پیش بینی کاپلو از شرایط میلان و یوونتوس/ هر دو مربی چالش یکسانی خواهند داشت

فابیو کاپلو معتقد است تیاگو موتا و پائولو فونسکا در یوونتوس و میلان با چالشی مشابه روبرو خواهند شد و معتقد است که مدیریت باشگاه باید به هر دو مربی کمک کند. انتظار می رود موتا و فونسکا به ترتیب به عنوان مدیران جدید یوونتوس و آث میلان معرفی شوند و کاپلو روز چهارشنبه در ستونی در گاتزتا دلو اسپورت وظایف این دو ایتالیایی و پرتغالی را تحلیل کرد.

سرمربی سابق یوونتوس، میلان و رم گفت: “موتا و فونسکا دو مربی با سوابق متفاوت هستند، اما چالش های مشابهی پیش روی خود دارند که می تواند بزرگترین چالش دوران حرفه ای آنها باشد.” گرفتن اسکودتو از اینتر کار آسانی نخواهد بود، به خصوص زمانی که هواداران یوونتوس و میلان منتظر قهرمانی دیگری هستند. یک مربی جدید همیشه به زمان نیاز دارد، اما تیاگو و فونسکا می‌دانند که باید کار خود را سرعت بخشند.»

کاپلو ادامه داد: موتا اول از همه باید دو چیز را برای یوونتوس به ارمغان بیاورد: سبک بازی جدید و رویکردی متفاوت به مسابقات. متفاوت از دوره قبل “تیاگو مربی باشگاه های بزرگ نبود، اما با موفقیت خود در بولونیا اعتبار کسب کرد.”

با این حال، به گفته کاپلو، ذهنیت و رویکرد تاکتیکی جدید کافی نخواهد بود و خریدهای جدید نیز مهم هستند. ریکاردو کالافیوری، مدافع میانی بولونیا به عنوان یک جایگزین ایده آل برای بانوی پیر دیده می شود، اما انتظار می رود تغییر واقعی یوونتوس در خط هافبک مرکزی باشد. کاپلو معتقد است که سرمربی جدید به یک هافبک مرکزی جدید با تکنیک و قدرت بدنی عالی نیاز دارد و کنجکاو است که ببیند موتا پیرامون دوسان ولاوویچ چه خواهد ساخت.

شاید کاپلو برای رویارویی با فونسکا که روی یکی از داغ ترین نیمکت های سری آ می نشیند کار سخت تری داشته باشد. وی افزود: رهبران میلان فکر می کردند چرخه پیولی به پایان رسیده است. او اسکودتو را برد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. بنابراین، هدف تنها یک چیز است: یک نتیجه بهتر، شروع دشواری خواهد بود، زیرا هواداران میلان اعتراض دارند که برنده نشوند، و بدتر از آن، آنها دیگر حتی حاضر به مبارزه برای پیروزی نیستند. اکنون که تیم شهر دیگر بر مسابقات قهرمانی مسلط شده است، این موضوع بیشتر مشهود است.

به گفته کاپلو، فونسکا باید استحکام دفاعی خود را بازگرداند و به رافائل لیائو کمک کند تا آخرین گام رو به جلو بردارد، اما نقل و انتقالات نیز باید به مربی پرتغالی کمک کند. به گفته کاپلو، میلان به یک مهاجم مرکزی جدید نیاز دارد زیرا بدون ژیرو آنها گل‌ها، تجربه و رهبری را از دست خواهند داد. سرمربی سابق روسونری معتقد است که میلان باید یک هافبک دفاعی جدید نیز جذب کند و مدیریت باشگاه باید از سرمربی جدید حمایت کند.

مقاله کاپلو با پیامی به زلاتان ابراهیموویچ یکی از بازیکنان سابق او در یوونتوس به پایان می رسد. او برای مدت طولانی سکوت کرده است، اکنون زمان آن است که صدایش را به گوش دیگران برسانیم.

بیشتر بخوانید: چه کسی برنده جوایز گلوب ساکر 2024 شد؟ / حضور فوتبالیست ها و همسرانشان در مراسم باشکوه

سرویس اخبار فوتبال خارجی