کمک داوران اصفهانی استقلال و سپاهان حذف شدند

منبع ورزش ایران



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1822322 |
12 ارديبهشت 1401 ساعت 00:44 |
8,102 |

0نظرات

تایلند قضاوت لیگ برتر را از دکتر حیدری تحویل گرفت

لیگ به روزهای اوج خود رسید. به خصوص که دو رقیب سابق در پایان مسابقات برای قهرمانی می جنگند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بدون شک بزرگترین بازی این هفته، دیدار استقلال و سپاهان است که در اصفهان برگزار می شود، بازی مهمی برای هر دو تیم از نظر اعتباری.
در چنین شرایطی قطعا انتخاب داور این بازی حساس برای کمیسیون داوری دشوار است. واقعیت این است که اکثر داوران بین المللی مانند علیرضا فغانی، بیژن حیدری و موعود بنیادی فر در لیگ قهرمانان آسیا در تایلند قضاوت می کنند که این موضوع باعث می شود مسئولان کمیته داوران نتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند اما فغانی به دلیل حضور در لیگ استرالیا در رقابت برای داوران ایرانی نیست، حیدری بازی استقلال و سپاهان را نیز سوت زد (بازی که با جنجال های زیادی به پایان رسید). او درصدی برای قضاوت بازی استقلال و سپاهان را در اختیار داشت و در نهایت برای این دیدار انتخاب شد.
داور 37 ساله شهرکردی در فهرست داوران بین المللی در رتبه دوم قرار دارد و تلاش می کند تا 8 سال مانده به پایان دوره خود را آماده نگه دارد. در بین داوران بین المللی، بنیادی فرد از نظر هیات ژوری بهترین گزینه برای قضاوت دیدار استقلال و سپاهان بود، دیداری که در حضور تماشاگران اصفهانی برگزار می شود. کوبلی که در تایلند در کنار داور شهرکرد بود قرار بود به او کمک کند اما در این بین سعید قاسمی دستیار دومش به دلیل اصفهانی بودن از لیست خط خورد تا فرد جدیدی انتخاب شود.
برای کسانی که به دنبال مسائل داوری هستند، ممکن است تعجب کنند که چرا حیدری این هفته قضاوت انتقادی ندارد.
گفته می شود اشکان خورشیدی دیگر داور برتر کشور نیز در خارج از کشور حضور دارد و به همین دلیل جواز حضور در لیگ را ندارد. مهدی سیدعلی نیز بازی نیمه نهایی جام حذفی را سوت زد و دوباره با شروع سال تحصیلی به مرخصی می رود. کمیته داوران با همان بضاعتی که در حال حاضر دارد باید لیگ پرحاشیه را کنترل کند و داورانی را انتخاب کند که در نهایت مهم ترین داوری بازی این هفته را به موعود سپردند.