چرا دوره قهرمانی در فصل جاری کشنده خواهد بود؟ / سه مدعی دیگر را تقویت کنید

برخی از هواداران بوندسلیگا هیچ قهرمانی به جز بایرن نمی شناسند که تسلط ده ساله اش بر فوتبال داخلی شاهکاری است که در پنج لیگ برتر اروپا دیده نشده است. یولیان ناگلزمن آنها را به دهمین قهرمانی متوالی خود رساند و فصل گذشته با هشت امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند، آنها را به دست آورد.

برای بیش از یک دهه، بوروسیا دورتموند نزدیکترین رقیب آنها بوده است. لایپزیگ از سال 2016 مانند خاری در چشم بوده است. و لورکوزن با تیم هایی که استعداد کمتری نسبت به تیم فعلی شان دارند، به طرز وحشتناکی به افتخار نزدیک شده است. این سه تیم نمی خواهند عقب بنشینند و اجازه دهند قهرمانان یک عنوان دیگر کسب کنند.

دومینیکو تدسکو در لایپزیگ نیز همین وضعیت را دارد. پس از رسیدن به نیمه فصل، او در ردبول آرنا شگفتی هایی را انجام داد و تیم را با کسب مقام چهارم و اولین جام در تاریخ باشگاه پس از قهرمانی در جام حذفی نجات داد. ما به زودی خواهیم دید که تیم آنها برای فصل 2022-23 چگونه خواهد بود، زیرا آنها یک هفته قبل از شروع فصل بوندس لیگا در افتتاحیه سوپرکاپ از بایرن مونیخ میزبانی می کنند. و مانند لورکوزن قرارداد مرد کلیدی خود کریستوفر انکونکو را تمدید کردند. این ملی پوش فرانسوی بر اساس 20 گل و 13 پاس گل خود تا سال 2026 با این باشگاه قرارداد جدیدی امضا کرد و جایزه بهترین بازیکن فصل بوندسلیگا را برای او به ارمغان آورد. آنها در بازار نقل و انتقالات ساکت بوده اند و ساوئر شلاگر از وولفسبورگ تنها خرید قابل توجه آنها بوده است، اما شاید فکر می کنند تیمشان به اندازه کافی بالغ و با تجربه است و تنها چیزی که نیاز دارند احساس برنده شدن است.

با این حال هنوز یک مشکل کوچک در باشگاه مونیخی وجود دارد. همانطور که واتسکه نیز اذعان کرد، “بایرن باید دوره های ضعف را به این باشگاه ها ارائه دهد.” این اتفاقات در فصول اخیر رخ داده است اما هیچ تیمی برای استفاده از آن تلاش نکرده است. در عوض، قهرمانان با جذب سادیو مانه از لیورپول، ماتییس دی لیخت از یوونتوس، رایان خراونبرچ و نصیر مزراوی از آژاکس و ماتیاس تل، نوجوان رن، تقویت شدند و سعی کردند برای جلوگیری از هرگونه لغزش، عمق و کیفیت بیشتری به تیم خود بیافزایند.

اثبات حرف واتسکه را می توان در حرکت های بزرگ دورتموند در نقل و انتقالات تابستانی دید. آنها با جذب نیکلاس زوله و نیکو شلاترباک ملی پوشان آلمانی در دفاع میانی و کریم ادمی و سباستین آلر در خط حمله و همچنین صالح اوزجان ملی پوش ترکیه ای در خط میانی به سرعت برای تقویت تیم خود از عقب به جلو حرکت کردند. آدیمی درباره این قرارداد گفت: “من عمداً قرارداد بلندمدتی امضا کردم، زیرا متقاعد شده‌ام که تیم هیجان‌انگیزی خواهیم داشت که می‌تواند در میان مدت با حمایت هواداران فوق‌العاده دورتموند، رقابت کند و عناوین کسب کند.” قرارداد یک ساله معامله در Signal Iduna Park.

آیا بایرن مونیخ با یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا دوباره تاریخ ساز خواهد شد؟ خوب، قهرمانان با بروسیا دورتموند، لایپزیگ و بایر لورکوزن که همگی به شدت مسلح هستند و به دنبال ربودن جام از مونیخ هستند، با سخت ترین رقابت سال های اخیر روبرو هستند.

هانس یواخیم واتزکه، مدیرعامل دورتموند و همچنین رئیس هیئت ناظر لیگ فوتبال آلمان در مصاحبه جدید خود با مجله بیلد، نگاهی خوش بینانه به فصل جدید داشت و گفت: آنچه می توانم قول بدهم این است که برخی از باشگاه ها این کار را انجام خواهند داد. برای کسب عنوان هیجان انگیز لیگ از جمله بوروسیا دورتموند، لایپزیگ و لورکوزن هر کاری انجام دهید.

پنجره بزرگ نقل و انتقالات دورتموند

روی کاغذ، لورکوزن تیمی دارد که می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. آنها در سال گذشته با تنها 5 امتیاز کمتر از دورتموند سوم شدند و این کار را بدون ستاره فلوریان ویرتس انجام دادند که در بیشتر سال 2022 به دلیل پارگی رباط صلیبی غایب بود. اما این بازیکن 19 ساله، نویسنده 7 گل و 10 پاس گل در 24 بازی فصل گذشته بوندسلیگا، به تازگی قرارداد خود را تمدید کرده و باید در ماه های آینده بازگردد. و مانند ویرتس، پاتریک شیک، بهترین گلزن تیم، قرارداد جدیدی را امضا کرده است که او را تا سال 2027 در بایرن نگه می دارد. این مهاجم فصل گذشته 24 گل به ثمر رساند و بالاتر از ارلینگ هالند و بالاتر از روبرت لواندوفسکی در جدول گلزنان بوندس لیگا قرار گرفت. موسی دیابی یکی از دو بازیکنی بود که در فصل 2021-2022 به دو گل (13) و پاس گل (12) رسید و به دنبال ادامه فرم خوب خود است. اما پس از جذب آدام هلوژک، مهاجم جوان چک، رقابت بیشتری در لورکوزن وجود دارد، در حالی که سردار آزمون شش ماه فرصت دارد تا خود را در بوندسلیگا ثابت کند. حتی جراردو سیوانه، سرمربی، فصل مهمی برای اثبات خود خواهد داشت، زیرا تیم را برای اولین بار از سال 2019 به لیگ قهرمانان بازگردانده است. او می داند که باید تیم را بیشتر پیش ببرد.

اگرچه آنها در فصل گذشته نایب قهرمان شدند، اما فصل 2021-2022 برای سیاه و زردها ناامیدکننده بوده است. آنها اکنون همه چیز را برای فصل جدید سر جای خود قرار داده اند، از جمله آمدن مدیر ادین ترزیچ. او به عنوان سرمربی موقت، باشگاه را با جام حذفی 2021 به آخرین عنوان قهرمانی رساند. هدف او تبدیل قهرمانان پنج دوره بوندسلیگا به مدعیان جدی عنوان قهرمانی است.

چهره های کلیدی هنوز در لورکوزن و لایپزیگ هستند

فشار روی بایرن است، اما آنها در شرایط سخت بهتر عمل می کنند. آنها در این فصل از بسیاری جهات با رقابت سختی روبرو خواهند شد، زیرا می دانند که اگر کوچکترین اشتباهی مرتکب شوند، یکی از دورتموند، لورکوزن، لایپزیگ یا شاید یک رقیب غافلگیرکننده دیگر (مثل ولفسبورگ در فصل 09-2008) بلافاصله جایگزین آنها خواهد شد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی