چرا جان هنری لیورپول را خرید؟/ از شباهت با بوستون تا رقابت جدی با شیاطین سرخ

جان دبلیو. هنری تاجر 74 ساله و تام ورنر در سال 2010 با گروه ورزشی Fenway خود لیورپول را خریدند و پس از اینکه مالکان قبلی جورج گیلت و تام هیکس آنها را تا مرز ورشکستگی پیش بردند، آن را نجات دادند. تیم تحت هدایت او به دلیل عدم هزینه در زمین عملکرد ضعیفی داشت.

در سال‌های اخیر، هانری و ورنر باشگاه را به دوران فوق‌العاده موفقی رسانده‌اند و با انتصاب یورگن کلوپ به عنوان سرمربی، به خشکسالی 30 ساله پایان دادند، قهرمان لیگ برتر شدند و تیم را به سه فینال رساندند. لیگ قهرمانان و یک قهرمانی. . . اگرچه برخی از هواداران لیورپول به دلیل هزینه کم در مقایسه با رقبایی مانند منچسترسیتی و منچستریونایتد از او می خواهند که باشگاه را بفروشد، هنری اصرار دارد که باشگاه برای فروش نیست.

هنری در صحبت با اتاق بازرگانی بوستون در سال 2014، چند سال پس از خرید لیورپول، در مورد دلایل خود برای خرید این باشگاه صحبت کرد.

شباهت بین لیورپول و بوستون

هنری، مالک تیم بیسبال بوستون رد ساکس، می خواست یک باشگاه فوتبال بخرد و پس از بازدید از لیورپول بلافاصله عاشق این شهر شد و شباهت های زیادی بین آن و بوستون یافت. او گفت: «لیورپول جمعیت زیادی از کاتولیک‌های ایرلندی دارد، این یک شهر بندری است که بر روی رودخانه‌ای معروف واقع شده است، هر دو شهر تقریباً 45 مایل مربع مساحت دارند، هر دو تقریباً 600000 ساکن دارند و هر دو شهر دانشگاهی هستند. بوستون اولین کتابخانه عمومی را داشت، لیورپول اولین کتابخانه امانت دهنده را داشت. هر دو شهر برای چندین دهه پیشگام پیشرفت های پزشکی بوده اند و هر دو دارای بزرگترین قدرت اقتصادی در جهان هستند. هر دو شهر به خاطر این مقایسه از من انتقاد خواهند کرد، اما چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​روح مشترکی دارند.

ژان هانری

رقبای برتر در ورزش با استادیوم های تاریخی

هنری اعتراف کرد که رقابت باشگاه با منچستریونایتد او را هیجان زده کرده است و می‌خواهد بخشی از آن باشد و آن را با رقابت رد ساکس با نیویورک یانکیز مقایسه کرد. هنگامی که ما با رقیب خود منچستریونایتد بازی می کنیم، حدود یک میلیارد نفر بازی را از تلویزیون تماشا می کنند. این تعداد تقریباً 9 برابر تعداد تماشاگران در سوپربول است. و این بسیار شبیه رابطه بین رد ساکس و یانکی ها است.

و در حالی که رد ساکس قدیمی ترین استادیوم لیگ برتر بیسبال را در Fenway Park دارد، هنری شباهت هایی را در آنفیلد می بیند. او گفت: «آنها در تاریخی ترین زمین های ورزشی بازی می کنند. آنفیلد 7000 صندلی بیشتر (اکنون 24000 صندلی) نسبت به فن‌وی دارد، اما در واقع کمی راحت‌تر از فن‌وی است.

لیورپول هیجان انگیزترین بازیکن جهان را دارد

یکی از اولین خریدهای هنری این باشگاه لوئیز سوارز بود که جایگزین فرناندو تورس شد. سوارز بلافاصله به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شد و مالک میلیاردر او را با اسطوره بیسبال و تالار مشاهیر دیوید اورتیز (معروف به بیگ پاپی) مقایسه کرد. “لیورپول یک داوید اورتیز دارد. نام او لوئیس سوارس است. او بهترین گلزن لیگ است و هیجان انگیزترین بازیکن امروز جهان است.”

بیشتر بدانید:

سرویس اخبار فوتبال خارجی