی وارد زمین شدیم و خدا را شکر خیلی خوب بازی کردیم و می توانست پنج گل بزند. اگر این بازی مساوی می شد، ویتنام به گروه برتر صعود می کرد و به همین دلیل واقعاً نیاز به برد داشتیم و به همین دلیل تمرکز کافی نداشتیم و به همین دلیل موقعیت های زیادی را از دست دادیم، اما باز هم کمی دوستانه، با زدن گل تساوی آن را جبران کردیم. ما به چیزی جز برد فکر نکردیم و در نهایت این تیم مستحکم را شکست دادیم.

1833560