کارشناس قضاوت صحنه های مشکوک در بازی پرحرف; از یک گل سالم مردود تا یک اخراج عجیب!



تقابل آلومینیوم و پیکان با تساوی یک بر یک به پایان رسید و اخراج بازیکن آلومینیوم در پایان نیمه اول قضاوت پیام حیدری را به شدت تحت تاثیر قرار داد. پس از محرومیت مهدی لیموچی، کادر آلومینیوم به شدت به تصمیم داور معترض شدند.

دقایقی بعد آلومینیوم با ضربه مهران موسوی بازی را به تساوی کشاند اما محمد صالح عرب آبادی کمک داور مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد تا این گل مردود اعلام شود. تصمیمی که جنجال ها و درگیری ها را بین بازیکنان، کادرفنی و تیم داوری افزایش داد.

البته آلومینیوم در نیمه دوم موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند اما این دو تصمیم بحث برانگیز هیات داوران روی این مسابقه تاثیر زیادی گذاشت.

در همین راستا کارشناسان داوری به بررسی صحنه ها پرداختند:

درگیری مهدی لیموچی و امیرحسین صدخی (دقیقه 44 – محرومیت)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه چون بازیکن سرخپوشان نتوانست توپ را دور کند و پس از بلند کردن پایش، کنترل کافی را نداشت، با ته کفش به جایی برخورد کرد که می توانست آسیب جدی به حریف وارد کند. بنابراین اخراج کاملاً صحیح است.

محمدحسین ترابیان: بازیکن سرخپوشان با چوب به بالای ران و ناحیه حساس بازیکن ضربه زد و اخراج او درست بود.

مهدی عالیقدر: بازیکن آلومینیومی با کف کفش به قسمت حساس کشاله ران بازیکن پیکان برخورد می کند و کارت قرمز تصمیم درست داور است.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن آگاهانه سلامت بازیکن حریف را به خطر انداخت و اخراج درست بود.

حسین عسگری: بازیکن آلومینیوم به وضوح مرتکب خطا می شود، اما با این تصویر میزان خشونت قابل تشخیص نیست. قانون می گوید که بازیکن باید بیش از حد زور وارد کند تا او را اخراج کند، اما از روی عکس نمی توانیم بفهمیم که این نیرو اعمال شده است یا نه. البته جایگیری داور در این صحنه خوب بود.

گل مهران موسوی (دقیقه 45+5 – آفساید)

محمدرضا ابوالفضلی: متاسفانه در این صحنه کمک داور در ارزیابی موقعیت دچار اشتباه شد و گل درست را آفساید اعلام کرد. به نظر من، ایشان تصور می کرد مهاجم تیم آلومینیوم اراک که در موقعیت آفساید قرار گرفته بود، در حالی که توسط یکی از هم تیمی هایش ضربه می زد، روی توانایی مدافع یا دروازه بان برای نجات توپ تاثیر می گذاشت یا زاویه را از دروازه بان گرفت. نقطه نظر.

محمدحسین ترابیان: گل به درستی به ثمر رسید و ارزیابی داور در تشخیص این صحنه کمک کننده بود. بازیکن در موقعیت آفساید هیچ تاثیری روی دروازه بان نداشت و کمک داور خطا کرد.

مهدی عالیقدر: اگر کمک داور به دلیل تاثیر بر بازی حریف اعلام آفساید کرد، اشتباه کرد، اما اگر دلیل دیگری داشته باشد، با این تصویر نمی توان او را شناسایی کرد و به نظر می رسد اجازه دهید این گل مطمئن باشد.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکنی که در منطقه آفساید قرار داشت در عملکرد دروازه بان تداخلی ایجاد نکرد و دروازه امن شد.

حسین عسگری: این صحنه به هیچ وجه آفساید نبود و خطایی رخ نداد. کمک داور به اشتباه گل را مردود اعلام کرد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال