کنایه سنگین به نامه استقلال; تفاوت قاطع پرسپولیسی ها با رقبا اینجاست/ چند نفر به جای کارشناس شومن هستند



حواشی قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بعد از نزدیک به دو هفته ادامه دارد و یکی از پیشکسوتان پرسپولیس درباره این حواشی و اتفاقات اخیر صحبت کرده است.

سیدضیاء عربشاهی گفت: در شرایط کنونی برنامه های بی طرف مختلف تلویزیون نشان داده است که با نظر کارشناسی قضاوت می کنند و کل فصل را خلاصه می کنند. اگر اشتباهات داوری در این فصل نقشی نداشت، پرسپولیس قهرمان می شد و علاوه بر آن با اختلاف امتیاز بیشتر قهرمان می شد. بیان مطالب یا جمع آوری عریضه فقط برای منحرف کردن اذهان است. تماشاگران و هواداران خودشان یا صرفاً برای استقبال از آنها و این مبنای منطقی نیست.

وی ادامه داد: وارد اظهارات و نامه های پیشکسوتان استقلال نمی شوم زیرا آنها کم و بیش از رفقای سابق ما هستند که گاهی در تیم ملی با هم بازی می کردند. چند نفر هستند که به جای کارشناس، شومن هستند، اما من به عنوان فردی که عمر فوتبالی ام را در پرسپولیس و تیم ملی گذرانده ام و به عنوان فردی که دارای مدرک مربیگری حرفه ای هستم، چیزی می گویم که بتوانم از آن دفاع کنم.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در زمین مسابقه ثابت کرد که شایسته ترین تیم قهرمانی است. داوران در جاهای خاصی به سود استقلال اشتباه کردند. در این دیدار آخر طبق تصویری که آقای فردوسی پور در برنامه نشان داد، گل پرسپولیس اصلا آفساید نبود. در این دیدار آخر حتی یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام نشد و حامد لک در یکی از بهترین روزهای دروازه بانی خود باید کارت قرمز می گرفت. وقتی در چنین شرایطی همچنان می گویند داوری به نفع پرسپولیس بوده، می خواهند ذهن هواداران خود را از اشتباهات، عیب ها و کاستی های خودشان منحرف کنند. آنها از رفتن طرفدارانشان به سمت آنها جلوگیری می کنند. آنها اشتباهات و مشکلات خود را به گردن پرسپولیس و داوران می اندازند.

عربشاهی تصریح کرد: هواداران با چنین اظهارات کذبی دعوت به تجاوز می کنند. پرخاشگری به پرسپولیس و داوران. در حالی که بدون خطای داور، حضور پرسپولیس در صدر جدول رده بندی چندان عقب نخواهد بود. پرسپولیس برای تصمیمات درست، بهترین بازی ها، انسجام، تمرین و اتحاد پاداش گرفت. در پرسپولیس از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان، همه خوب و هوشمندانه بازی کردند. اگر مرور کنیم، پرسپولیس در این فصل چالش های بسیار سختی را پشت سر گذاشت، اما همه سعی کردند کار درست را انجام دهند و مشکلات خود را به گردن دیگران نینداختند. پرسپولیس با حرف های بیهوده حواسش را پرت نکرد. در طول نیم فصل، تصمیمات عاقلانه و هوشمندانه ای گرفته شد. من با استقلالی ها در تلویزیون و سایت ها بحث کرده ام. بعضی از چیزهایی که می گویند اصلاً جمع نمی شود. از یک طرف می گفتند تیم استقلال خوب است و از طرف دیگر می گفتند بازیکنان خوبی ندارند. این دو کلمه با هم نمی آیند. در تمام فصل با همین استقلال بازیکنان شخصیت فنی خود را زیر سوال بردند.

وی افزود: پرسپولیس هم از نظر فنی و هم از نظر تیمی یک سر و گردن از رقبا بالاتر بود. فراز و نشیب های زیادی داشت اما گم نشدند و با اراده و انسجام و وحدت مثال زدنی نقاط از دست رفته را جبران کردند. اخلاق، شخصیت و منش مکمل کار فنی بازیکن است. یک فوتبالیست خوب بدون اخلاق و منش به هیچ چیز نمی رسد. جو پرسپولیس به گونه ای بود که حتی اگر بازیکنی در این مناطق ضعیف تر بود، در مسیر درستی قرار می گرفت. البته نگاه بازیکن به بزرگان تیم و کادر فنی است و بازیکنان پرسپولیس و بازیکنان تیم رقیب هم به بزرگان تیم و کادر فنی خود نگاه می کنند. این تفاوت ها تعیین کننده است. خوبی های پرسپولیس به همه بخش ها پیوند خورد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بحث های VAR گفت: هیچکس نمی تواند بگوید تکنولوژی خوب نیست. من هم امیدوارم لیگ ما مجهز شود اما مشکل اینجاست که در نهایت این عامل انسانی است که تصمیم می گیرد. خوب اگر بخواهند با داوری مسابقه کاری انجام دهند یا نتیجه ای را تغییر دهند. VR هم نمی تواند کمک کند. اگر کسی ادعا کند که خطاها عمدی هستند، مشکل با فناوری حل نمی شود. به نظر من قبل از انجام این کار مهمتر است که حق داوران را بدهیم. هر تیمی که به نتیجه دلخواهش نمی رسد همه چیز را به گردن داوران می گذارد، پس دستمزد داوران در مقابل این همه فشار و تنش چقدر است؟ نمی گوییم حقوق های نجومی بگیرند، اما به هر حال رقمی باشد که ارزش این همه زحمت و زحمت را داشته باشد.

از طرفی آیا در همان دربی VAR وجود نداشت؟ پس چرا او اشتباهات را متوقف نکرد و نتیجه حاصله را تغییر نداد؟ پس چرا حداقل دو خطای فاحش به ضرر پرسپولیس رخ داد؟ بنابراین این فناوری به تنهایی مشکل را حل نمی کند. همان اشتباهات را پرسپولیس در پایان نیم فصل به جای دو هفته گذشته انجام نداد.

بیشتر بخوانید: علی دایی: چه جالب! از پرسپولیس پیشنهاد دارم؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال