کرواسی 0-بلژیک 0: تیم سوم جهان حذف شد!

💢 هشدار
Leander Dandunker (67) از بلژیک

به گزارش “ورش سه”، تیم ملی کرواسی که جام جهانی 2022 را با تساوی مقابل مراکش آغاز کرده بود، در دومین دیدار با نتیجه 4 بر یک مقابل کانادا به برتری رسید تا صدرنشین گروه F شود اما در مرحله یک هشتم نهایی قرار گرفت. آنها در این رقابت حداقل به یک تساوی نیاز دارند و یک باخت در این بازی (در صورت پیروزی مراکش در همان بازی مقابل کانادا) منجر به حذف آنها می شود اما در سمت دیگر از زمین بلژیک فقط به یک برد و یک تساوی برابر نیاز دارد. کرواسی آنها را به کشورشان بازگرداند!

دقیقه 49: یانیک کاراسکو تلاش زیادی برای رسیدن به توپ انجام داد اما ضربه او توسط مدافعان و دروازه بان کرواسی از دست رفت.
50 دقیقه: ضربه دیدنی متئو کواچیچ تقریباً گل اول را برای کرواسی به ارمغان آورد که تیبو کورتوا توپ را از زیر طاق بلند کرد و به کرنر فرستاد.
50 دقیقه: روی دفاع ناقص لوکاکو پس از ارسال توپ از کرنر، سوسو در پشت محوطه جریمه بلژیک توپ را پس گرفت و ضربه از ناحیه پا به بیرون رفت.
دقیقه 51: کوین دی بروین در تکمیل پاس های پشت سر هم بازیکنان بلژیک ناکام ماند و ضربه بی دقت او از روی خط محوطه جریمه از کنار دروازه کرواسی به بیرون رفت.
دقیقه 54: شوت ناگهانی مارسلو بروزوویچ را تیبو کورتوا با واکنشی سریع و درازکش مقابله کرد.
60 دقیقه: عجب فرصتی برای شیاطین سرخ تلف شد. پاس چشم نواز دی بروین برای کاراسکو توسط آن بازیکن با شوت زمینی برخورد کرد که مدافعان کرواسی مهار کردند اما در ریباند لوکاکو توپ را به تیرک عمودی دروازه ضربه زد تا شاگردان دالیچ نتوانند. باز شود.
دقیقه 62روملو لوکاکو در دو صحنه متوالی می توانست لقب تعویض طلایی بلژیک را داشته باشد که ضربه سر او از روی ارسال دی بروین بی پروا بود و از بالای دروازه خالی کرواسی به بیرون رفت.
دقیقه 68: پاس کواچیچ به بیرون با حضور به موقع او در محوطه جریمه توسط مودریچ مهار شد و ضربه به پای او توسط کورتوا بررسی شد.
دقیقه 69: ضربه دی بروین از زاویه بسته به اندازه کافی دقیق نبود تا دومینیک لیواکوویچ بتواند به راحتی توپ را پس بگیرد.
دقیقه 78: ارسال دی بروین از کرنر و ضربه سر ورتونگن بهترین مدافع بلژیکی به پاسالیچ دست می زند و به بیرون می رود اما داور اعلام کرنر نمی کند و توپ را به کروات ها می دهد.
دقیقه 87: روی ضربه دی بروین دروازه کرواسی تقریبا باز بود اما توپ به لوکاکو برخورد کرد و به بیرون رفت.
90 دقیقه: لوکاکو به طرز باورنکردنی چهارمین شانس طلایی بلژیک را هدر داد و این بار ارسال تورگان هازارد را با یک شوت عجیب به دومینیک لیواکوویچ وارد دروازه خالی کرواسی کرد.

بزرگترین شگفتی جام جهانی 2022، خروج زودهنگام شیاطین سرخ برای صعود کروات ها به مرحله یک هشتم نهایی بود.

کرواسی 0-بلژیک 0: تیم سوم جهان حذف شد!

🇭🇷 تیم ملی کرواسی
دومینیک لیواکوویچ، دژان لوورن، جوسکو گواردیول، یوسیپ اورانوویچ، برنا سوسا، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، متئو کواچیچ، آندره کراماریچ (64- ماریو پاسالیچ)، ایوان پریشیچ و مارکو لیواجا (64- برونو پتکوویچ).
مربی: زلاتکو دالیچ

⏱ لحظات حساس
دقیقه 1: بلژیک خیلی خوش شانس بود که در هفت ثانیه بعد از بازی به گل نرسید. کرواسی که بازی را با یک توپ بلند پشت مدافعان قرمزپوش آغاز کرد، اولین موقعیت جدی را ایجاد کرد که ضربه سر و ضربه دیدنی ایوان پریشیچ با فاصله کمی از کنار دروازه تیبو کورتوا به بیرون رفت.
دقیقه 11: کاراسکو یک موقعیت عالی برای بلژیک را از دست داد و ضربه او از زاویه بسته با برخورد به مدافع کروات به کرنر رفت.
دقیقه 13: پاس دیدنی کوین دی بروین توسط مرتنس استفاده نشد و ضربه او از کنار دروازه کرواسی به بیرون رفت.
15 دقیقه: یانیک کاراسکو در محوطه جریمه کرواسی با آندره کراماریچ خطا کرد تا آنتونی تیلور صاحب نقطه پنالتی شود. اما داور پس از دو دقیقه و با تصمیم دستیاران ویدئویی خود دستور بازبینی صحنه را داد و اعلام کرد که کراماریچ، مهاجم کروات قبل از اعلام خطا در آفساید بوده است.


سرویس خبر شماره: 1856743
10 دسامبر 1401 در 8:24 ب.ظ
14.3K |

0نقطه نظر

فینالیست 2018 خوش شانس بود.

🔴 در حاشیه
* ترکیب تیم ملی کرواسی در بازی امشب مقابل بلژیک نسبت به دیدار اخیرشان که کانادا را شکست دادند تغییری نکرده است.
* بلژیک 4 تغییر نسبت به بازی قبل دارد، وقتی مقابل مراکش شکست خورد، امشب بازی را با کرواسی آغاز کرد.
* رئیس جمهور کرواسی برخلاف دیگر مسئولان کشور و فدراسیون در جایگاه خاصی ننشیند و تصمیم گرفت در جمع هوادارانش حاضر شود.

🏆 جام جهانی 2022 قطر – گروه F – دور سوم
🏟 ورزشگاه: الثمامه (شهر دوحه) – تماشاگران: 43984 نفر
🗓 پنجشنبه: 1301/09/10 الی 18:30
داور: آنتونی تیلور (انگلیس) / کمک: گری بسیچ و آدام نون (انگلیس) / داور چهارم: ایستوان کواچ (رومانی)


* مارتینز پس از هدر دادن دو موقعیت جدی بلژیک تا دقیقه 15 از موقعیت های از دست رفته پشیمان شد.
* لوکا مودریچ کاپیتان کرواسی پس از مردود شدن پنالتی تیمش در دقیقه 18 به شدت به داور انگلیس اعتراض کرد.
* ادن هازارد که در اقدامی عجیب نیمکت نشین شده بود، در دقیقه 87 جای توماس مونیر را گرفت و با بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر شد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

🇧🇪 تیم ملی بلژیک
تیبو کورتوا، لئاندر دندونکر (یوری تیلمانز -72)، توبی آلدرویرلد، یان ورتونگن، اکسل ویتسل، کوین دی بروین، توماس مونیر (ادن هازارد -87)، تیموتی کاستانه، لئاندرو تروسارد (تورگان هازارد -57)، یانیک کاراسکو هازارد -72) جرمی دوکو) و دریس مرتنز (46-روملو لوکاکو).
مربی: روبرتو مارتینز