چرا شکست مقابل انگلیس مانع صعود نمی شود؟

2002 کره و ژاپن
6. برزیل 2-1 ترکیه
ترکیه با وجود شکست در بازی اول پر امتیاز خبرمقابل برزیل، نایب قهرمان دو دوره قبل، در بازی دوم با کاستاریکا به تساوی رسید و توانست چین را شکست دهد و به مرحله حذفی برسد. با غلبه بر میزبان و سنگال به مقام سوم جام صعود کردند!

تاماراز ریوالدو – صحنه اخراج هاکان اونسال در دقیقه 94 بازی برزیل و ترکیه – داور: کیم یونگ جو (کره)

در این جام جهانی، قطر، سنگال، ایران، آرژانتین و… بازنده های دور اول این فرصت را دارند تا با جبران شکست دور اول و البته بسته به نتایج به دور بعدی جام بیست و دوم صعود کنند. از سایر رقبا شاید در پایان مرحله گروهی بتوان نام یک یا چند تیم از این کشورها را به جدول بالا اضافه کرد.

2018 روسیه
13. کلمبیا 1-2 ژاپن
بازنده های دور اول دو برد ارزشمند مقابل لهستان و سنگال به دست آوردند و حتی به لطف شکست مقابل ژاپن در روز پایانی توانستند در صدر گروه قرار گیرند.

صحنه اخراج کارلوس سانچز در دقیقه 3 بازی ژاپن و کلمبیا

2010 آفریقای جنوبی
9. اسپانیا 0-1 سوئیس
در این دوره تیم قهرمان در پایان جام را با شکست آغاز کرد! اسپانیا پس از اولین باخت مقابل هندوراس و شیلی پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. قهرمان یورو 2008 و 2012 سپس در مرحله حذفی پرتغال، پاراگوئه، آلمان و هلند را برد و قهرمان شد!

بازی اسپانیا و سوئیس در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

باخت در بازی اول هرگز حکم حذف یک تیم را نداشت و پیروزی هرگز مجوز صعود به مرحله بعد را امضا نکرد. ضمن اینکه تیم شایسته ایران در سال 2018 نیز با وجود پیروزی در بازی اول با بدشانسی محض از رسیدن به جمع 16 تیم برتر بازماند.

چرا شکست مقابل انگلیس مانع صعود نمی شود؟

برزیل 2014
ده کلمبیا 3-0 یونان
یونان پس از این شکست سنگین برابر ژاپن به تساوی رسید و ساحل عاج را شکست داد و تنها با 4 امتیاز صعود کرد.

شادی پابلو آرمرو پس از گل اول کلمبیا به یونان در دقیقه 5

حالا کی روش باید یک تیم با انگیزه و متحول برای بازی مقابل ولز به میدان برود. تیمی که با تکیه بر تجربه زیاد و حرفه ای بودن بازیکنانش در هر دقیقه از بازی بدون ترس از حریف بازی را مدیریت می کند و به دنبال این است که در ابتدا گلی به ثمر نرسد و سپس به حریف ضربه بزند.

همانقدر که تساوی 3-3 پرتغال و اسپانیا در دور اول جام حذفی با شکست ما به پایان رسید، تساوی 1-1 ولز و آمریکا در این دوره می تواند به نفع ما باشد زیرا با فرض 9 امتیاز از انگلیس، ایران با 4 امتیاز می تواند به صعود تاریخی خود از گروه نیز فکر کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

4. شوروی 3-0 کره شمالی
در همین دوره شوروی کره شمالی را 3 بر صفر در هم کوبید اما این کره ای ها ملقب به طوفان زرد آسیا با تساوی مقابل شیلی و باخت ایتالیا راهی مرحله بعد شدند.

دیدار ایتالیا و کره شمالی با برتری یک بر صفر کره شمالی به پایان رسید

1962 شیلی
1. اتحاد جماهیر شوروی 2-0 یوگسلاوی
در این دوره در گروه اول اتحاد جماهیر شوروی در دور اول برنده یوگسلاوی شد اما بالکان با دو برد مقابل اروگوئه و کلمبیا به دور بعد راه یافت. یوگسلاوی در این مسابقات به مقام چهارم دست یافت.

تیم ملی فوتبال یوگسلاوی در جام جهانی 1962

نمونه ایرانی این اتفاق تیم ملی ایران است که پس از شکست در اولین بازی مقابل عراق در جام ملت های آسیا 1996 به مسابقات بازگشت و با دو پیروزی راهی مرحله بعد شد.


سرویس خبر شماره: 1855094
02 دسامبر 1401 ساعت 14:19 |
4.1 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

مروری بر سرنوشت همه بازنده های دور اول جام جهانی

2. مجارستان 2-1 انگلیس
در همان سال، مجارستان در گروه 4 انگلیس را 2-1 شکست داد. در مسابقات بعدی، انگلیسی ها با پیروزی مقابل آرژانتین و تساوی مقابل بلغارستان به دور بعد راه یافتند.

بازی انگلیس و مجارستان در سال 1962

یکی از نقاط قوت خدمه ما. بازیکنی که حتی در سخت ترین شرایط هم می تواند در روزهای سخت با حرف های تشویق کننده و حرکاتش مثل یک کاپیتان زمین را مدیریت کند.

از جام جهانی 1982 تا 1994 مسابقات در 24 تیم برگزار شد و تیم های سوم نیز شانس صعود داشتند. در این قالب تیم های زیادی بودند که با شکست در بازی اول حداقل توانستند به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند. با این حال، از جام 1998، مسابقات با 32 تیم انجام شده است. گروه های 4 تیمی که دو تیم به مرحله حذفی راه پیدا می کنند.
در جام جهانی 1998 نتایج به گونه ای بود که هیچ تیمی که در دور اول شکست بخورد نتوانست به دور بعد راه یابد.

8. اسپانیا 4-0 اوکراین
پس از این شکست تحقیرآمیز در ابتدای مسابقات، اوکراین به راحتی عربستان و تونس را شکست داد و به مرحله حذفی راه یافت. اوکراین نیز در ضربات پنالتی سوئیس را حذف کرد اما با شکست مقابل ایتالیای قهرمان از صعود به جمع 4 تیم برتر باز ماند.

بازی اسپانیا و اوکراین در جام جهانی 2006 آلمان

تیم ملی ایران با تماشایی که مدت ها انتظارش را می کشید مغلوب انگلیس قدرتمند شد و حالا بی صبرانه منتظر دو دیدار آینده است. مهمترین مسئله در شرایط فعلی ریکاوری روحی بازیکنان و بازگشت روحیه جنگندگی در کل تیم است. در پایان اولین دیدار، تصویر حلقه اتحادیه بازیکنان و کادرفنی یکی از اولین نشانه های بازگشت به این مسابقات بود. اگرچه هیچ کس از محتوای صحبت هایی که در آنجا انجام شد اطلاعی ندارد، اما می توان حدس زد که بازیکنان باید اتفاقات بازی اول را در زمین خلیفه الریان دفن کنند و به دیدارهای بعدی فکر کنند.

تیم هایی که در تاریخ جام جهانی به مرحله حذفی راه یافته اند و اولین بازی خود را باخته اند

2006 آلمان
سپتامبر ایتالیا 2-0 غنا
پس از این شکست زودهنگام جام حذفی، تیم مبارز غنا دو برد ارزشمند مقابل جمهوری چک و آمریکا کسب کرد و با 6 امتیاز شایسته صعود به مرحله یک هشتم نهایی بود.

بازی ایتالیا و غنا در جام جهانی 2006 آلمان

1974 آلمان غربی
5. لهستان 3-2 آرژانتین
با وجود باخت در دور اول و تساوی مقابل ایتالیا در بازی دوم، آرژانتینی ها تیم ضعیف هائیتی را شکست دادند و به لطف شکست ایتالیا در دور سوم مقابل لهستان پیش رفتند.

آرژانتین در اولین دور جام جهانی 1974 آلمان غربی لهستان را شکست داد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی در بازی رفت جام بیست و دوم با نمایشی غیرمنتظره و نتیجه عجیب مقابل یکی از شانس های اصلی قهرمانی، سنگین ترین شکست تاریخ جام جهانی را متحمل شد. این اتفاق که مترادف با شکست در دور اول است، دیروز برای آرژانتین یکی از شانس های قهرمانی مقابل عربستانی نه چندان آینده دار رخ داد.
اما طبق آمار و ارقام شکست در بازی اول نه تنها هیچ تیمی را از صعود محروم نکرد بلکه در برخی موارد منجر به صعود و حتی قهرمانی مسابقات شد!
در این گزارش به بررسی تمامی تیم هایی که در اولین بازی جام جهانی شکست خوردند اما در نهایت توانستند از مرحله گروهی صعود کنند، پرداخته ایم.
در تمام ادوار جام جهانی که تیم ها در گروه 4 تیمی قرار داشتند و دو تیم شانس صعود به مرحله حذفی را داشتند، همیشه تیم هایی بوده اند که با وجود باخت در بازی اول، وضعیت روحی خود را به حالت اول برگردانده و به مرحله حذفی بازگشته اند. رقابت در روز سوم مرحله گروهی ما در دو دوره به این سوال نگاه کردیم: از سال 1954 تا 1978 که جام جهانی با 16 تیم برگزار شد و از سال 1998 تا 2018 که جام جهانی با 32 تیم برگزار شد.

نتیجه
تاریخچه جام های جهانی نشان می دهد که در 13 مورد تیم هایی که در دور اول مسابقات شکست خوردند توانستند با جبران در دیدارهای دوم و سوم به جام برگردند و به دور بعد صعود کنند. در این میان، مورد اسپانیا عجیب‌تر و استثنایی‌تر از بقیه است. آنها جام را با باخت مقابل سوئیس آغاز کردند اما با قهرمانی به پایان رساندند. موارد مشابهی را در مسابقات معتبر دیگری مانند یورو نیز مشاهده می کنیم. از این میان می توان به پرتغال و جمهوری چک در یورو 2012، ترکیه، روسیه و ایتالیا در سال 2008، پرتغال و انگلیس در سال 2004، ترکیه و اسپانیا در سال 2000، در سال 1996، هلند در سال 1988، دانمارک در سال 1984 و چکسلواکی در سال 2012 اشاره کرد. 1980. با شکست شروع شد، اما در پایان به ارتقاء منجر شد.

12. بلژیک 2-1 الجزایر
الجزایر پس از این شکست 4 بر 2 کره را شکست داد و با تساوی یک بر یک مقابل روسیه با 4 امتیاز از گروه خود خارج شد.

بازی بلژیک و الجزایر در جام جهانی 2014

11. کاستاریکا 3-1 اروگوئه
اروگوئه ای ها پس از آن شکست ناامید کننده معجزه کردند و با دو برد در دور دوم و سوم مقابل انگلیس و ایتالیا، صعود خود را با کاستاریکا جشن گرفتند.

بازی سورپرایز کاستاریکا-اروگوئه که انگلیس و ایتالیا را حذف کرد

1966 انگلستان
3. پرتغال 3-1 مجارستان
مجارستان در دور اول گروه 3 مغلوب پرتغال شد اما مقابل برزیل و بلغارستان پیروز شد تا صعود خود را جشن بگیرد.

مراسم افتتاحیه دیدار پرتغال و مجارستان