پیراهن شماره 4 پرسپولیس نباید بایگانی شود. سیدجلال علی پروین که بزرگتر نیست / لوکادیا را نباید کفارباز نامید!

من خودم مدافع بودم و می‌دانم که وقتی یک تیم حتی در بازی‌های دوستانه گل می‌زند، به این معنی است که هنوز باید روی دفاع کار کنی. گلسیانی مدافع باتجربه خوبی است اما باید با انرژی و انگیزه بیشتری بازی کند. فکر می کنم مرتضی پورعلیگنجی حدود 15 ماه است که در مسابقات رسمی دست به توپ نزده و باید به او فرصت داده شود. علاوه بر این علی نعمتی و فرشاد فرجی را داریم که انتظار می رود بهترین عملکرد را در این فصل داشته باشند. الحمدلله دروازه بان خوبی مثل علیرضا بیرانوند هم داریم. بنابراین گل زدن زیاد پرسپولیس حتی در بازی های دوستانه هم خوب نیست.

ما نمی دانیم!

دیدار ذوب آهن و پرسپولیس تا ساعاتی دیگر در اصفهان برگزار می شود. به نظر شما این بازی چگونه به پایان می رسد؟

به هر حال، آیا نظری برای خرید مهاجم پرسپولیس دارید؟

بله، این ممکن است یکی از نگرانی ها باشد. تجربه نشان داده است که پرسپولیس در سال های اخیر با خرید تادئو، دی کارمو یا جونیور براندائو نتوانسته مهاجمان خارجی را جذب کند.

می گویند به خاطر بازی برگشت فصل گذشته با تراکتور و درگیری با امید عالیشاه در تبریز بود که یحیی گل محمدی او را محروم کرد؟

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، یورگن لوکادیا مهاجم هلندی به تیم پرسپولیس پیوست. این بود که باشگاه پرسپولیس و رضا درویش در هفته های اخیر به دلیل خرید یک مهاجم خارجی تحت فشار زیادی قرار گرفتند و شاید با خرید جدید کمی از این فشار خارج شدند. در همین راستا فکر نمی کردیم صحبت با مرتضی فنونی زاده، مدافع دهه 60 پرسپولیس بد نباشد و بحث به پیراهن شماره 4 و یادگاری های جالب کشیده شد. این گفت و گو را با این توضیح که چند ساعت مانده به اولین بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن اصفهان انجام شده را بخوانید:

به نظر شما امکان پذیر است؟

نه، این یکی قوز نیست، اما هنوز به زمان نیاز دارد تا با پرسپولیس هماهنگ شود. من خودم دوست داشتم پیمان بابایی را از تراکتورسازی تبریز داشته باشم اما از او نخواستیم به استقلال برود.

پیراهن شماره 4 پرسپولیس را نباید بایگانی کرد/ سیدجلال از علی پروین بلندتر نیست/ لوکادیا را نباید قوز کرد!

این از شما خوب است خوب یادم هست سال 64 برای اولین بار در یک بازی رسمی به رختکن پرسپولیس رفتم. آن سال من، محمدحسن انصاری فرد و فرشاد پیوس به پرسپولیس آمدیم. این تیم با ترامپ بازی کرد و من برای اولین بار وارد رختکن این تیم می شدم. محمود خان خوردبین پیراهن بازیکنان را توزیع کرد. آن روز علی آقا پروین به محمود خان گفت شماره 4 را به مرتضی بده! با خوشحالی پیراهن را گرفتم و در حالی که هنوز در دستم بود، علی آقا پروین خیلی صریح به من گفت: این پیراهن را جعفرکاشانی، بیژن ذوالفقارنسب و مسیح مسیح نیا قبل از او در پرسپولیس پوشیده بودند، حالا شما آن را بپوشید و اگر لیاقت دارید. آن روز که در پرسپولیس باشی، این پیراهن مال توست و اگر نالایق و ضعیف بوده ای، بعد از بازی آن را از تو پس می گیریم!»

بفرمایید؟

پیراهن شماره 4 پرسپولیس را نباید بایگانی کرد/ سیدجلال از علی پروین بلندتر نیست/ لوکادیا را نباید قوز کرد!

نام سیدجلال حسینی به میان آمد و می خواهیم بپرسیم چرا هیچ بازیکنی پس از خداحافظی حاضر نشد پیراهن شماره 4 خود را بپوشد؟

به هر حال، لوکادیا از مدرسه فوتبال هلند می آید و با توجه به آنچه من خوانده ام او یک CV دارد و دی کارمو نخواهد بود!

بله، علی پروین به هیچکس تعارف نکرد. اتفاقاً خدا کمکم کند و یکی از بهترین بازی هایم را در پرسپولیس مقابل ساینا انجام دادم و خدا را شکر تا روزی که در پرسپولیس بودم این پیراهن را بر تن کردم. الان هم باید این پیراهن شماره 4 را یک جوان با وقار بپوشد، مثل زمانی که خود یحیی گل محمدی در پرسپولیس و تیم ملی این پیراهن را می پوشید.

کدام علامت ها؟

درسته. سیدجلال حسینی یک بازیکن بزرگ ملی و باشگاهی برای ما بود که 5 قهرمانی متوالی برای پرسپولیس زحمت کشید اما حالا باید به نبود او عادت کنیم. مدافعانی که نام بردم همگی پتانسیل بالایی دارند و موفق خواهند شد.

شاید خداحافظی سیدجلال حسینی باعث بیشتر شد. او در 6 سال گذشته تکیه گاه خط دفاعی پرسپولیس بوده و این تیم وابستگی زیادی به این بازیکن باتجربه کرده است؟

چه خبر است؟ آیا ما بارسا هستیم که همیشه با 3 مهاجم بازی می کنیم و مهاجم می خریم؟ الان مهدی عبدی، حامد پاکدل، شیرزد تمیرف و لوکادیا را داریم و اخیرا امید عالیشاه می تواند در خط فوروارد بازی کند. به نظر من یحیی گل محمدی باید با این افراد به کارش ادامه دهد و انشالله پرسپولیس را به قهرمانی برساند اما من خودم مشکل دارم!

این را با یک یاقوت حل می شود! اتفاقا من دوست دارم بازیکنی در زمین پر باشد و به قول ما فوتبالیست ها فوتبال بازی کنند. حالا او به تیم رقیب ما استقلال پیوسته است.

یکی را گلسیانی و دیگری را مهدی عبدی گلزنی می کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

انشاالله 2-0 برنده میشیم!

نباید بایگانی شود. سیدجلال از علی پروین بلندتر نیست! سروش الان پیراهن علی آقا را می پوشد و شما باید شماره 4 را بپوشید. می خواهم خاطره ای از روز اولی که پیراهن شماره 4 پرسپولیس را پوشیدم تعریف کنم. حوصله داری؟!

پرسپولیس بعد از خرید لوکادیا همچنان مهاجم می خواهد؟

او گفت که؟!

بله، شما با خاطرات خیلی خوب هستید و این می تواند برای خوانندگان خبر جالب باشد.

خدا را شکر! به هر حال پرسپولیس امسال خریدهای خوبی انجام داده و فقط یک مهاجم می خواهد و امیدواریم این مهاجم هلندی بتواند انتظارات را برآورده کند؟

نگران نباشید، پیراهن شماره 4 پرسپولیس بایگانی شد. آرشیو شده؟!