چرا رونالدو در لیست توپ طلاست و خبری از مسی نیست؟

در واقع با توجه به تاثیری که رونالدو بر تنها موفقیت شیاطین سرخ در فصل گذشته یعنی صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت، فرانس فوتبال او را معیاری مناسب برای حضور در لیست اولیه توپ طلا می دانست. . نامزدها، اما قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه را بی ارتباط با عملکرد مسی می دانستند. حال باید دید آیا معیارهای جدید پیش بینی شده توسط نشریه فرانسوی در مورد نامزدهای اولیه و دوره های بعدی اعطای این جایزه نیز اجرا می شود یا خیر؟

این تیم همچنین دلایل متعددی را برای حضور رونالدو در فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا (هجدهمین حضور متوالی ستاره پرتغالی) علیرغم ناکامی تیمش در کسب جام و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ذکر کرد که همگی مربوط به اوست. آمار فردی این نشریه 6 گل رونالدو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برای رساندن این تیم به مرحله یک هشتم نهایی و به پایان رساندن فصل با مجموع 32 گل در 49 بازی در تمامی رقابت ها دلیل اصلی 37 سالگی او دانست. قرار گرفتن رونالدو سابق در این لیست.

انتشار فهرست اولیه 30 نفره توپ طلای فرانس فوتبال در سال 2022 شوک بزرگی را به همراه داشت و عدم حضور لیونل مسی در این لیست پس از 16 سال متوالی در میان اولین نامزدهای کسب مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال عملکرد و آمار فوق ستاره آرژانتینی در فصل گذشته ضعیف تر از حد انتظار بود که غیبت او در این لیست را بیش از حد توجیه می کرد، اما همچنان برای برخی از هواداران مسی، غیبت او به عنوان رقیب دیرینه پرتغالی کریستیانو رونالدو در میان کاندیداها قرار دارد. این دسته

اکیپ درباره تفاوت فرانس فوتبال و رونالدو مطلبی با عنوان «چرا مسی در لیست نامزدهای توپ طلای 2022 غایب است» منتشر کرد و نوشت: «توهین به مقدسات؟ در هر صورت این هم یک اتفاق است. تغییر معیار انتخاب نامزدها و برندگان توپ طلا باعث شد مسی از این لیست کنار گذاشته شود. علاوه بر این، مسی در اولین فصل خود در پاریس ناامید کننده بود. او 6 گل در لیگ 1 فرانسه به ثمر رساند که با توجه به آمار او در بارسلونا بسیار کمتر از حد انتظار بود. دلیل اصلی غیبت او در این لیست حذف پاری سن ژرمن توسط رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. این اتفاق به امید بسیاری از پاریسی ها و شخص لئو برای قهرمانی در جام ملت های اروپا پایان داد.

توپ طلای فرانس فوتبال در تاریخ 17 اکتبر (25 اکتبر) طی مراسمی در پاریس اهدا خواهد شد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی