چلسی – لیورپول / قهرمان آلمان در لندن

رکورد یورگن کلوپ در مرحله یک هشتم نهایی اصلا خوب نبود. عجیب است که لیورپول پس از اولین فصل حضور آلمانی ها در آنفیلد، به هیچ یک از فینال های جام حذفی (جام حذفی و جام حذفی) نرسیده است. این باشگاه اکنون می تواند اولین قهرمانی خود در جام جهانی را جشن بگیرد و نشان دهد برخلاف گذشته ارزشش را دارد. لیورپول نزدیک به منچسترسیتی با 6 برد متوالی این روزها در لیگ برتر، روحیه بسیار خوبی برای نبرد ومبلی دارد. قرمزها 10 سال است که قهرمان لیگ کاپ نشده اند و هوادارانشان بی صبرانه منتظر جام هستند. این قهرمانی می تواند مقدمه ای برای موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان برای پرافتخارترین تیم جام اتحادیه باشد.

آخرین بازی
2 ژانویه 2022 در بازی برگشت این فصل لیگ برتر انگلیس، چلسی و لیورپول در استمفوردبریج به تساوی 2-2 دست یافتند. پولیسیچ و کواچیچ برای میزبان گلزنی کردند تا گل های مانه و جوتا برای لیورپول خنثی شود.

دیدار فینال جام حذفی انگلیس بین چلسی و لیورپول امشب از ساعت 20 در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شود. استوارت آتول این نبرد حیاتی را قضاوت خواهد کرد.

چلسی؛ قهرمانی توخل انگلیسی

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: آریسابالاگا، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپیلیکوئتا، آلونسو، کونته، کواچیچ، پولیشیچ، زیاش و هاوارتس

لیورپول: کلر، آرنولد، ماتیپ، فاندایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، مانه و جوتا

آمار بازی
8) اگرچه منچسترسیتی فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، اما قرمزها علاوه بر 8 عنوان قهرمانی، 4 نایب قهرمان نیز دارند و پرافتخارترین تیم در جام اتحادیه هستند. آخرین قهرمانی لیورپول در سال 2012 بود.
5) چلسی پنج بار قهرمان جام اتحادیه شده است. آبی های لندن آخرین بار در سال 2015 موفق به کسب این جام شدند.
12) هیچ تیمی به اندازه لیورپول به فینال جام حذفی نرسیده است. لیورپول 12 بازی فینال انجام داده است که آخرین بازی در سال 2016 با شکست مقابل منچسترسیتی انجام شد.
4) در 4 بازی اخیر آمار چلسی و لیورپول برابر است که هر کدام یک بازی بردند و 2 بازی مساوی شد.
17) در فینال جام حذفی 2005، چلسی و لیورپول به مصاف هم رفتند که آبی های لندن فصل را 3-2 بردند.
3) 3 سال و 5 ماه پیش چلسی و لیورپول برای آخرین بار در جام حذفی به مصاف هم رفتند. این دیدار در دور سوم فصل 2019-2018 با نتیجه 2-1 به برتری چلسی رسید.
17) توماس تول و یورگن کلوپ 17 بار مقابل هم قرار گرفته اند. توخل 3 برد و باشگاه 9 بازی برد. 5 بازی برابر است.
10) توماس توخل در تعداد قهرمانی از یورگن کلوپ برتری دارد. توخل با دورتموند، پاری سن ژرمن و چلسی 10 جام و این باشگاه با دورتموند و لیورپول 9 جام کسب کرده است.
0) یورگن کلوپ حتی یک بار جام حذفی (جام حذفی یا جام حذفی) را فتح نکرده است.
1) یورگن کلوپ و توماس توخل هر دو قهرمان جام حذفی آلمان مقابل دورتموند شدند.

صدمه دیده و محروم
بن چیلول تنها بازیکن چلسی است که به فینال جام حذفی راه پیدا نکرده است. کادر پزشکی چلسی در تلاش است تا متیو کواچیچ، حکیم زیاش، ریس جیمز و کالوم هادسون اودوی را به جمع دیگر بازیکنان مصدوم این تیم در این بازی حساس بیاورد. روبرتو فیرمینو تنها لیورپولی است که به طور قطعی در این دیدار شکست خورده است. دیگو جوتا نیز مصدوم است اما به احتمال زیاد بازی را از دست خواهد داد.

توماس توخل تا به امروز یک تیم بین المللی است زیرا تمام بردهای او خارج از انگلیس بوده است. فصل گذشته آنها شانس قهرمانی جام حذفی را از دست دادند و حالا به فینال جام اتحادیه رسیده اند. چلسی که تقریباً ناامید از قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است، اکنون همچنان در رقابت برای جام حذفی است و می تواند اولین قهرمانی خود در انگلیس را با سرمربی آلمانی جشن بگیرد. پس از تنها یک برد در هفت هفته در لیگ برتر، آنها در دو هفته اخیر پیروز شده اند و خوبی آبی ها این است که مدت زیادی است که لندن را ترک نکرده اند. آنها حالا به بهترین شکل ممکن به مصاف لیورپولی می روند که همیشه پشت سر هم با آن مبارزه کرده اند. توخل دوست دارد در نبرد آلمانی بین مربیان سابق ماینتس و دورتموند پیروز شود.

لیورپول؛ اولین مورد برای باشگاه

چلسی - لیورپول (فینال لیگ انگلیس 2022)



سرویس اخبار فوتبال خارجی