کدام فوتبالیست ها در سال 2022 بیشترین درآمد را دارند؟ / رونالدو و مسی نسبت به فوق ستاره جوان پست ترند

محمد صلاح ستاره مصری لیورپول درآمد خوبی دارد اما با تفاوت قابل توجهی با امباپه، رونالدو، مسی و نیمار در رده پنجم قرار دارد. صلاح که قرار بود تابستان امسال آنفیلد را ترک کند، قرارداد جدیدی امضا کرد و موافقت کرد با دستمزد دو برابر در لیورپول بماند. او اکنون سالانه 34.2 میلیون پوند درآمد دارد که بالاترین درآمد در باشگاه او و دومین در لیگ برتر است.

تمدید قرارداد محمد صلاح با لیورپول در سال 2022

مهمان غیر منتظره

آخرین نفر در لیست 10، آنتوان گریزمان است. این بازیکن فرانسوی که همچنان به صورت قرضی از بارسلونا در اتلتیکو مادرید حضور دارد، سالانه 23.8 میلیون پوند درآمد دارد. او 4.8 میلیون پوند از این درآمد را از طریق اسپانسرها دریافت می کند.

کدام فوتبالیست ها در سال 2022 بیشترین درآمد را دارند؟  / رونالدو و مسی زیر نظر فوق ستاره در حال ظهور



سرویس اخبار فوتبال خارجی

تصور اینکه آندرس اینیستا اسطوره بارسلونا همچنان در میان 10 بازیکن برتر لیست درآمد داشته باشد، سخت است. او در 38 سالگی پیراهن Whistleblower را می پوشد و برای هر فصلی که برای تیم ژاپن بازی می کند، 26 میلیون پوند دریافت می کند. اینیستا در سال 2018 از بارسا خداحافظی کرد و به ژاپن رفت.

رحیم استرلینگ و کوین دی بروین ستاره های سابق و فعلی منچسترسیتی در رده های هشتم و نهم قرار دارند. استرلینگ که در تابستان سیتی را به مقصد چلسی ترک کرد، سالانه 25.5 میلیون پوند دستمزد دریافت خواهد کرد. دی بروین که ستاره درخشان اتحاد است 25.1 میلیون پوند در سال دستمزد دارد.

قرارداد جدید کیلیان امباپه با پاری سن ژرمن او را تا سال 2025 در پارک دو پرنس نگه می دارد.این قرارداد فقط یک قرارداد جدید و عادی نیست و امباپه را به پردرآمدترین فوتبالیست جهان تبدیل خواهد کرد. علاوه بر 91 میلیون پوند در سال که پاریسی ها به امباپه پرداخت می کنند، این مهاجم حدود 17.3 میلیون پوند از طریق اسپانسرها دریافت خواهد کرد. کیلیان در حال حاضر با برخی از بزرگترین و مشهورترین برندهای جهان از جمله نایک، اوبلو، الکترونیک آرتز، اوکلی و کریستین دیور قرارداد دارد. رشد چشمگیر امباپه در موناکو به سرعت باعث شهرت او در سراسر جهان شد و پیشرفت او او را به یکی از محبوب ترین بازیکنان اروپا تبدیل کرد. امباپه که در سال 2018 با 166 میلیون پوند با پاری سن ژرمن امضا شد، از آن زمان تاکنون 181 گل در 225 بازی برای پاریسی ها به ثمر رسانده است.

لیست پردرآمدترین فوتبالیست های جهان
لیست پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

رونالدو، مسی و نیمار

نیمار دیگر بازیکن پاری سن ژرمن که در سال 2017 به تیم بارسلونا پیوست، تابستان گذشته قرارداد جدیدی با این باشگاه فرانسوی امضا کرد. این ستاره برزیلی سالانه 78.9 میلیون پوند درآمد دارد که رقمی ناچیز است.

مسی - نیمار - امباپه

قرارداد جدید صلاح

کریستیانو رونالدو که مدت‌ها در صدر پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان قرار داشت، اکنون پس از کیلیان امباپه در جایگاه دوم قرار دارد. مهاجم باتجربه منچستریونایتد که سال ها قبل از ستاره پاری سن ژرمن نام و شهرتش مطرح شده بود، در سن 37 سالگی، سالانه حدود 52 میلیون پوند از طریق اسپانسرها دریافت می کند. در واقع، حمایت های مالی نایک، هربالایف و تگ هویر این برتری را برای فوق ستاره پرتغالی به ارمغان می آورد. از سوی دیگر، دستمزد سالانه رونالدو 45.9 میلیون پوند در سال است که او را به پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر انگلیس تبدیل می کند.

با انتشار جدیدترین لیست دستمزد ستاره های فوتبال، مشخص شد که کیلیان امباپه ستاره جوان پاری سن ژرمن در این لیست بالاتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به عنوان بازیکن 23 ساله قرار گرفته است. برای رفتن به رئال مادرید، امسال با باشگاهش قراردادی امضا کرد که در مدت 3 سال حدود 500 میلیون پوند به دست آورد.

درآمد هنگفت امباپه

ادن آزار، هافبک سابق چلسی و بازیکن فعلی رئال مادرید، از دقایق بازی خود نهایت استفاده را می کند، او که در مسابقات متعدد مصدوم شده، مجموعا 27.1 میلیون پوند در سال درآمد دارد. آذر فصل گذشته تنها 23 بازی انجام داد و در آن بازی ها تنها یک گل به ثمر رساند. او با ستاره ای که در چلسی بود فاصله زیادی دارد.

لیونل مسی بعد از امباپه و رونالدو در رده سوم قرار دارد. برنده هفت بار توپ طلا دستمزد سالانه 95.3 میلیون پوندی دریافت می کند که اندکی کمتر از رقیب اصلی خود رونالدو است. به نظر می رسد تفاوت در درآمد آنها از حامیان مالی باشد. مسی کمتر از اسپانسرها درآمد دارد اما دستمزد او تقریباً با رونالدو برابری می کند.