چرا مسی در لیست توپ طلا نبود اما رونالدو بود؟

امانوئل بویان در این باره گفت: به ناچار لیونل مسی با 15 حضور متوالی در لیست 30 نفره از سال 2006، هفت بار توپ طلا و قهرمانی لیگ، سنگین وزن و نام بزرگ انتخابی نهایی محسوب می شود. ” البته در رایزنی برای انتشار لیست 30 نفره نام این بازیکن آرژانتینی برگشت اما او با توجه به معیارهای جدید توپ طلا شرایط نامساعدی داشت.

در مدل جدید، اندازه گیری کل دوران حرفه ای یک بازیکن نادیده گرفته می شود و تنها عملکرد او در یک سال، یعنی یک فصل فوتبال و دیگر و یک سال تقویمی در نظر گرفته نمی شود. در واقع با این شرایط امکان بررسی کوپا آمریکا که در 11 جولای به پایان رسید وجود نداشت.

حضور رونالدو در لیست نهایی؟ آمار چیز دیگری می گوید. رونالدو در این فصل بهترین گلزن ملی فوتبال شد. او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بسیار تعیین کننده بود و چهار گل مهم به ثمر رساند که منچستریونایتد را هفت امتیاز آورد. رونالدو 18 گل از جمله دو هت تریک در لیگ برتر به ثمر رسانده است. در مجموع 32 گل در 49 بازی، اما نه با بهترین فصل رونالدو؛ اما این برای قرار گرفتن در بین 30 بازیکن برتر جهان کافی به نظر می رسد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

امانوئل بویان، سردبیر مجله فرانس فوتبال مدعی شده است که لیونل مسی شرایط لازم برای حضور در لیست 30 توپ طلا را ندارد.


سرویس خبر شماره: 1838295
آگوست 23, 1401 @ 5:22 ب.ظ
2.3K |

0نقطه نظر

فرانس فوتبال پاسخ داد؛

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، لیست نامزدهای توپ طلای فرانس فوتبال روز جمعه منتشر شد و در کمال تعجب لیونل مسی برنده 7 جایزه و نیمار هم تیمی او در پاری سن ژرمن در این لیست حضور نداشتند. فهرست کردن فهرست کردن البته مسی که سال گذشته برنده توپ طلا شد، تابستان گذشته بارسلونا را به مقصد پاریس ترک کرد و در 26 بازی لیگ تنها 6 گل به ثمر رساند. حال امانوئل بویان، سردبیر مجله فرانس فوتبال توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده و ابهام مربوط به عدم حضور لیونل مسی در لیست نهایی را برطرف کرده است.