پیراهن افسانه ای مارادونا به آرژانتین باز نمی گردد

پیراهنی که دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین در مقابل انگلیس در جام جهانی 1986 پوشیده بود، به این کشور بازگردانده نخواهد شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مارادونا که دو گل معروف خود را به انگلیس در جام جهانی مکزیک، دست خدا و گل قرن به ثمر رساند، در پایان این دیدار با استیو هاج مدافع انگلیسی پیراهن خود را عوض کرد.
هاج که مدتی این پیراهن را در دست داشت، اخیرا تصمیم گرفت آن را در حراجی ساتبی در لندن بفروشد که در نهایت به قیمت 9 میلیون دلار فروخته شد.
فدراسیون فوتبال آرژانتین و یک بنیاد آرژانتینی می خواستند این پیراهن را بخرند، اما در آخرین لحظه برنده نهایی توانست با پیشنهاد 9 میلیون دلاری این پیراهن تاریخی را از آن خود کند.

بسیاری در آرژانتین منتظر بازگشت پیراهن به این کشور بودند. پیراهنی که پس از مرگ مارادونا ارزش دو چندانی پیدا کرد.
مارسلو اورداس، مدیر این تیم به خبرنگاران از بنیادی که می‌خواهد آن را بخرد، گفت: دو هفته پیش با کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین صحبت کردیم تا با پیشنهاد مشترک برگردیم زیرا این بخشی از تاریخ آرژانتین است. پیراهن . .
همچنین با رئیس فدراسیون درباره امکان نمایش این پیراهن صحبت کردیم و موافقت کردیم که مکانی در بوئنوس آیرس بسازیم تا تمام میراثی را که از فوتبال آرژانتین داریم، چه برای باشگاه ها و چه برای تیم ملی، به نمایش بگذاریم.
امروز روز غم انگیزی است زیرا ما 17 ثانیه فرصت داریم تا این پیراهن را به آرژانتین برگردانیم. این پیراهن میراثی برای هواداران فوتبال آرژانتینی و جهان است. نه برای میلیونری که می خواهد آن پیراهن را در کمد خود نگه دارد.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1822899 |
15 ارديبهشت 1401 ساعت 22:54 |
917 امتیاز خبر|

0نظرات